Glasstråden!

glass är gott, men tyvärr är man då laktos intolerant för tillfället :död vågar inte testa om jag kan äta glass :( Var nämligen sjuk hela förra sommarlovet :huvet , har större drömmar om detta :rolleyes: aja man får väl nöja sig med pigelin och andra isglassar.

fogerty skrev:
Dit ska jag fanimej åka, när öppnar de för säsongen, måste vara på G snart va? :drool
Ingen jefla aning. Hörde visst att Björkängs Camping, som ligger nästan i närheten inte kommer att öppna förrän jättesent p.g.a. stormen Gudrun som var i vintras. Hoppas inte glasserian i Träslöv är borta också.

Annars funkar ju glassen på bryggan i Marstrand!

Rift skrev:
glass är gott, men tyvärr är man då laktos intolerant för tillfället :död vågar inte testa om jag kan äta glass :( Var nämligen sjuk hela förra sommarlovet :huvet , har större drömmar om detta :rolleyes: aja man får väl nöja sig med pigelin och andra isglassar.

Det finns glass utan laktos, Tofu Line heter den om den finns kvar, finns i de flesta butiker. Fast det blir ju svårare med att impulsköpa en glass när man är ute och åker

fogerty skrev:
Det finns glass utan laktos, Tofu Line heter den om den finns kvar, finns i de flesta butiker. Fast det blir ju svårare med att impulsköpa en glass när man är ute och åker

jo, äter en hel del tofu line,, mycket god :Bugar . men lite segt på sommaren när kompis drar och köper glass :( så ser man den där daimstruten/88:an svävarförbi,,, men men,, mycket bra sätt att bli nyttigare på :hihi

Ninjaboy skrev:
Den nya Solero Peach & Yoghurt är riktigt bra. Tänk på att man kan köpa låda med GB Klassiker som innehåller fyra vardera av 88:an, Nogger, Sandwich, Igloo och Piggelin. Alla riktiga höjdare och det till det fina priset av 99:- vilket är mindre än halva priset. :)

17742_GBKlassikerldastor.gif

Annars är det snart dags till att dra till Sveriges finaste glasservering, Smultronstället i Söderköping, precis vid Göta kanal.

www.smultronstallet.se

Rekommenderas verkligen. :tummenupp

smultronstället är guld värt :yoparty
minst 3 ggr per sommar åker man dit :tungan

Ninjaboy skrev:
Kan du inte fixa tillbaka Lakritspucken? Hur f-n kunde ni ta bort den? :mad:
Vad ska jag säga, det hela började som ett skämt inom fryspersonalen där ett par skridskor och en hockeyklubba var involverad. Sedan urartade det hela och inte en enda glass var hel längre. Statistiken talade sitt tydliga språk den sommaren och man var illa tvungen att ta bort glassen från sortimentet! ( :rolleyes: )

Som tröst kan jag säga att glassar kommer och går men många kommer tillbaka igen! Håll ut. (Provat Nogger Black?)

Bifogat

• glass2.jpg
    glass2.jpg
    140.4 KB · Visningar: 62
  • glass1.jpg
    glass1.jpg
    128.1 KB · Visningar: 71
Bodoe skrev:
Vad ska jag säga, det hela började som ett skämt inom fryspersonalen där ett par skridskor och en hockeyklubba var involverad. Sedan urartade det hela och inte en enda glass var hel längre. Statistiken talade sitt tydliga språk den sommaren och man var illa tvungen att ta bort glassen från sortimentet! ( :rolleyes: )

Som tröst kan jag säga att glassar kommer och går men många kommer tillbaka igen! Håll ut. (Provat Nogger Black?)
FY FAN!! Din frys är alla tiders! :tummenupp

Ät gärna glass, det höjer livskvalitén men vad ni än gör så kör för helvete inte glassbilen.

ALDRIG MER!!!!!!!

Jag åt glass igår på jobbet... Hallon sorbet, Italiensk Choklad, Pistage och Italiensk Vanilj.....

Lejonet och björnen :tungan

ibland är det kul att jobba :banana

Sugen man blev på att dra till kiosken i Bjärred, där har dom god mjukglass. :drool

Miss_Orchidee skrev:
Jag åt glass igår på jobbet... Hallon sorbet, Italiensk Choklad, Pistage och Italiensk Vanilj.....

Lejonet och björnen :tungan

ibland är det kul att jobba :banana

I somras bjöd jobbet oss alla på glass varenda dag i 2 månader.

Har aldrig sett effektiviteten sjunka så lågt på så kort tid :hihi

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...