Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Motorn är original. Inte originalbestyckad. Men rätt motor i denna modell.Busaberg skrev:2658667Ser ut som att motorn skulle kunna komma från en Honda Africa Twin![]()
stranglefoot skrev:2658858Fast Hawk finns väl inte i europa eller? Är det inte bara den tråkiga revere med kardanhiss?
Jocks skrev:2658866Jo, hawk finns nere i Tyskland i alla fall: http://www.mobile.de/SIDMB7iyR-hhUi...h=krad&sr_qual=GN&top=4&id=11111111230631203&
Rätt! Men "Bros" hette den bara i Japan. I USA heter den Hawk GT 650. Sorgligt nog tog man den aldrig till Europa (de i Tyskland är privatimporterade). Istället fick vi den töntiga versionen med stålram, kardan och en siluett som bara tilltalade estetisk analfabeter. I USA har man sedan Hawk kom -89 använt den som RR-hoj.Busaberg skrev:2658803Då chansar jag på Honda Bros.
VarförNyteknik skrev:I USA har man sedan Hawk kom -89 använt den som RR-hoj.
Är det 650 twin så går den ju in i SP-reglementet -07. Fast jag gissar att den inte ser ut som på din bild då.Nyteknik skrev:2658632Tyvärr saknas en bra klass att tävla i.
Därför att det är en billig motorcykel med ett synnerligen trevligt chassie. Tittade på en i ett amerikanskt forum tidigare i dag som hade ett 700-kit och en bänkkörningskurva som tangerade 84 hk. Mycket kul för pengarna helt enkelt.Bingo skrev:2659002Varför![]()
50 hästar i en 650-twin låter väl segt.
Menar du klassen som heter SP 250? Verkligen? Det vore ju skitskoj att köra en sådan där!Neutral skrev:2659013Är det 650 twin så går den ju in i SP-reglementet -07. Fast jag gissar att den inte ser ut som på din bild då.![]()

Har du inte hängt med alls? Klassen 250SP kallas fr o m nästa år bara SP och släpper även in 2-cyl 4-t upp till 650cc. Men det är fortfarande i originalskick så jag antar att en Hawk inte ens kör ifrån en ER6/SV650 då.Nyteknik skrev:2659030Menar du klassen som heter SP 250? Verkligen? Det vore ju skitskoj att köra en sådan där!![]()
Jag har faktiskt missat det. En välkommen och kul nyhet!Neutral skrev:2659125Har du inte hängt med alls? Klassen 250SP kallas fr o m nästa år bara SP och släpper även in 2-cyl 4-t upp till 650cc. Men det är fortfarande i originalskick så jag antar att en Hawk inte ens kör ifrån en ER6/SV650 då.
Glöm inte att den måste finnas med på listan av godkända hojar, det är ju så Svemo kan undvika att tex motarder ställer upp i SP-klassen nästa år.Neutral skrev:2659013Är det 650 twin så går den ju in i SP-reglementet -07. Fast jag gissar att den inte ser ut som på din bild då.![]()
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |