Gena i mötande väghalva, tänk efter!

smilee skrev:
Jag lägger mig på den högra kantlinjen i högerkurvan och sänker farten så fort jag kan. Jag kör sedan i styrfart tills ni hade passerat, och tuffade sedan hemåt. Alternativet hade varit att parkera i ett träd.

Dom flesta hade jag ca en meter i avstånd sidledes, men några var så nära att det kändes som att backspeglarna tog i (observera att jag körde på kantlinjen).

Det kom ett gäng efter tätklungan som höll ett mer anpassat tempo, och ni får ursäkta att jag inte hälsade. Jag blev så jäkla arg.

Hade jag hållt samma tempo som ni så hade vi frontalkrockat mitt i esset. Dom kvällstidningsrubrikerna hade jag velat se. "15 sportmotorcyklar i dödskrasch på dödens väg" eller något liknande.

Tänk er för!!!

Om någon härifrån känner igen sig från igår, jag s****r i vilka ni är. Ett stort :finger

Den griniga gubben på Rettan
Det gäller att utnyttja så stor del av vägen det går och eftersom du ändå låg och harvade i högra diket så passade de väl på att utnyttja din halva av vägen. Hade du legat kvar som du gjorde innan utan att gå ner i "knapp styrfart" och lagt dig i höger vägkant så hade inte hojarna kört på "din" sida om vägen...

Re: Re: Gena i mötande väghalva, tänk efter!

Maciej EVO VI skrev:
Det gäller att utnyttja så stor del av vägen det går och eftersom du ändå låg och harvade i högra diket så passade de väl på att utnyttja din halva av vägen. Hade du legat kvar som du gjorde innan utan att gå ner i "knapp styrfart" och lagt dig i höger vägkant så hade inte hojarna kört på "din" sida om vägen...

Det känns tryggt! :tummenupp

E' re nån som sett min Potatisskalare :3freak
I långa loppet brukar Darwin ta hand om blådårar, oavsett om de kör med insidan eller utsidan av skal(l)et.

/T

Maciej EVO VI skrev:
Smart. Brukar själv utnyttja hela vägen när jag är ute o rejsar, särskilt med bilen. De flesta flyttar sig långt ut på sin sida när man möter dom. Tråkigt bara när alla idioter som inte fattar att vägen är en rejsbana är ute o slöåker, det är ju livsfarligt!

Maciej EVO VI skrev:

Det tänkte han nog inte på. Såklart!

Maciej EVO VI skrev:

Jaaaa, det var ju listigt, det är ju lika bra som att köra om med möte och tvinga den mötande att gå ut i vägrenen/diket. En ännu bättre ide är ju att införa vänstertrafik på Bogesundsvägen eftersom alla ändå kör så.......

Annars håller jag med Goines, att göra tveksamma omkörningar och sånt kan funka när man kör en-två stycken, jag är absolut inte ett lamm i trafiken när jag vill fram, men kör man 15-20 stycken tillsammans så lär man tagga ner. Speciellt en omkörning var så jävla idiotisk så att man undrar vad det är frågan om. Två potatisar kör om Anciol, en på varje sida, samtidigt. Allvarligt talat, är det så viktigt att inte bli sist till McD att man är villig att sätta tre liv på spel. Vad händer om den som blir omkörd råkar nysa? Domino är en passande beskrivning, sen kommer 10 man till bakom som ska bromsa omkull sig/köra över dem i vild panik.
Jag kännde mig inte som en stoppkloss eftersom vi körde 130 och låg bakom en bil som också höll på att köra om de i högefilen, tio extra sekunder och vi hade alla varit borta från vänsterfilen och de som ville gasa hade kunnat det utan att hålla på att köra ihjäl halva E18. Så, nu kan alla berätta om hur mycket kontroll de minsann har och att det inte alls var farligt och allt annat som folk brukar försvara hjärndöda handlingar med. I det här fallet så utgår jag ifrån att det var Potatoes mc som var ute och for, eftersom det var runt 15-20 sådana tröjor jag såg.

Wille skrev:
Goines:

Menar du på fullaste allvar att vi potatisar kör på det sättet? Jisses, oj oj oj, det ska jag genast ta upp i högsta ledningen.

:D :D :D :D

Tja, jag är inte den som kommer grina nästa gång en 'Potatis' kör ihjäl sig. Hoppas bara ingen oskyldig blir skadad..

Okej. Dags att besvara ett puckoinlägg.

Hmmm, det gäller alltså att utnyttja hela vägen för att få ett bra spår, jahaa, det hade jag ju ingen aaning om. Jag får gå och leta fram någon information om det. Tack för tipset :zpy .

Jag som dom flesta andra som äger en sporthoj gillar att det går undan (fast allt är ju relativt). Alltså hade jag också ett hyggligt tempo i onsdags.
Jag har kört Bogesundsvägen från och till i ca 20 år och anser att jag kan den hyffsat, samt hade i bakhuvudet att det var mycket hojar ute, så jag var BEREDD.

När jag kom in i min höger på väg uppför backen i hyggligt tempo så ser jag den första mötande komma ut ur en tvär dold vänster och nerför backen i bra fart mot mig, i ett ess där dom slutligen måste runda mig.

Alltså tar jag ner hastigheten så mycket jag kan och lägger mig så nära vägkanten som möjligt. Då, fick jag precis plats mellan träden och hojarna. :fakta

För att göra en lång historia kort,
Jag låg inte, utan jag fick placera mig i vägkanten.
Jag harvade inte, utan fick bromsa kraftigt.

Kom igen, bättre kan ni. Jag är på humör ikväll.

Kenneth

Maciej EVO VI skrev:

Goines skrev:
Tja, jag är inte den som kommer grina nästa gång en 'Potatis' kör ihjäl sig. Hoppas bara ingen oskyldig blir skadad..

Söker du bråk? Eller skojar du bara? :confused: :confused:
Missuppfatta mej inte nu jag menar internetbråk
inte sånt bråk med knytnävar

Tjoffe skrev:
Jävligt trevligt inlägg :mad: :finger

Don't play with fire if you can't stand the heat!

Missuppfatta nu inte mig och tro att jag vill att folk ska köra ihjäl sig för så är det absolut inte. Vad jag menar är att om man kör som vissa, utan att nämna någon/några, så måste man ju vara medveten om att man inte bara utsätter sig själv utan även en satans massa andra för livsfara. Dom som har så pass lite respekt för sitt och framför allt andras liv tycker jag inte, och kommer aldrig, tycka synd om när olyckan är framme. Så är det.

Moraltant må vara, otrevlig må vara, idiot må vara..

Säger bara vad jag tycker och det står jag för. Till 100% och alltid.

Tourar 40 km/h över hastighetsbegränsningen... :rolleyes: Jag fick iallafall lära mig att hålla mig i mitten av körbanan när jag kör hoj. Fick dessutom lära mig att köra om på lämpliga ställen.

Goines skrev:

Missuppfatta nu inte mig och tro att jag vill att folk ska köra ihjäl sig för så är det absolut inte. Vad jag menar är att om man kör som vissa, utan att nämna någon/några, så måste man ju vara medveten om att man inte bara utsätter sig själv utan även en satans massa andra för livsfara. Dom som har så pass lite respekt för sitt och framför allt andras liv tycker jag inte, och kommer aldrig, tycka synd om när olyckan är framme. Så är det.

Medhåll :tummenupp

Goines skrev:

Du skriver ¨utan att nämna någon/några¨.
Jag tyckte precis att du skrev att du inte skulle grina om en potatis körde ihjäl sig i ett av dina föregående inlägg i den här tråden.
Eller har jag fel?

Hur f*n kan man förstöra en fin kurva med att gena och göra den rakare? :mad:

Dessutom med risk att bli kylarprydnad på en Scania, nej kör den längsta vägen genom kurvorna så får man mer nedlägg som bonus, eller är kanske nerlägget som är problemet :D

/S

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...