130 i vänsterfil på en 90-väg där de i högerfilen kör runt 100-110 är inte i mina ögon slött. Om jag nu ligger på omkörning vilket var fallet så kan man väl få ta sig om. Har läst tråden på Potatisforumet nyss om just denna SH-tråd. Låt mig komplettera lite: Japp, det gick fridfullt, känns inte som att man behöver hålla 200 när Anciols hoj gör 190, hade inte nån vidare lust att gasa på E18 ändå när jag nyss hade kört Bogesund.
Nej, jag såg inte blinkande helljus från nån, såg bara en massa halvljus från bilar och senare hojar. 200 meter när man håller minst dubbla tillåtna hastighet avverkas rätt fort och man kan inte kolla konstant i backspegeln. jag vill inte påstå att jag blev skärrad av att folk kör om på alla möjliga håll, jag blev mest fundersam över hur 20 man kan ha samma mål, nämligen att inte komma sist till McD. En del passerade med lite mer list, bla Jocke som smög upp brevid och vinkade. Andra verkade mest ha bråttom att hälsa på någon död släkting. När de första två Potatisarna hade passerat så visste jag att det inte var bra att ändra kurs ens en millimeter för då hade man fått stifta nära bekantskap med någon av dem, detsamma verkade bilarna i vänsterfilen tycka och tur var väl det.
Arg blev jag först när jag kom hem och Anciol berättade att hon blivit omkörd av två stycken samtidigt, en på varje sida. Undrar vad som rör sig i huvudet på de som gör så? Hade hon vinglat till så hade det varit masskrock, att tänka så långt är visst inte helt nödvändigt. Kör gärna om mig i högerfil i 200, det stör mig inte direkt för då har vi varsin fil. Gör det däremot inte i samma fil. Kör om på vägrenen, där finns det iallafall gott om plats och ingen lär byta fil dit. Gör det däremot inte när nån annan samtidigt kör om på andra sidan, man behöver inte så mycket fantasi för att förstå vad som händer om den som blir omkörd vinglar till.
Kör gärna skitfort på motorväg, men kanske dumpa av tempot när man kommer ikapp bilar/hojar?