Geggmoppetråden

He he ja det va ju sketakul i snön ju. Korven var klart överskattad.

Tack för en kanondag mycket fint väder å roliga sällskap :yoparty

Lystring Endurofantaster.
Jag och en banjospelare från vfbo trakterna ska spåra banan i banjoskogarna nu i veckan, vi kommer mest troligt platta till med snöskoter och få ett brett fint spår som kommer frysa på och bli riktigt roligt. För att sedan köra upp det lite med mopederna. Nån som är sugen å åka där näst-nästa helg?

Lystring Endurofantaster.
Jag och en banjospelare från vfbo trakterna ska spåra banan i banjoskogarna nu i veckan, vi kommer mest troligt platta till med snöskoter och få ett brett fint spår som kommer frysa på och bli riktigt roligt. För att sedan köra upp det lite med mopederna. Nån som är sugen å åka där näst-nästa helg?

hel rätt :yoparty

grymm åkning i snödal!
var kul precis nästan hela tiden!

lite sugen på att dra iväg till lelles, 15% på allt, även fyndvaror!
fan att man är kyrkråttsfattig

Last edited:
Gröndal is the shit. :fakta

Lyxenduro i Gröndal med mig, Matte (Tallens brorsa), Jonson och alla härliga SMK:are på lördag, gifvet äro att det grillas korv och dricks kaffe, men körsuget är på topp, så dödsraketen skall även få göra rätt för sig.

Ses där.

i helgen styrs nasistsläden norr ut till svärpäronen så blir inget åka i helgen men påfyllnad av energi :öl:wiggle

Nytt styre och styrhöjare monterade idag kommer gå grymt fort med vita blixten. Har allt hört att snacket går i fikarummen om den vita gamla crossen som harvar runt i fågelbacken. :yoparty

Blir inge E-tuna imorgon :mad: Försökte brottas med århundradets hårdaste trelleborgpiggsvin ikväll, med resultat ventilerad slang = Obra.. Blir därför panikinköp av tjockslang och ny attack på trelleborgsludret imorgon kl. 10. Lyckas mitt lilla mission ska jag fira på fågelbacken. Blir hursom för sent för att styra mot snowvalley, tyvärr. Tar de nästa tillfälle ist..

Hårt gummi - Robban 1-0 :kulspruta

Blir inge E-tuna imorgon :mad: Försökte brottas med århundradets hårdaste trelleborgpiggsvin ikväll, med resultat ventilerad slang = Obra.. Blir därför panikinköp av tjockslang och ny attack på trelleborgsludret imorgon kl. 10. Lyckas mitt lilla mission ska jag fira på fågelbacken. Blir hursom för sent för att styra mot snowvalley, tyvärr. Tar de nästa tillfälle ist..

jävel å shoppa däck! :tungan
tänkte klara mig på dom som sitter på nu, våren borde väl stå runt knuten tycker jag..

du kommer vällan ut till pia på söndag å stubbrejsar?

:rofl - Trelleborg winter friction alltså. :rofl

Jag anser mig själv rätt händig på att kränga däck efter några år med geggraket, men mitt nuvarande bakre dubbdäck från Trelleborg var klart gränsfall att man fick på öht (2 timmar plus med svordomar, blev inget gym den dagen).

Bra däck, men så bra att de är värda slitet (bävar för punkor, då åker vinkelslipen fram ;) ) är de inte.

Nu skall jag ut och tejpa lite sadelpuckel, utvärdering idag...och det skall dras i helvet med full.bott.gas ååå hela kittet idag.

/J

Last edited:

:rofl - Trelleborg winter friction alltså. :rofl

Jag anser mig själv rätt händig på att kränga däck efter några år med geggraket, men mitt nuvarande bakre dubbdäck från Trelleborg var klart gränsfall att man fick på öht (2 timmar plus med svordomar, blev inget gym den dagen).

Bra däck, men så bra att de är värda slitet (bävar för punkor, då åker vinkelslipen fram ;) ) är de inte.

Nu skall jag ut och tejpa lite sadelpuckel, utvärdering idag...och det skall dras i helvet med full.bott.gas ååå hela kittet idag.

/J

Bastu alt. en låda där man lägger däcket i sen har en byggfläkt som blåser varmluft. :tummenupp

Körde stöveltorken i mitt däck, så varmt var det, problemet är att stommen är gjord av....fan vet vad, inte att gummit är hårt.

Ja dom däcken är sjuka, men just detta däck är värre än allt annat, är säkert några år gammalt, fint men hårt. Mitt förra WinterFriction krängde jag på själv, utan punka på mindre än en timme (nybörjare) så jag har inga generella probs med trelleborg. Men som sagt, detta bakdäck har klämt ihop sig helt, så man får inte ens i slangen i däcket :näsblod orkar knappt bända isär det med fingrarna ens, en mardröm hehe

Men idag, då jävlar..

jävel å shoppa däck! :tungan
tänkte klara mig på dom som sitter på nu, våren borde väl stå runt knuten tycker jag..

du kommer vällan ut till pia på söndag å stubbrejsar?

Njaää de vettelafaen alltså.. Passar dåligt både med dag och tid tyvärr. Sen vet jag inte om jag platsar riktigt heller :gnissla

Last edited:
Ja dom däcken är sjuka, men just detta däck är värre än allt annat, är säkert några år gammalt, fint men hårt. Mitt förra WinterFriction krängde jag på själv, utan punka på mindre än en timme (nybörjare) så jag har inga generella probs med trelleborg. Men som sagt, detta bakdäck har klämt ihop sig helt, så man får inte ens i slangen i däcket :näsblod orkar knappt bända isär det med fingrarna ens, en mardröm hehe

Men idag, då jävlar..

Njaää de vettelafaen alltså.. Passar dåligt både med dag och tid tyvärr. Sen vet jag inte om jag platsar riktigt heller :gnissla
Sätt dit ventilen i fälgen det första du gör innan däcket så kommer det gå mkt lättare. Pumpa den lite löst så det blir som en korv så får den lite styrsel också.

Sätt dit ventilen i fälgen det första du gör innan däcket så kommer det gå mkt lättare. Pumpa den lite löst så det blir som en korv så får den lite styrsel också.

Ja det är typ så jag brukar göra, tror det är enklaste sättet.

Fick iaf. på däckhelfvetet idag med hjälp av 5 polare, 1 tjockslang från pirelli, 3 liter halka-lätt och några 2 meters däckjärn :D sen blev det provsladdning på Le Fåghelbacke, bara snöspår, Piss :näsblod men men lite fick man spaka iaf..

Hade du några fjäderbrickor till bromsskivan matte?

Lyxenduro idag i Gröndal, kroppen fick sig en hyfsad genomkörare (magen tog slut totalt), stenhårt spår hela varvet runt.

Naturligtvis med lite korv, kaffe och skitsnack mellan all körning (blev 'la 6 varv i maxtempo idag).

Ja det är typ så jag brukar göra, tror det är enklaste sättet.

Fick iaf. på däckhelfvetet idag med hjälp av 5 polare, 1 tjockslang från pirelli, 3 liter halka-lätt och några 2 meters däckjärn :D

låter som ett 3plattors jobb!

jag och holmudd har spenderat hela dagen i skogen tillsammans med en snöskoter alá 80tal, så nu har vi ordnat ett spår på ca 4km! (tror vi, lite svårt att bedöma!

vi hade verkligen skotergudarna på våran sida, inga ordentliga fastkörningar, och kom fram överallt med hjälp av lite lyft och skjuthjälp!
vi han även med att bärga en bil som tyckte diket såg mer lockande ut än vägen! :tummenupp

kan tillägga att man lär få träningsvärk i alla muskler man lär behöva imorgon!

Last edited:
tja tillbax i staden igen. JD å jobbiga är inte trelleborg krängde ju minna helt själv på 1 h :tungan

Blir det åkning i helgen hos team banjo då?

stubbrejs avklarat!
lite halvkrångligt sådär, mycket speedway vilket såklart var roligt :tummenupp
problemet var ju att man inte vågade ladda på i starten, då 40åkare skulle tränga ihop sig från ett 25m brett spår till spår som var 3-4m.
fegade i dom två första heaten och hamnade soplångt bak med grabbarna på stora 450 som gasar helvett på rakorna å krypfartar igenom kurvorna, skitsvårt att köra om, man var tvungen att ladda satan å ligga i bakhjulet på den man skulle köra om.
sen kommer sånna där killar som johan carlsson, viktor björklund mfl, å kör om 5 gubbar i EN kurva!
3e heatet var det lite mer attack i starten, och kom före dragracing-gänget och hittade min åkpolare som jag brukar paråka med, (ingen aning om vad han heter) :tungan
hade jag gjort samma alla heat så hade jag nog kunnat klättrat några placeringar till :tungan

menmen! kul dag, hade gärna kört mer! Pias far hälsade att vi fick gärna komma och åka mer där om vi ville!

banjo nästa helg? GIVET! :tummenupp

Dragrace-gärden, ja-nej.

I helgen kan det bli vadsom, lagenduro-teeevling i Strängnäs (KW-snurren), eller bara lite lyxenduro i greenvalley, förmodligen lördag.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT