Gissa vilken gathoj som blivit racehoj

sandstream skrev:
2659760 Glöm inte att den måste finnas med på listan av godkända hojar, det är ju så Svemo kan undvika att tex motarder ställer upp i SP-klassen nästa år.
Vilka som är "godkända modeller" kommer med säkerhet avgöras med stort godtycke. Att köra en RVF 400 vore t.ex. knappast några problem trots att den officiellt aldrig har importerats till Sverige. Och att köra en SuperMotard eller någon annan enstånka skulle säkert gå utmärkt. Det hoppas jag i alla fall: jag tror att större mångfald i alla klasser skulle vara positivt på alla sätt.

Nyteknik skrev:
2659945 Vilka som är "godkända modeller" kommer med säkerhet avgöras med stort godtycke. Att köra en RVF 400 vore t.ex. knappast några problem trots att den officiellt aldrig har importerats till Sverige. Och att köra en SuperMotard eller någon annan enstånka skulle säkert gå utmärkt. Det hoppas jag i alla fall: jag tror att större mångfald i alla klasser skulle vara positivt på alla sätt.

Japp! Onekligen coolt med RS250, SV650, Husaberg 650 och en VFR400 i samma startfält!

Påminner lite om reglementet för Mini Twins in England då antar jag, där får man köra 650-kubiks twinnar.

DR-Zätare skrev:
2660011 Japp! Onekligen coolt med RS250, SV650, Husaberg 650 och en VFR400 i samma startfält!

Påminner lite om reglementet för Mini Twins in England då antar jag, där får man köra 650-kubiks twinnar.
Synd bara att klassen knappast tillåter några modifikationer alls. Att få ändra fjädring och avgassystem skulle göra många nu otänkbara hojar till skapligt konkurrenskraftiga mot Aprilia RS 250.

Nyteknik skrev:
2659945 Vilka som är "godkända modeller" kommer med säkerhet avgöras med stort godtycke.
Så kanske det blir i praktiken men ska man följa reglementet kan man inte komma dit med vilken modell som helst bara för att den uppfyller kraven i klassen.
Jag skulle iaf fråga någon ansvarig först.

gthyni skrev:
2659517 kanske en Ducati 620 supersport vore nåt i SP-klassen,
de byggde helkåpade hojar med 620ie-motorn något år men
de togs aldrig in i Sverige vad jag vet.

Själv har jag en sån här hoj, och vad jag vet kom det en del till Sverige.. Om jag inte totalt missminner mig vill säga :rolleyes: Den togs endast in 2003 och är väll inte alltför vanlig. Kul hoj att äga som förstahoj, speciellt eftersom ingen tror att det är en 620 :tuttar Slipon är ett måste! Mycket trevlig hoj, rekomenderas :tummenupp

Jag är ny här, så var nu lite snälla vah :) Inget pajkastande :gnissla

Nyteknik skrev:
2660020 Synd bara att klassen knappast tillåter några modifikationer alls. Att få ändra fjädring och avgassystem skulle göra många nu otänkbara hojar till skapligt konkurrenskraftiga mot Aprilia RS 250.

Va? Får man inte ens byta fjädrar, shims osv i fjädringen? Måste ju vara hopplöst att försöka hänga på en RS250 med en standard ER-6n. I alla fall inbillar jag mig det men jag har inte kört någon av hojarna och är inte direkt snabb på bana heller så jag skulle bli avhängd av endera om det satt en hyfsad pilot i sadeln.

Vad är det för däcksregler i klassen?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck