RecursiveExistence
Sporthoj® Gold™ account holder
Glad Nationaldag! Eller hur man nu säger...eller nåt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu jävlar!, på med kängorna o bombarjackan! sitter redan och hånglar med svenska fanan!!!!
Om man vill hångla med en svensk vimpel då?Boooooring! Kom med nåt nytt.

Om man vill hångla med en svensk vimpel då?![]()

Grattis på nationaldagen då
Jag måste dock säga att jämfört med det firande man är van med (i Finland) så skulle det lika gärna kunna vara pingst eller nåt. Eller så beror det på att man sitter i Umeå, staden var det är fult att ha nånslags stolthet över nåt i kroppen.
Såg nåt på nyheterna förra året från Sthlm där dom hade gjort lite grejer. I Ronneby, där jag bodde förut, så hade dom nånting där och delade ut lite flaggor och grejer, så lite grejer händer det i alla fall Med risk att verka dum...men varför firar vi nationaldagen just idag?
Med risk att verka dum...men varför firar vi nationaldagen just idag?
Du är inte dum, för anledningen är inte glasklar...
regeringsformen[/I]
Gustav Vasa valdes till kung den 6 juni 1523. Vi har också haft ett par stycken författningar och annat smått och gott som klubbats den 6 juni. Fram till 1985 (?) hette det Svenska flaggans dag. Man brukar ofta ange anledningarna ovan som bakgrunden till den svenska nationaldagen.
Ungefär så.
Just det, regeringsform heter det -inte författningar.![]()
Ska man fira nationaldagen på något särskilt sätt eller? Jag ska köra hoj idag, räknas det?![]()
Jag gissar förresten på att ca 75 % av befolkningen inte vet varför vi har vår nationaldag just idag ändå, så att fira den på något sätt känns ju rätt patetiskt.
Edit:
Lite sent inlägg visst, nu har ju redan någon förklarat här i allafall varför vi har vår nationaldag idag.
Ska man fira nationaldagen på något särskilt sätt eller? Jag ska köra hoj idag, räknas det?![]()
Jag gissar förresten på att ca 75 % av befolkningen inte vet varför vi har vår nationaldag just idag ändå, så att fira den på något sätt känns ju rätt patetiskt.
Edit:
Lite sent inlägg visst, nu har ju redan någon förklarat här i allafall varför vi har vår nationaldag idag.
|
Márquez obeveklig i Misano
Misano gav Márquez hans fem... |
|
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |