Gelleråsens framtid

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Är det någon som vet något om vad Luff planerar för Gelleråsen inför nästa säsong? I år var asfalten så dålig att man behövde njurbälte (läs: Den var inte speciellt rolig att köra på). Är det lapptäcke som gäller även för 2007, eller kommer han ta ett större helhetsgrepp?

/Freppa

Freppa skrev:
2594159 Är det någon som vet något om vad Luff planerar för Gelleråsen inför nästa säsong? I år var asfalten så dålig att man behövde njurbälte (läs: Den var inte speciellt rolig att köra på). Är det lapptäcke som gäller även för 2007, eller kommer han ta ett större helhetsgrepp?

/Freppa

Visst var den bulig, men det är ju bara att skruva tills man får ordning på fjädringen… En RR bana ska vara slät, men såååå katastrofalt kan det ju inte vara med tanke på hur fort Molina och Jimmy kör!

oscar skrev:
2594189 Visst var den bulig, men det är ju bara att skruva tills man får ordning på fjädringen… En RR bana ska vara slät, men såååå katastrofalt kan det ju inte vara med tanke på hur fort Molina och Jimmy kör!

Ecksackt! Här är vi ju faktiskt överens Oscar!:tummenupp

Freppa skrev:
2594159 Är det någon som vet något om vad Luff planerar för Gelleråsen inför nästa säsong? I år var asfalten så dålig att man behövde njurbälte (läs: Den var inte speciellt rolig att köra på). Är det lapptäcke som gäller även för 2007, eller kommer han ta ett större helhetsgrepp?

/Freppa

Konbanan i ejes gav en ny dimension :tummenupp

För att svara trådstartaren så av erfarenhet kommer Luffaren att göra precis så mycket som han behöver det vill säga nästan ingenting.

RR ABBE skrev:
2594224 För att svara trådstartaren så av erfarenhet kommer Luffaren att göra precis så mycket som han behöver det vill säga nästan ingenting.
Kan bero på att Luffen endast arenderar banan... annars hade det nog sett annorlunda ut...

Beläggningen är inte så farlig tycker jag. Värre är att curbsen inte går fram till asfaltskanterna alla gånger, vilket leder till att knäna slår i här och var :näsblod
sen borde Luffen jämna till gräset utanför banan. Har hört talas om att det är skitläskigt att köra där eftersom det är så ojämt.. har jag hört. :rolleyes:

Är nog dax att fundera lite för Luff med tanke på att han inte får köra EM där nästa år som det ser ut....
Hoppas att Luff kan få till ett samarrangemang med ARC så vi får vår tävling på Anderstorp istället.

crashtestdummy skrev:
sen borde Luffen jämna till gräset utanför banan. Har hört talas om att det är skitläskigt att köra där eftersom det är så ojämt.. har jag hört. :rolleyes:
Jo tack, inget vidare att åka ut på gräset :crash

Har bara två ställen att klaga på när det gäller Gelleråsen och det är slutet på nya sträckningen in i S:et som är rejält ojämn samt Ejes med sina lagningar som är en katastrof. Såg flera som gick av där i somras, just på en av knölarna.

Sen kanske någon kan tipsa Luff om att han ska hålla lite bättre koll på asfalterarna så man slipper vakna klockan 7:30 av att ett gäng ska ut och asfaltera mitt på rakan :näsblod

LOTTAK skrev:
2594298 Är nog dax att fundera lite för Luff med tanke på att han inte får köra EM där nästa år som det ser ut....
Det är väl redan bestämt att det inte blir någon EM-tävling Åsen nästa år?

Last edited:
sandstream skrev:
2594380 Jo tack, inget vidare att åka ut på gräset :crash

Har bara två ställen att klaga på när det gäller Gelleråsen och det är slutet på nya sträckningen in i S:et som är rejält ojämn samt Ejes med sina lagningar som är en katastrof. Såg flera som gick av där i somras, just på en av knölarna.
QUOTE]

Mig såg du inte iallafall!! Jag låg bakom och jagade dig när jag vurpade i ett av hålen! :D

Jag misstänker dock att jag igentligen inte borde skylla på ojämn bana utan på att du körde för snabt för mig!

ozto skrev:
Mig såg du inte iallafall!! Jag låg bakom och jagade dig när jag vurpade i ett av hålen! :D Jag misstänker dock att jag igentligen inte borde skylla på ojämn bana utan på att du körde för snabt för mig!
Nej, din vurpa fick jag höra talas om efteråt. Bara så förbannat trist att en usel lagning ska ställa till det för så många :(

LOTTAK skrev:
2594298 Är nog dax att fundera lite för Luff med tanke på att han inte får köra EM där nästa år som det ser ut....
Hoppas att Luff kan få till ett samarrangemang med ARC så vi får vår tävling på Anderstorp istället.
ARC planerar att köra EM ihop med Karlskoga MF i så fall v34 i Anderstorp.. EM-klasserna o någon/några supportklass oxå..

sandstream skrev:
2594380 Sen kanske någon kan tipsa Luff om att han ska hålla lite bättre koll på asfalterarna så man slipper vakna klockan 7:30 av att ett gäng ska ut och asfaltera mitt på rakan :näsblod
Sov du på rakan? :va

newstead skrev:
2594718 Sov du på rakan? :va
Jag önskar att jag hade gjort det så kunde jag ha bett dem att dra åt h-vete :D
Nej, jag sov i min buss i depån och bandagen vart försenad för att Skanska tyckte att de skulle asfaltera ett parti på rakan.

sandstream skrev:
2594751 Jag önskar att jag hade gjort det så kunde jag ha bett dem att dra åt h-vete :D
Då kanske du hade varit en del av beläggningen på Åsen nu.. :gnissla

För att nämna någon on-topic också så får jag nog säga att jag håller med dig om beläggningen: Ejes och in i esset är inget vidare men i övrigt okej.

newstead skrev:
2594766 Då kanske du hade varit en del av beläggningen på Åsen nu.. :gnissla

För att nämna någon on-topic också så får jag nog säga att jag håller med dig om beläggningen: Ejes och in i esset är inget vidare men i övrigt okej.
Ett stort problem är väl kanske att det inte är något problem för bilarna (läs STCC) och RR-SM drar väl inte i närheten av lika mycket folk som STCC.

i med att han inte har råd att asfaltera om hela, så är det ju bäst att laga där det behövs. ja för att ge han lite credit iaf.

Swedie skrev:
2594804 i med att han inte har råd att asfaltera om hela, så är det ju bäst att laga där det behövs. ja för att ge han lite credit iaf.
Vet inte om jag kan hålla med om det. När en lagning blir så usel som den i Ejes borde den som beställde och betalade jobbet be dem göra om det.

sandstream skrev:
2594787 Ett stort problem är väl kanske att det inte är något problem för bilarna (läs STCC) och RR-SM drar väl inte i närheten av lika mycket folk som STCC.
True. Fast i och med att Veidec kör tillsammans med STCC kan man ju tycka att STCC AB borde kunna ställa lite krav på beläggningen...

Tycker ändå att det är fullt körbart med de lagningar som är så finns inte pengarna till helt ny beläggning i nämnda partier så är det trots allt inte hela världen. :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...