gixxer 1000 vs 750?

Chris Ash skrev:
Det finns många döda eller lemlästade människor som sade samma sak. Tänk på det...

jaså!
men när ska man köpa sig en 1000 då tycker du som vet?
om man har haft den som drömhoj!!
ska jag köpa mig en dt 125 för det då?
jag har kört mkt hoj/cross m.m men jag säger inte det för att bevisa nåt jag kör efter vad jag klarar av o tycker inte att du ska ge såna inlägg när du inet vet vem jag är o hur jag beter mig i trafiken!!!!!

inget fel i att ha en 1000 direkt,det hade jag med.bara man kör med insidan vilket inte alla kan.

granted79 skrev:
jaså!
jag har kört mkt hoj/cross m.m men jag säger inte det för att bevisa nåt jag kör efter vad jag klarar av o tycker inte att du ska ge såna inlägg när du inet vet vem jag är o hur jag beter mig i trafiken!!!!!

han menade inte att racka ner på dig bara för att du har köpt en gixxer1000 som första hoj. det är en kanonhoj... och jag tycker att den är mer lämpad som första hoj än en gammal fireblade från 96.. som har nästa like mycke kraft men sämre väghållning, bromsar etc. för att inte tala om chassit!!

Chille skrev:
han menade inte att racka ner på dig bara för att du har köpt en gixxer1000 som första hoj. det är en kanonhoj... och jag tycker att den är mer lämpad som första hoj än en gammal fireblade från 96.. som har nästa like mycke kraft men sämre väghållning, bromsar etc. för att inte tala om chassit!!

ja menar det jhu.... fan det känns som jag lärt mig hur mkt som helst på bara dom ggr jag har varit ute i år.... jag känner mig säker på hojen eftersom den känns stabil i dom lägena jag har upplevt iaf!!
mena inte o låta sur vill bara inte att man blir kallad "valp" för att man precis tagit kortet o köpt sig en fin hoj! :)

med rätt inställning kan man börja på vilken hoj som helst,men det finns folk som kör över sin förmåga direkt istället för att lära sig eftersom o det är då det slutar illa....
tycker du valt en fin hoj var o hämtade en likadan med kompisen igår....

granted79 skrev:
ja menar det jhu.... fan det känns som jag lärt mig hur mkt som helst på bara dom ggr jag har varit ute i år.... jag känner mig säker på hojen eftersom den känns stabil i dom lägena jag har upplevt iaf!!
mena inte o låta sur vill bara inte att man blir kallad "valp" för att man precis tagit kortet o köpt sig en fin hoj! :)

granted79 skrev:
jaså!

Jag skriver det inte för att jävlas, det finns väldigt många som "vet sina begränsningar" osv och sen sitter rätt i arslet på en timmerbil eller liknande.
Jag har själv kört R-hoj på gatan och vet hur snabbt en livsfarlig situation uppstår, alla kan man givetvis inte gardera sig mot, men om man är nybörjare bör man ta det extra försiktigt.

Sen att GSXR1000 är en värdelös nybörjarhoj är en annan diskussion, nu har du ju en så då får du se till att överleva helt enkelt.

Chris Ash skrev:
Jag skriver det inte för att jävlas, det finns väldigt många som "vet sina begränsningar" osv och sen sitter rätt i arslet på en timmerbil eller liknande.
Jag har själv kört R-hoj på gatan och vet hur snabbt en livsfarlig situation uppstår, alla kan man givetvis inte gardera sig mot, men om man är nybörjare bör man ta det extra försiktigt.

Sen att GSXR1000 är en värdelös nybörjarhoj är en annan diskussion, nu har du ju en så då får du se till att överleva helt enkelt.

klart man inte vet sina begränsningar med en gång men man får väl inte köra som en idiot o upptäcka det på det "hårda viset".....
hi hi hi .... men det verkar på dig som jag har köpt mig en magnum 44 o har i en kula o snurrar på o riktar den mot huvet o hoppas att den inte smäller!
ok men en summering e att man inte ska köpa sig en gixxer1000 som första hoj då iaf!

granted79 skrev:
klart man inte vet sina begränsningar med en gång men man får väl inte köra som en idiot o upptäcka det på det "hårda viset".....
hi hi hi .... men det verkar på dig som jag har köpt mig en magnum 44 o har i en kula o snurrar på o riktar den mot huvet o hoppas att den inte smäller!
ok men en summering e att man inte ska köpa sig en gixxer1000 som första hoj då iaf!

Fy fan det var ingen dum liknelse:lol

Du har rätt i att ingen här kan veta hur tex du beter dig, det enda vi kan göra är att gissa efter hur ni skriver, så skriver man på ett väldigt ansvarslöst sätt får man nog lätt idiotstämpel.

Silwer skrev:
Fy fan det var ingen dum liknelse:lol

Du har rätt i att ingen här kan veta hur tex du beter dig, det enda vi kan göra är att gissa efter hur ni skriver, så skriver man på ett väldigt ansvarslöst sätt får man nog lätt idiotstämpel.

jo men jag tycker inte jag har skrivit nåt idiotiskt heller... :)
vill bara inte att folk ska racka ner på en för att man köpt en skön hoj som 1 hoj!!!

granted79 skrev:
"inte blir rädda för lite grus"
smart uttalande varje normal hojåkare som vet att det e grus på vägen tar det väl lugnt....... :huvet
jag har också kört cross i tio år o se jag att det ligger grus på vägen när jag e ute så tar jag det extremt lugnt för som sagt det e såna grejor som gör att man kanske sitter i rullstol resten av sitt liv sen!!!!*peppar peppar ta i trä*

Klart man tar det lugnt när man ser grus. Det är väll när man blir överaskad av gruset som det är lätt att göra fel?

Sitter man då på en sporthoj är det extra viktigt att man håller huvet kallt eftersom dom är så känsliga mot dåligt väglag.

Granted79: du kan skatta dig lycklig, det är väldigt få nyblivna åkare som ens har råd att försäkra en GSXR-1000 än mindre köpa en!
Visst funkar alla hojar om man kör med insidan med bekymmret är att väldigt få nyblivna förare gör det. Statistik är tråkigt men visar tydligt sambanden.

Lycka till med den grymma hojen!!

/F

Robban W skrev:
Klart man tar det lugnt när man ser grus. Det är väll när man blir överaskad av gruset som det är lätt att göra fel?

Sitter man då på en sporthoj är det extra viktigt att man håller huvet kallt eftersom dom är så känsliga mot dåligt väglag.

jag vet... men jag syftade på "bingos" uttalande tyckte inte det lät speciellt smart!!
läs igenom det han skrev o skriv sen vad du tyckte om det uttalandet!!! :tummenupp

Felix skrev:
Granted79: du kan skatta dig lycklig, det är väldigt få nyblivna åkare som ens har råd att försäkra en GSXR-1000 än mindre köpa en!
Visst funkar alla hojar om man kör med insidan med bekymmret är att väldigt få nyblivna förare gör det. Statistik är tråkigt men visar tydligt sambanden.

Lycka till med den grymma hojen!!

/F

jag tror jag fick ett någorlunda bra pris..... 84 för hojen som gått 570 mil tog en halvförsäkring på mig så jag betalar 1100 hundra i månaden för halv f!!!
inte speciellt billigt men jag e bara 24 år o den står på mig själv :yoparty
o jag håller med dig att kollar man stat så e det grymt tråkigt med alla olyckor med allvarliga utgångar!! :(

granted79 skrev:
jag tror jag fick ett någorlunda bra pris..... 84 för hojen som gått 570 mil tog en halvförsäkring på mig så jag betalar 1100 hundra i månaden för halv f!!!
inte speciellt billigt men jag e bara 24 år o den står på mig själv :yoparty
o jag håller med dig att kollar man stat så e det grymt tråkigt med alla olyckor med allvarliga utgångar!! :(
tja jag betalar mer (c:a 1600) på en äldre hoj och bor i skogen, är äldre än du och med 10 år gamalt kort, ibland är världen bara orättvis.

Silwer skrev:
tja jag betalar mer (c:a 1600) på en äldre hoj och bor i skogen, är äldre än du och med 10 år gamalt kort, ibland är världen bara orättvis.

men e det halv f eller hel???
konstigt att det e såpass mkt dyrare jag har min f på if! :yoparty

Bingo skrev:
.....De har helt enkelt en större säkerhet och blir inte rädda för lite grus, skarpa kurvor osv. Det är vad jag tror i alla fall. Erfarenheten visar dessutom att gamla crossförare ofta blir ruskigt snabba på RR-bana.....

granted79 skrev:
jag vet... men jag syftade på "bingos" uttalande tyckte inte det lät speciellt smart!!
läs igenom det han skrev o skriv sen vad du tyckte om det uttalandet!!! :tummenupp

Jo men jag läste det tidigare idag. Men att köra på vägar med trafik mm handlar ju om att snabbt ställa om sig efter alla tänkbara situationer. Tror det var det Bingo menade oxå dvs att man inte blir rädd bara för att det inte riktigt såg ut som man tänkt sig.
För blir man rädd så blir man lätt stel o det är inte bra.

granted79 skrev:
men e det halv f eller hel???
konstigt att det e såpass mkt dyrare jag har min f på if! :yoparty
IF skulle ha dubbelt upp för mig än för dig, och då bor jag i Alingsås och har haft kortet längre än dig... jäkla försäkringslotteri kan man säga,
Detta gällde halv och min gamla hoj som var en Gix1000-02.

/F

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...