Gelleråsens framtid

Konstigt att inte någon av de stora asfaltsbolagen går in och sponsrar, det handlar om ynkliga 2.530 km. Sen om dom ska döpa om det till "Asfaltsrogers motorstadion" eller om det räcker med stora plakat och "A-plats" i program etc är mellan Fluff och asfaltsläggaren:)

2 530 km tycker inte jag är så ynkligt, inte konstigt att dom inte har råd att asfaltera om allt på än gång! :tungan

Alx skrev:
2596001 2 530 km tycker inte jag är så ynkligt, inte konstigt att dom inte har råd att asfaltera om allt på än gång! :tungan
jämför med sträckan Karlskoga-Örebro som det läggs 4filer motorväg, då är det helt plötsligt ynkligt.

crashtestdummy skrev:
2596003 jämför med sträckan Karlskoga-Örebro som det läggs 4filer motorväg, då är det helt plötsligt ynkligt.

Det är sant, tänkte inte på det :näsblod

crashtestdummy skrev:
2595998 Konstigt att inte någon av de stora asfaltsbolagen går in och sponsrar, det handlar om ynkliga 2.530 km. Sen om dom ska döpa om det till "Asfaltsrogers motorstadion" eller om det räcker med stora plakat och "A-plats" i program etc är mellan Fluff och asfaltsläggaren:)
Även om du menar 2.530 meter (och inte kilometer som du skrev :tungan ) så kan jag nämna att de lagningar Sviestad fick i år kostade 300.000 kr. Det räckte till en lagning i Bergskurvan, en i Sviestadböjen och en i Torparn. Vad en hel bana skulle kosta att asfaltera om är nog rätt svindlande belopp. Övriga LMS:are får rätta mig om jag har fel angående kostnaden och lagningarna.

Jag har fått höra rykten av en sponsor att banan ska förlängas 500m till nästa år, marken ska tydligen vara köpt redan... Men jag måste säga det att banan har varit i riktigt dåligt skick i år.. tyvärr.

Mrlind skrev:
2596109 Jag har fått höra rykten av en sponsor att banan ska förlängas 500m till nästa år, marken ska tydligen vara köpt redan...
Det låter onekligen mycket spännande!
Nya bansträckningar är aldrig fel :)

Mrlind skrev:
2596109 Jag har fått höra rykten av en sponsor att banan ska förlängas 500m till nästa år, marken ska tydligen vara köpt redan... Men jag måste säga det att banan har varit i riktigt dåligt skick i år.. tyvärr.
Kan det vara det som är "Lite mer förändringar" kanske? :)

"Vad sker på anläggningen då: Just nu är det underhåll på anläggningen som pågår. Det gjuts också flera kurbstenar (kantstenar) och fler däck skruvas ihop i staplar för att täcka skyddsräcken runt banan. Lite mer förändringar är på gång... men det återkommer vi till längre fram..."
(http://www.karlskogamotorstadion.com/motorstadion/senastenytt.htm)

Neutral skrev:
2596100 Även om du menar 2.530 meter (och inte kilometer som du skrev :tungan )
Det är mitt och luffs hemliga vinterprojekt.. vi ska förlänga banan med 2500 KILOMETER. "Täck så mycket" :D nä Meter skulle det givetvis vara.

2.530 meter är två och en halv meter ungefär.
2530 m är ca 2.5km
2.530km är ca 2.5 km ;)

Ingen vill köra EM på karlskoga igen, möjligtvis Luff.
Sidvagnsförarna var så förbannade på banan att många packade ihop och körde hem.
Ska man köra racing på hög nivå, måste säkerheten höjas och asfalten bli betydligt bättre.

Nån gång måste det ta slut för grustaget bredvid på hur mycket dom får lov ta där ifrån. Då borde det finnas en billig mark som måste fixas till! :)

Axxexs skrev:
2596501 Nån gång måste det ta slut för grustaget bredvid på hur mycket dom får lov ta där ifrån. Då borde det finnas en billig mark som måste fixas till! :)

oj oj det kan bli kuperat det :D

Den nuvarande bansträckningen kommer inte att förändras de närmsta åren enligt info från Karlskoga Motorstadion. De har andra saker de prioriterar.
Dock stämmer det att marken för den framtida förändringen redan finns.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...