Gena i mötande väghalva, tänk efter!

Goines skrev:
Tja, jag är inte den som kommer grina nästa gång en 'Potatis' kör ihjäl sig. Hoppas bara ingen oskyldig blir skadad..

TRevlig attityd du har för ett par st körde om dig på lite galet sätt.
jag va en av dom i den klungan kör en Gixxer 1000-03:a
jag vet inte om jag körde om dig galet det brukar jag INTE göra

men sitta här och skriva saker som du precis har gjort..fyfaan
ett jävla gnäll på er sk sporthojsåkare som aldrig kör lite vårdlöst.
jag brukar åka med PMC men är själv medlem i SSPC och visst kan det ske lite galna omkörningar,,men du..om du rullar oftare i trafiken kan jag lova dig att du ser minst 10 bilar i veckan om gör VÄRRE ömkörningar och utsätter andra för STÖRRE risker och inte faan sitter du och önskar mer eller mindre att alla bilister ska dö..eller hur.
visst bli arg..blir förbannad men sitt inte och skriv att du inte bryr dig om en annan hojåkare krashar eller inte OAVSETT om det är an medlem ur PMC eller nån annan klubb.

Iskall skrev:
Hur f*n kan man förstöra en fin kurva med att gena och göra den rakare? :mad:

Dessutom med risk att bli kylarprydnad på en Scania, nej kör den längsta vägen genom kurvorna så får man mer nedlägg som bonus, eller är kanske nerlägget som är problemet :D

/S

Ibland får somliga till det... :bow :D

Sluta dra alla över en och samma kant.

Det finns säkert "idoter" som några kallar det så fint i både PMC, SSPC, Sporthoj och andra klubbar. Men bara för att det finns några som åker så som du/ni inte tycker är passande så ska inte alla i samma klubb få ta skiten och få höra "Tja, jag är inte den som kommer grina nästa gång en 'Potatis' kör ihjäl sig. Hoppas bara ingen oskyldig blir skadad.. "

Har du/ni förövrigt tänk på att det kanske sker en sådan olycka men att då den klubbmedlemmen inte alls är vållande till olyckan........

SÅ inse att varken Sporthoj, PMC, SSPC eller andra klubbar har bara vita hojförare med vita änglavingar. Det finns dom i varje klubb och icke klubbar som har svarta vingar och glorian på sne. Att ständigt fokusera sig på just en klubb är att vara trånsynt.

I min klubb, Analsex MC, kör vi alltid i fel fil och det står vi för.

John Jolmes FOR PRESIDENT!

John Holmes skrev:
I min klubb, Analsex MC, kör vi alltid i fel fil och det står vi för.

Pssst... Jag behöver varken klubb eller tröja över skinnstället för att köra....

Last edited:
Liwa, nä vi har inte heller bara vita förare ... vi har Bas också. ;)

Bas, den bjuder du på va ? Hihi ! Glöm för fassen inte bort Whiskykvällen nu bara !

Liwa1 har såklart rätt och jag tycker att diskussionen har spårat ut lite. Jag höll mig avsiktligt från att nämna några klubbnamn för att undvika pajkastning som inte ger något.
Som jag skrev så bryr jag mig inte i vilka ni är. Jag har upplevt liknande möten förut och vill inte vara med om det igen. Kör gärna forcerat men kör som folk.

Missuppfatta mig inte, jag är fortfarande förbannad över den omogenhet som finns i vissas körstil, och skulle vilja ha en diskussion med någon som ev kan försvara detta. Men det lär inte ske och denna tråd kommer att skrattas bort över en Hamburgare på Donken. Eller?

Mr B skrev:
Varför finns det ledig plats till höger om vissa förare har jag alltid undrat ... håll så mycket höger som det går när ni är ute och tourar !

Vad vill du ha sagt? Endast vid omkörning är man skyldig att, och bör/ska, gå ut mot vägrenen för att släppa förbi bakomvarande. I övrigt anpassar man sig efter situationen. Runt backkrön på snåriga vägar ligger jag aldrig ute till höger annars eftersom jag ogärna vill preja ner några eventuella gångtrafikanter eller deras hundar.

martin, jag snackar givetvis om motorvägskörningen som diskuteras i denna tråd också ... sen är det lite ironi i det hela också ... men iallafall jag fick lära mig att man skulle hålla så långt åt höger som möjligt i körskolan. Ligga och cruisa på motorväg i vänsterfilen är inte rätt ... ;)

Nu var ju inte jag med vid det aktuella tillfället så jag vet inte om det cruisades eller lödde pluggen just denna gång.

Mr B skrev:
... men iallafall jag fick lära mig att man skulle hålla så långt åt höger som möjligt i körskolan.

Uppfattade ironin i ditt förra inlägg...men inte "så långt åt höger som möjligt" väl? :confused:

Ligger alltid närmare mitten än kanten, annars har bilar som vill köra om en tendens att vilja tränga ut motorcyklar i vägrenen...

En liten lagom farthöjning över hastighetsbegränsningen är också att rekommendera för att slippa såna tilltag.

Jag väjjer aldrig för mötande mc bara så ni vet... :5sure B A N Z A I !!!

Ser ni en gammal skrotfärdig hoj med en plastpåse hängandes så är det jag...

"Besserwisser mode on"

Det enda man kan planera för i livet är att det oförutsedda alltid inträffar när man minst anar det. :fakta

Kör man på gränsen utan marginaler för det oförutsedda är det inte en fråga om om, utan om när. :fakta

Tar man risker som bara gäller en själv... :tummenupp

Tar man risker som kan drabba andra... :mad:

"Besserwisser mode off"

hey, be careful out there!

Gixxer Mike skrev:
TRevlig attityd du har för ett par st körde om dig på lite galet sätt.
jag va en av dom i den klungan kör en Gixxer 1000-03:a
jag vet inte om jag körde om dig galet det brukar jag INTE göra

men sitta här och skriva saker som du precis har gjort..fyfaan
ett jävla gnäll på er sk sporthojsåkare som aldrig kör lite vårdlöst.
jag brukar åka med PMC men är själv medlem i SSPC och visst kan det ske lite galna omkörningar,,men du..om du rullar oftare i trafiken kan jag lova dig att du ser minst 10 bilar i veckan om gör VÄRRE ömkörningar och utsätter andra för STÖRRE risker och inte faan sitter du och önskar mer eller mindre att alla bilister ska dö..eller hur.
visst bli arg..blir förbannad men sitt inte och skriv att du inte bryr dig om en annan hojåkare krashar eller inte OAVSETT om det är an medlem ur PMC eller nån annan klubb.

Tja.. Har spenderat 400 mil på hoj och minst lika mycket i bil dom senaste 6 veckorna på gatorna i Storstockholm och inte sett ens i närheten.. Tycker du inte det räcker?

Känns inte som det är just Potatoes som jag 'irriterar' mig på utan folk som kör som det diskuterats tidigare. Jag skiter fullständigt om dom har tröjor/västar eller vad som, utan det är sättet som körningen görs på.

Fokusera er fan på rätt saker i det jag skriver. I det här specifika fallet var det Potatoes, således skrev jag det. Det är ju för helvete inte klubbtillhörigheten som är det viktiga utan hur man kör bland andra trafikanter!

Kör som dårar, om ni nu vill det, men gör det för helvete inte där ni riskerar andras liv och lem.

Last edited:
Goines skrev:
Tja.. Har spenderat 400 mil på hoj och minst lika mycket i bil dom senaste 6 veckorna på gatorna i Storstockholm och inte sett ens i närheten.. Tycker du inte det räcker?

Känns inte som det är just Potatoes som jag 'irriterar' mig på utan folk som kör som det diskuterats tidigare. Jag skiter fullständigt om dom har tröjor/västar eller vad som, utan det är sättet som körningen görs på.

Fokusera er fan på rätt saker i det jag skriver. I det här specifika fallet var det Potatoes, således skrev jag det. Det är ju för helvete inte klubbtillhörigheten som är det viktiga.

Om du tycker att det ska fokuseras på rätt saker kanske du bör uttrycka dig annorlunda och inte änvända foljande´

--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Goines
Tja, jag är inte den som kommer grina nästa gång en 'Potatis' kör ihjäl sig. Hoppas bara ingen oskyldig blir skadad..
--------------------------------------------------------------------------------

Fy fan va jag blir :mad: :mad: på dej när du skriver nå så korkat
nej nu har ja inte riktigt koll på läget för mycket :öl :öl
Skål på dej med Goines :öl :öl :rock :rock :D

Ojojoj vilka heta känslor, kör själv om bilar ibland på insidan eller väggrenen när dom inte flyttar sig i tid, men jag skulle inte klippa om en annan hoj på insidan då jag inte skulle förlåta mig själv om jag körde omkull eller skadade någon annan. Men om dom kom riktigt fort så kanske dom missbedömde eran hastighet och helt enkelt körde om där det fanns plats?. Höll själv på att köra in i en hoj när jag körde hem efter rundan i torsdag då det började skymma och jag såg ett gäng baklyktor så tänkte jag att det man kunde få sällska på vägen hem?. Det visade sig tyvärr att det var ett gäng fisåkande glidare som körde 70 och jag kom i 180 (man räknar ju inte med att en motorcykel kör 70 på en fin bred landsväg :rolleyes: ) så det var bara att bryta ut för omkörning dock valde jag t.v om jordfräskolonnen. :D

Visst kanske det var klantigt av mig att skriva 'Potatis' men det är ju inte just, som jag sagt/skrivit flera gånger, inte just Potatoes MC jag ogillar. Det är folk som kör som dom 10-tal hojåkare som blåste förbi oss gör.

..och JA! Det var POTATOES jag såg och därför skrev jag det!

My bad FFS!

Goines skrev:
Nu ska jag inte agera moraltant men jag blev faktiskt lite skärrad under samma kväll.

Jag, Oljekyld och Anciol(?) hade varit ute på en trevlig sväng längs Frestavägen och sen till Bogesund/Vaxholm. På vägen hem så ligger vi väl i ytterfil runt ~130 på Norrtäljevägen när det börjar vråla om Potatisfolk på tamejfan ALLA satans sidor.

Efter den första höll jag på att slå på blinkersen och lägga mig i högerfil för att släppa förbi dom när det kommer 5 hojar i uppskattningsvis 150 och kör om mellan mig och bilarna i högerfilen. Ser även en packe folk som drar om bilarna ute på vägrenen i samma 'nätta' hastighet.

Vill fan itne ens tänka tanken på vad som hänt om jag hade sväng in i högerfilen. Jag hade fått en packe R1:or och GSXR1000 i nacken och där ska dom fan inte vara.

Kör med insidan på skallen för helvete!

Allt låter helt sunt och sådär men jag har en liten fråga:
Vad gör du med hojen i ytterfil i 130???

Det finns mycket folk på svenska vägar som stannar så länge i vänsterfil att man undrar om dom är helt radiostyrda (inte du nu, bara en sak jag sett ofta).

Den är till för att köra om i, inte att köras i för att man ändå kör 110 eller för att bilen bredvid gör det.

Potatis är Riktigt fint, om du inte gillar dem så ska du fortsätta att göra som du gör, använd inte speglarna så ser du dem 50% mindre.

(Jag bara drygar mig, trött, ta det inte så hårt)

Rocka på Killar och Tjejer!!!

Sporthojsåkare, vägens riddare...

En sak som slår mej när man läser här på SHforumet, är att många verkar helt sakna insikt om hur dom själva kör/uppfattas i trafiken. Vad jag menar är att väldigt många klagar på hur bilister kör "- kärringen såg mej inte, hon körde dessutom på fel sida!!". Det är alltid dom jävla bilisternas fel, sporthojsåkare är vägens riddare som ALDRIG har gjort nåt fel i trafiken! Att man själv däremot kör i tokfart på 70väg, dessutom genar i skymda kurvor, det räknas inte. den som klagar på det är en gnällkärring som inte kan köra ordentligt. När dessutom samma människor gnäller o lipar när någon stackare har kört ihjäl sig, då börjar man undra om personen i fråga har alla pålägg på landgången. (med detta vill jag inte på något sätt bagatellisera att människor mister livet i tragiska olyckor). Alltså, lite självrannsakan skulle nog inte skada, fråga er själva nån gång när ni kör som en tok "-hur skulle jag reagera om jag mötte mig själv nu?" Och med risk för att låta som en riktig moralkärring; ta det vackert, andras liv är faktiskt oxå på spel när man kör som en tok! Även om det är fantastiskt kul att köra fort, så måste man ju ha respekt för andras väl o ve, eller?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT