Gixxer VS rådjur i 85 mph, filmat med hjälmkamera

Brunell

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Rödeby
Hoj
CBR lättviktare
Reagerade mycket på att det tog lång tid innan han ens stannade, sen tog det ju en halvdag för han att köra bort och kolla rådjuret.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Reagerade mycket på att det tog lång tid innan han ens stannade, sen tog det ju en halvdag för han att köra bort och kolla rådjuret.

Rådjuret var ju dött, det sa ju hans kompis till han när de stannade första gången, så det fanns väll ingen anledning till att rusa tillbaka för att avliva den.

Dessutom är det väll helt rätt att prioritera sig själv och motorcykeln innan man sätter sig och kör den igen, bromsar etc. kan ju ha pajat eller förlorat sin verkan.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Rådjuret var ju dött, det sa ju hans kompis till han när de stannade första gången, så det fanns väll ingen anledning till att rusa tillbaka för att avliva den.

Dessutom är det väll helt rätt att prioritera sig själv och motorcykeln innan man sätter sig och kör den igen, bromsar etc. kan ju ha pajat eller förlorat sin verkan.

Jag tyckte det såg ut som att gaffelbenet var krökt?
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Jag har klippt ett rådjur i ca 150km/h. Jag delade det mitt itu, och höll mig på hjulen. Hojen var blodig med köttslamsor i kåpan framtill, grön av bete på mitten och svartbrun av tarminnehåll baktill. Det rann blod ner i stövlarna. Visiret såg ut som ett badrumsfönster. Till och med polarn som åkte strax bakom blev helt krutstänkt. Märklig händelse på det hela taget...

/Deerhunter
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Jag tror inte det har slungats den vägen jag tror att det släpade sej dit och dog av förblödning,träffen är liksom på höger sida och djuret ligger till vänster.

Självklart ska man se till att det går att köra men det tar lite tid för honom.

Jag tycker det är så jäla svinit att inte stanna och kolla vad man kört på och om det lever eller finns namnskylt,kör man på en motorväg som är fullsmäckad så kan det va svårt men på en landsväg så kan man stanna
 

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Ta det lungt där ute folks! Om han fått möte precis efter så tror jag inte att filmen varit lika spännande... :näsblod
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Ta det lungt där ute folks! Om han fått möte precis efter så tror jag inte att filmen varit lika spännande... :näsblod

Det håller jag inte med om; Om det var så att han hade klarat kraschen med bilen lika bra som med rådjuret så hade filmen varit betydligt mer spännande :näsblod
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Jag tror inte det har slungats den vägen jag tror att det släpade sej dit och dog av förblödning,träffen är liksom på höger sida och djuret ligger till vänster.

Självklart ska man se till att det går att köra men det tar lite tid för honom.

Jag tycker det är så jäla svinit att inte stanna och kolla vad man kört på och om det lever eller finns namnskylt,kör man på en motorväg som är fullsmäckad så kan det va svårt men på en landsväg så kan man stanna

Nu får du gärna förklara.
han är tillbaks efter ca 2 minuter 30 sek vid djuret efter olyckan.
ca 30 sekunder går åt att stanna hojen på ett lugnt och kontrollerat vis.
och det förstår jag, han vet inte om han själv är ok eller om hojen kommer att rasa om däck, bromsar är ok osv.
1,5 minut går åt att hämta sig, kolla så att han själv är hel och ok och att hojen går att köra med.
ca 30 sek att hoppa upp på hojen, vända och köra tillbaks.

Hur lång tid hade du tagit på dig ? jag hade nog fan skitit knäck och tagit bra mkt längre på mig.

ser inte ut som att rådjuret släpat sig utan snarare glidit när den spunnit runt på asfalten, iaf om man kollar blodspåren. och det stödjs ju av att en sådan träff får djuret att spinna runt en hel del.
Den bör ha förlorat medvetandet omgående med tanke på att han träffar på huvudet.

så vad är det som är svinigt ?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Han är chockad fattar ni väll!! Tänk om han är en riktig djurvän?? någon som tänkt på det? Snälla..
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Håller med ovanstående.. I chocken hade jag nog prioriterat mig själv och hojen till 100% den första minuten eller så.

Dessutom var det ju tydligt att det var flera förare efter honom så han kanske kallt räknar med att någon bakom kommer att stanna, vilket ju visade sig vara sant. Dessutom en Ducatist och de kan man ju alltid lita på :D

Bra kört med en mycket stor portion tur. Adrenalin tillskottet på honom skulle nog vara intressant att se.
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Ok det blev kanske otydligt men jag menade såna som inte stannar och kollar,,,, dom här är en 7-8 pers så dom gör säkert rätt och jag fattar ju att man är lite spak efter en sån smäll.

Så jag menade att svinen är dom som inte stannar alls.


Självklart är jag djurvän
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
För att han som filmat det har skrivit POV.1.5 i informationsrutan på Youtube :tungan

Sedan står det faktiskt POV 1.5 på kartongen som han har i väskan också, så det var nog en väldigt ny leksak han hade monterat på skallen.

Damn. Jag tittade lite snabbt bara, och bedömde av fjärrkontrollen att det var en POV iaf, blev lite fundersam över hur du kunde besitta sådan kunskap att du bedömde det till en POV 1.5.
Läsa informationsrutor och se hela klippet, känns inte det lite... Fegt? :näsblod
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Då skulle du sett alla skadeskjutna rådjur som ligger o dör av blodförgifting till slut, många sk "jägrare" e riktigt usla skyttar.


Ok det blev kanske otydligt men jag menade såna som inte stannar och kollar,,,, dom här är en 7-8 pers så dom gör säkert rätt och jag fattar ju att man är lite spak efter en sån smäll.

Så jag menade att svinen är dom som inte stannar alls.


Självklart är jag djurvän
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Dom är tamejfan ännu värre,,,,,jagade själv ut på ekerö förut och ibland var det med "affärs bekanta" såna som spelar golf på sommaren och "jagar" på vintern samtidigt som det görs upp nån affär.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Det där har jag testat. Jag hade inte styva USD-gaffelben, så mitt framhjul skyndade bakåt för att möta kylare och grenrör. Sen tog det tvärstopp och jag for över styret. Jag minns tjonget när styret slog i styrstoppet följt av att jag såg min egen motorcykel framifrån upp och ner. Sen landade jag på huvudet och blev medvetslös. Det var inget vidare och jag blev skiträdd.
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Jag tror att det var tur att han körde så pass fort (85mph = 137kmh). Tillräckligt med moment och gyroeffekt för att hålla sig på rätt köl.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top