Zee
MotoGP URT 3 seed: 5
tigrro skrev:2604613Folk blir cepe av pengar, så är det bara!
Uppenbarligen.

Du tycker inte man ska gifta sig ens när man får barn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tigrro skrev:2604613Folk blir cepe av pengar, så är det bara!
Word, håller med om allt eller inget, Känns ju knepigt om man ska dela på allt löpande och sen har varsitt sparkonto. Hur blir det sen? "Ledsen gumman att du inte har råd att följa med den här helgen".Chrille skrev:2607724Bortsett från Lugn så känns det som att de flesta av er passar bäst som särbos hela livet. Jag förstår inte hur man kan välja at leva sitt liv tillsammans med någon .....litegrann.
Madhonda skrev:2607841Och om det skulle vara nåt vi behöver gemensamt som är lite utöver det vanliga, då betalar han lite mer eftersom han tjänar mer.
Zee skrev:2607862Varför ska han betala mer än dig för att han tjänar mer?? vad är logiken bakom detta??
Chrille skrev:2607878Logiken är enkel. Varför ska den med hög inkomst leva gott på den svagares bekostnad i ett förhållande?? Vi har bollat med den modellen hemma också och jag har vägrat gå med på millimeter-rättvisa. Tjänar jag 50% mer än tjejen så betalar jag 50% mer till våra gemensamma inköp i en delad situation. Men det funkar inte det heller.
Zee skrev:2607888Men det är ju helt ologiskt! ....
Zee skrev:2607888... Om ni köper en TV för 10.000kr så ska alltså du betala mer än 50% av detta belopp enbart för att du tjänar mer. .....
Chrille skrev:2607896Du missar en j-t viktig grej. Vår nuvarande livsstandard och de omkostnader den drar med sig har JAG skapat.
Ditt resonemang hade bara gällt om vi hade bott i en råttig hyreslägenhet som matchar min sambos inkomstläge.
Jag kräver mycket mer än så och får då ta ansvar för det.
Chrille skrev:2607896Pratar man om att "snylta" inom ett förhållande så har man värderingsgrunder som inte existerar i min värld.
Zee skrev:2607903...Man frågan kvarstår, varför inte bara dela alla pengar istället för att juxa med proportionaliteter när räkningarna ska betalas?
....
Mheel skrev:2603229Mindre bråk, hålla reda på kvitto hit och dit....
Chrille skrev:2607906Har jag massuppfittat dig nu![]()
Chrille skrev:2607906Alla pengar i en hög, allt betalas ur den högen, men OM man ska dela mellan sig så måste proportioner mellan inkomsterna stämmas av lite....
Zee skrev:2607916...Om ni har gemensam ekonomi så spelar det väl ingen som helst roll vem som betalar hur mycket (inte i min bok iaf)?
....
TjôtaChrille skrev:2607919EXAKT! Jag pratade bara OM. (se ovan)
Zee skrev:2607903...jag försöker bara förstå hur endel folk,som t.ex. Madhonda , tänker. För mig är det antingen eller. Konstiga kompromisser har jag inte mycket för.
Missvims skrev:2608185Som tidigare obstinat singla så är det rätt kul att läsa om alla olika sätt att dela ekonomin det finns. Jag hade väldigt svårt i början av mitt förhållande att kunna låta min kille betala nåt, var ju van att klara mig helt själv. Han har en massa bilar o hojar att försörja, så det är hans uppgift. Jag ser till att det finns mat (ibland får han betala)och att hyran är betald o s v. Blir det nån krona över så brukar vi inte ha så svårt att spendera bort den med gemensamma krafter![]()
Bara tanken att han ska ge mig nån speciell summa som då ska kompensera vad han "kostar" ger mig utslag över hela kroppen och han gav upp den diskussionen efter första försöket och jag fick som jag ville.
Suomalainen skrev:2608230Läste jag rätt? Du betalar allt (nästan) hemma och han lägger sin lön på bilar och hojar??
Drömtjej? You bet.... (ekonomiskt sett iaf)
Missvims skrev:2608245Ja, det är så det funkar. Och det funkar faktiskt väldigt bra, vi slipper gnäll om vem som ska betala vad.
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |