Gemensam Skidresa??

Status
Ej öppen för fler svar.
Skrutten skrev:
Ju billigare desto bättre naturligtvis..
Det jag vet är att det var en bar i bottenvåningen (man ser ju till att ha koll på den viktiga infon) :fyllisar .

Sen är det ju tyvärr så att i Norge blir det inte billigt ens när man lagar
maten själv... om man nu inte har med sig en väska mat hemifrån..

I vilket fall som helst så har vi tillgång till en busschaufför som kan ordna med buss billigt så vi kan absolut räkna på olika budgetalternativ.

//Barbs som laddar för fullt inför kvällens julfest!
Självklart ser man till att frysa ned maten och ta med på bussen om man vill komma billigt undan. en middag var eller om man gör den två o två resp. tre o tre beroende på hur många man är som bor ihop är en lätt match.

Sprit tar man ju såklart oxå med från, i det här fallet, "billiga" Sverige! :fyllisar

Ordnar du med en buss så gäller det ju att den är full. Annars blir de kanske inte så billigt om man bara är 10-20 pers. som åker. Nog dags att sätta ut ett sista datum för bindande anmälan.

Fröken Blomma: du kan bjuda mig på en redan nu :hihi

Här hittade jag på JP Alpin. Weekend i Hemsedal...
Det är väl inte så dyrt, eller?

Bifogat

• week_hemsedal.gif
    week_hemsedal.gif
    57.6 KB · Visningar: 75
FYI
Liftkort för 3 dagar kostar 820 norska pengar!

Källa: liftkortspriser

Hyra utrustning i backen:
Skidhyra inkl. pjäxor och stavar: 490 NKr. Sen kan man även hyra expert utr. kostar då 610 pengar.

Källa: skidpriser

Håll tillgodo!

Last edited:
JONQAS skrev:
Men liftkort ingick i den prislistan jag visade från JP Alpin...
ja, OM vi väljer att åka 2:a eller 9:e dec...eller den 28 april. det känns inte så aktuellt va? :va

se * för mer info :7peta

Det är asdyrt i Norge!
Köpte en låda Carlsberg 33cl 4,6 24 st. Tror jag betalade 600:- för den eller?
Det är SVIN DYRT!!!

Äh, dunken ska med, lite vanlig hederlig självimporterad bärs från danmark... Så är det billigt som fan.

Varför bo förresten på värsta fancy stället? Laga lite käk själv, drick och åk som fan.

Det ska va lite sunkigt.... För 3000 åker jag inte med iaf. Lägg till lite till och du får en helpensionsresa med buss till alperna...

Visserligen har jag inte hittat nått billgare (det borde man väl göra om man ska klaga så mycket som jag gör :)) Äh, vaffan. Har åkt till Hemsedal för ~1500 spänn en torsdag till söndag. Det är lagom...

Har snackat med Mark bakom kulisserna nu och vi tar på oss uppdraget
att försöka hitta det absolut billigaste och bästa alternativet för en
långhelg i Hemsedal med avresa den 24:e februari. Ok?!

Hoppas kunna komma med mer konkret info inom några dagar.

Några har ju redan anmält sitt intresse och jag hoppas det blir fler..
:banana :banana

//Barbisen :tomten

Skrutten skrev:
Har snackat med Mark bakom kulisserna nu och vi tar på oss uppdraget
att försöka hitta det absolut billigaste och bästa alternativet för en
långhelg i Hemsedal med avresa den 24:e februari. Ok?!

Hoppas kunna komma med mer konkret info inom några dagar.

Några har ju redan anmält sitt intresse och jag hoppas det blir fler..
:banana :banana

//Barbisen :tomten

Hm, kanske intresserad. Om jag kan för jobbet. Det var ju nåt år sen man stod på laggen.

Miss_Orchidee skrev:

Hur går det med skidresan våran? några alternativ än? :confused:
uch, jag kanske är alldeles för ivrig med att komma iväg :banana (det blir så när man bor hemma :hihi )

Fast det kanske är bra om vi får framm nått ganska snart så inte alla resorna är slut sen när vi ska åka....

Nu ska jag jobba, men ni får ha det så kul idag! /// Steffi

Miss_Orchidee skrev:
Hur går det med skidresan våran? några alternativ än? :confused:
uch, jag kanske är alldeles för ivrig med att komma iväg :banana (det blir så när man bor hemma :hihi )

Fast det kanske är bra om vi får framm nått ganska snart så inte alla resorna är slut sen när vi ska åka....

Nu ska jag jobba, men ni får ha det så kul idag! /// Steffi

Ja vafan.... Mark och Skrutten! Nu har haft minst två dar på er att komma fram till nåt. Allt ska vara bokat o klart nu ju! :rolleyes: :hihi

Ni pröjsar väl i förväg också? Har lite risigt med stålar just nu men jag har en stensäker deal på gång så det fixar sig till nån gång efter jul.... :D

Jag är oxo på en hemsdalresa, sticker till alperna den 5:e feb men annars ska det inte va några problem.

Ja, jaaaaaaaaaaaaaaa... håller på för fullt..
Har ett alternativ i Granheim (mellan Gol och Hemsedal). Det är lägenheter/stugor och i priset ingår liftkort och mat om man vill.
Preliminärt skulle detta kosta runt 2000 kr. Givetvis är det skjuts
till och från backen varje dag oxå.

Ska kolla platser och se om vi behöver vara nåt minimiantal för att få
ihop'et.

Coola Ola skrev:
Ja vafan.... Mark och Skrutten! Nu har haft minst två dar på er att komma fram till nåt. Allt ska vara bokat o klart nu ju! :rolleyes: :hihi

Ni pröjsar väl i förväg också? Har lite risigt med stålar just nu men jag har en stensäker deal på gång så det fixar sig till nån gång efter jul.... :D
Hörru, min "Kontakt" (brorsan, som är reseledare för Resdax) var ju i Helskedal hela helgen. Ska prata med honom idag. så lugna nu könet nåra grader =)

Mark skrev:
Hörru, min "Kontakt" (brorsan, som är reseledare för Resdax) var ju i Helskedal hela helgen. Ska prata med honom idag. så lugna nu könet nåra grader =)

Gäller det mig med? :rolleyes: :)

Barbs, INTE Gol, snälla,det är tråkigt som fan där,iallfall var det det sist jag var där, skit tråkiga backar! :(

Hemsedal är bättre :tummenupp

Miss_Orchidee skrev:
Gäller det mig med? :rolleyes: :)

Barbs, INTE Gol, snälla,det är tråkigt som fan där,iallfall var det det sist jag var där, skit tråkiga backar! :(

Hemsedal är bättre :tummenupp

Du är ju uppenbart helt iskall så inte behöver du lugna dig..... :rolleyes: :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma