Gelleråsen - Tröskurvan byggs om

Jörgen Player Special skrev:
Det är inga fel på Ejes kurva, där är ju skitkul! bara sticka in framdäcket, vräka ner cykeln, skrapa allt som går och hoppas att det håller..

JPS

Värsta jävla skitkurvan i Sverige! Tom sämre än idioten på Knutstorp. Mongodragning och promenadfart är inte vad jag kallar kul.
 
Jörgen Player Special skrev:
Det är inga fel på Ejes kurva, där är ju skitkul! bara sticka in framdäcket, vräka ner cykeln, skrapa allt som går och hoppas att det håller..

JPS

Det går inte att bedriva något som ens kan tänkas likna roadracing i den där jävla kurva, Väntetid fram tills man är i svackan efteråt är tamejfaan allt det är.

/B
 
Jag tycker banan är kul som fan som den är. Ska man göra något borde man asfaltera om hela rasket. Ska det till något nytt tycker jag man borde bygga ut och haka på nya avsnitt mellan Trösen och S:et. Vore kul att utöka banan med 100% åt det hållet, men om det är möjligt med tanke på terrängen där borta vet jag inte.
 
Ejes sänker farten orimligt mycket och är dessutom ojämn. Skulle framstå som tvär även på en gokartbana. Banan borde verkligen byggas om därifrån till Hårnålen; som gör skäl för namnet. Ejes är ett...misstag.
 
Nyteknik skrev:
Ejes sänker farten orimligt mycket och är dessutom ojämn...

Den asfalterades om efter att du körde där senast!




:va
 
Chris Ash skrev:
Värsta jävla skitkurvan i Sverige! Tom sämre än idioten på Knutstorp. Mongodragning och promenadfart är inte vad jag kallar kul.

Äh.. Lipa! Det är ett skitbra och roligt ställe att bromsa om på, bästa stället på hela banan ju.. Sedan att sanden från verket intill gör den hal är ju en annan fråga.

/JPS
 
Jörgen Player Special skrev:
Äh.. Lipa! Det är ett skitbra och roligt ställe att bromsa om på, bästa stället på hela banan ju.. Sedan att sanden från verket intill gör den hal är ju en annan fråga.

/JPS

Inbromsningen, ja.. men partiet efter (när det bara är väntan kvar) suger gigantisk elefantdiscoballe

/B
 
Den som ritade Ejes kurva måste ha blivit biten i röven av en galen apa, :huvet
ta bort gokartbanan och återställ den gamla sträckningen med velodromen.
Det var Sveriges roligaste bana med den gamla sträckningen.
 
Last edited:
#21 skrev:
Den som ritade Ejes kurva måste ha blivit biten i röven av en galen apa, :huvet
ta bort gokartbanan och återställ den gamla sträckningen med velodromen.
Det var Sveriges roligaste bana med den gamla sträckningen.


Annledningen till att velodromen är borta var att få banan godkänd för
mc åkning överhuvudtaget. Så lite bra är det väl att ejeböjen finns,annars hade ni ingen bana alls att gnälla på.
 
#21 skrev:
Den som ritade Ejes kurva måste ha blivit biten i röven av en galen apa, :huvet
ta bort gokartbanan och återställ den gamla sträckningen med velodromen.
Det var Sveriges roligaste bana med den gamla sträckningen.


Har du nån bild på hur banan såg ut förrut med den gamla sträckningen ?
//D
 
Fattar inte hur folk kan gnälla på Ejes :confused:
En hård inbromsning (där de med rätt teknik kan tjäna placeringar), skönt nedlägg åt höger, full gas ner i svackan och sedan uppför till Hårnålen.

RR innebär väl att man ska kunna bromsa också eller vill ni bara ha långa, fina kurvor så att ni kan puttra runt på samma växel :rolleyes:
Se det som en utmaning istället :)
 
sandstream skrev:
Fattar inte hur folk kan gnälla på Ejes :confused:
En hård inbromsning (där de med rätt teknik kan tjäna placeringar), skönt nedlägg åt höger, full gas ner i svackan och sedan uppför till Hårnålen.

RR innebär väl att man ska kunna bromsa också eller vill ni bara ha långa, fina kurvor så att ni kan puttra runt på samma växel :rolleyes:
Se det som en utmaning istället :)

Långsamma kurvor är ju iofs en utmaning i sig, inte riktigt för bromsningen skull utan för att det är svårt att inte tappa för mycket tid i dem, och pressar man i dem är det större risk att vurpa.
Ejes blev bättre när skarven försvann, fast samtidigt försvann ju en del bromsmärken..
Tycker ejes sumpar rytmen rätt rejält på en i övrigt rolig bana.
 
oFFkeFF skrev:
Långsamma kurvor är ju iofs en utmaning i sig, inte riktigt för bromsningen skull utan för att det är svårt att inte tappa för mycket tid i dem, och pressar man i dem är det större risk att vurpa.
Ejes blev bättre när skarven försvann, fast samtidigt försvann ju en del bromsmärken..Tycker ejes sumpar rytmen rätt rejält på en i övrigt rolig bana.
Då kanske det är så att de som gnäller mest över Ejes är de som är minst tekniska och tappar mest tid där :tungan
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top