SGM
BTG 8:20
Visst ja, JAAAAMÅÅÅHANLEEEEEVA - grattis Goshow!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lystring Endurofantaster.
Jag och en banjospelare från vfbo trakterna ska spåra banan i banjoskogarna nu i veckan, vi kommer mest troligt platta till med snöskoter och få ett brett fint spår som kommer frysa på och bli riktigt roligt. För att sedan köra upp det lite med mopederna. Nån som är sugen å åka där näst-nästa helg?
Blir inge E-tuna imorgonFörsökte brottas med århundradets hårdaste trelleborgpiggsvin ikväll, med resultat ventilerad slang = Obra.. Blir därför panikinköp av tjockslang och ny attack på trelleborgsludret imorgon kl. 10. Lyckas mitt lilla mission ska jag fira på fågelbacken. Blir hursom för sent för att styra mot snowvalley, tyvärr. Tar de nästa tillfälle ist..
Hårt gummi - Robban 1-0![]()
Blir inge E-tuna imorgonFörsökte brottas med århundradets hårdaste trelleborgpiggsvin ikväll, med resultat ventilerad slang = Obra.. Blir därför panikinköp av tjockslang och ny attack på trelleborgsludret imorgon kl. 10. Lyckas mitt lilla mission ska jag fira på fågelbacken. Blir hursom för sent för att styra mot snowvalley, tyvärr. Tar de nästa tillfälle ist..
- Trelleborg winter friction alltså.
Jag anser mig själv rätt händig på att kränga däck efter några år med geggraket, men mitt nuvarande bakre dubbdäck från Trelleborg var klart gränsfall att man fick på öht (2 timmar plus med svordomar, blev inget gym den dagen).
Bra däck, men så bra att de är värda slitet (bävar för punkor, då åker vinkelslipen fram) är de inte.
Nu skall jag ut och tejpa lite sadelpuckel, utvärdering idag...och det skall dras i helvet med full.bott.gas ååå hela kittet idag.
/J
Bastu alt. en låda där man lägger däcket i sen har en byggfläkt som blåser varmluft.![]()
Körde stöveltorken i mitt däck, så varmt var det, problemet är att stommen är gjord av....fan vet vad, inte att gummit är hårt.
jävel å shoppa däck!
tänkte klara mig på dom som sitter på nu, våren borde väl stå runt knuten tycker jag..
du kommer vällan ut till pia på söndag å stubbrejsar?
Sätt dit ventilen i fälgen det första du gör innan däcket så kommer det gå mkt lättare. Pumpa den lite löst så det blir som en korv så får den lite styrsel också.Ja dom däcken är sjuka, men just detta däck är värre än allt annat, är säkert några år gammalt, fint men hårt. Mitt förra WinterFriction krängde jag på själv, utan punka på mindre än en timme (nybörjare) så jag har inga generella probs med trelleborg. Men som sagt, detta bakdäck har klämt ihop sig helt, så man får inte ens i slangen i däcketorkar knappt bända isär det med fingrarna ens, en mardröm hehe
Men idag, då jävlar..
Njaää de vettelafaen alltså.. Passar dåligt både med dag och tid tyvärr. Sen vet jag inte om jag platsar riktigt heller![]()
Sätt dit ventilen i fälgen det första du gör innan däcket så kommer det gå mkt lättare. Pumpa den lite löst så det blir som en korv så får den lite styrsel också.
Ja det är typ så jag brukar göra, tror det är enklaste sättet.
Fick iaf. på däckhelfvetet idag med hjälp av 5 polare, 1 tjockslang från pirelli, 3 liter halka-lätt och några 2 meters däckjärn![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |