Geggmoppetråden

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
avesta har öppet imorrn! dra dit vi?

Hade fan vart fint, men lite för långt att åka idag kanske, eller? Själv funderar jag på att harva LePhogelbacke idag, och sen hoppas på att dom hårda Mx-killarna från suuura har nån kul crossbana på g imorgon??

Vågar R-matte haka på imorgon, om det blir något, eller är han "förkyld" (piiip) :hypokondriker :arsele
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Armbåga crossbana 21/3 2010

samling vid armbågas gyllene mås 09:45 för guidning till banan av SGM
Banan öppnar 10:00

ryktet säger att crossåkare inte äter korv!? :confused:
vi som är dumma i huvet nå jävulskt kommer såklart prova om det går att äta korv på crossbana eller om det endast är förunnat banjoskogarna! :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fin skit Erik, Armbåga it is. Säkert tungkört och geggigt, men det är bra träning (tm)!

Korven vettifasiken, kirrar du grill?
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Fin skit Erik, Armbåga it is. Säkert tungkört och geggigt, men det är bra träning (tm)!

Korven vettifasiken, kirrar du grill?

Hmjj, nu blev man lite sugen..

Var nämligen på fågelbajsbacken idag, vilket höll på att sluta med banjodamp i bästaste stil komplett med fälghopp och kylarspark. Sket i att ta med verktyg, för alla vet ju att GasGas aldrig strular :D Jo tjena, var lögn i helfvete att kicka igång spanjackskan :kulspruta så de var bara att lasta igen, köra tillbaks till garaget och fixa problemet (hängd flottör och feljusterad luftskruv, kirrat på 2 minuter med en skruvmejsel). Lastade igen och körde tillbaks till fågelbacken, bytte om igen och kickade igång på 1:a, rullade upp till starten och möttes av en... jäkla sjö. Helt odugligt att köra i, aldrig vart med om mjukare spår, fan va less jag var då. Psykbryt 2000 var bara nån millimeter från att inträffa. Lastade och drog hem, skitsur :mad: Ska aldrig mer lämna garaget utan verktyg :fakta

Så, vad gäller inför imorgon, kör ni alla med dubbdäck än, eller har någon bytt till sommarpuckar? Pris för körning? Vilka blir med? Om man kommer men blir lite senare, hur hittar man till bananen då?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag kör dubb, banan är lyx, det kostar 100 bagis. :)

Samling 09:45 vid donken i Arboga (ute vid E18), banan ligger uppför Röforsbacken till, så det är risk för crossbuss-rally (var farligt ute på väg hem i söndags, solen hade gjort glansis av de goa' backtävlings-böjarna, jag har inga dubb bak, och bra dubb fram :näsblod :rallykalle ).
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Ska aldrig mer lämna garaget utan verktyg :fakta

Så, vad gäller inför imorgon, kör ni alla med dubbdäck än, eller har någon bytt till sommarpuckar? Pris för körning? Vilka blir med? Om man kommer men blir lite senare, hur hittar man till bananen då?

tänkt att du var tvungen att lära av dina misstag :tungan
inställningen till min banjoåkning är - tar jag med mig verktygslådan kommer allt fungera prickfritt, gört jag ente så äre alltid nått som måste fixas

jag kör på dubb. känns inte värt att kränga av dom här riktigt än, måste endå skaffa nya till nästa vinter.
plus att det kan vara halt nå jävulskt om det är nått parti på banan som ligger i skugga.

har provat sj. kan vara en av dom få som har lyckats med att det har slagit gnistor från geggmoppen vid omkullkörning på grusväg! :huvet
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag o Gabor 2 med son for mot Röfors, tack vara snabb iaktagelseförmåga av mig så hann jag se att det var Jerry som körde hitlerkälken och ringde upp honom, sen mötte vi även Erik i sin blåa Kingcab precis när Jerry nämde det..nåja vi fick se lite körning iaf under jobbiga förutsättningar, men de såg ut att ha en fin liten bana för kidds där oxå:tummenupp
 

Bifogat

  • Röfors 008.jpg
    Röfors 008.jpg
    203.7 KB · Visningar: 49
  • Röfors 006.jpg
    Röfors 006.jpg
    208.6 KB · Visningar: 54
  • Röfors 002.jpg
    Röfors 002.jpg
    206.5 KB · Visningar: 57

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
vadå sportis glömde du hojen eller vadå?! :va

jo tungåkt av bara letthell idag vare, hade lätt gått å kört med sommardäck
nu sitter man här nu och har sand i munnen, öronen, ögonen, mellan tårna och lite här och där,
sanden frös fast på hojen på väg hem, så blir garage alá strand när det har tinat :huvet
oj vad mycket pip det var nu :gnissla

men en sak kommer man ju inte ifrån!
DET ÄR ALLTID ROLIGT ATT KÖRA HOJ! :tummenupp
Edit: för övrigt vare spännande att åka grusvägen sista biten hem, allt var vitt och alla pinnar var bortplogade :gnissla
 

Bifogat

  • P10104567.jpg
    P10104567.jpg
    233.2 KB · Visningar: 58
Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
nått måste det ju ha gett :tungan

arbetshandskar? du menar supercross/brötenduro handskar? :D

lär ju gå att hitta nått värre till nästa helg!
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Fan de låter som man missade något idag :rolleyes: :D

Jag tog sovmorgon, sen hjälpte jag Jocke att mekka på en ny fjäder på hans bakstötdämpare. Ganska bra dag med andra ord, om man tittar på era bilder. Men jag missade ju träningen såklart :D tar revansch nästa helg, kanske med 2-dagars..
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
vad händer i helgen??
eller snarare VART händer det i helgen??

är birdhill åkbar?

Fågelbacken är stängd tillsvidare. (se enduroforumet på vmk-sidan)

Frågan är bara var man ska åka då?
Nån som har något förslag?
Helst inte massor med mil bort. :gnissla
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Greenvalley, öppen tidträning på lördag. :) Brukar kosta 50:-, alltså billigare än en vanlig träning.

Jag och polarn' från Sura är nog i Avesta och studsar runt på söndag om det inte blir gathojsväder.

/J
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top