_Johansson_
Storfräsare
Ja det blir mer genuint på nåt vis när utvecklingsavdelningen, verkstadspersonalen och kaffetanten är en och samma person...Gött med riktig helgalen högteknologi rakt ur vedboden igen. JAS är mediokert jämfört med det här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja det blir mer genuint på nåt vis när utvecklingsavdelningen, verkstadspersonalen och kaffetanten är en och samma person...Gött med riktig helgalen högteknologi rakt ur vedboden igen. JAS är mediokert jämfört med det här.
Du glömde testpiloten!Ja det blir mer genuint på nåt vis när utvecklingsavdelningen, verkstadspersonalen och kaffetanten är en och samma person...![]()
Du glömde testpiloten!
För att inte tala om ekonomiavdelningen... Hade blivit jävligt intressant om fler delar av industrin fungerade som AB Jet-JohanssonDu glömde testpiloten!

Jag fick frågan för många år sedan varför jag gick och lagade hydraulkolvar och rostiga transportörer istället för att plugga och söka jobb på Volvo Aero eller liknande företag.För att inte tala om ekonomiavdelningen... Hade blivit jävligt intressant om fler delar av industrin fungerade som AB Jet-Johansson![]()
Jag håller helt med, annat var det på den gamla goda pionjärstiden:Jag fick frågan för många år sedan varför jag gick och lagade hydraulkolvar och rostiga transportörer istället för att plugga och söka jobb på Volvo Aero eller liknande företag.
Hade jag varit född 100 år tidigare och fått vara med om tiden när man utvecklade saker med händerna istället för en kvantdator så skulle det varit jäkligt skoj, men idag skulle jag hamna i ett kontorsbås och få spendera åren med att jaga promille av verkningsgrad i nåt turbinblad.
Låter sjukt trist.

Jag hittade precis denna gamla pärla på stationärdatorn, nu behöver ni inte längre sitta och grubbla över hur de häringa turbinmotorerna fungerar.
Ja jävlar, den hade man nästan hunnit glömma bort... Men bara nästan...Jag hittade precis denna gamla pärla på stationärdatorn, nu behöver ni inte längre sitta och grubbla över hur de häringa turbinmotorerna fungerar.
Nej tyvärr, det är en av de filmer som försvann.Ja jävlar, den hade man nästan hunnit glömma bort... Men bara nästan...![]()
Du har inte råkat hitta raketmotorfilmen med den i förebyggande syfte anordnade begravningsmarschen till tonerna av mitt säckpipande ovanpå traktorvagn när du letat igenom gamla hårddiskar? Den hade varit kul att återse, såhär 12+ år senare eller vad det blir...![]()
Jag blev av med en hel del filmer som jag gärna haft kvar, alla pulsjetbyggen bland annat. Så går det när man är lat att säkerhetskopiera.Det var synd![]()
Mycket tråkig läxa att behöva lära ja...Jag blev av med en hel del filmer som jag gärna haft kvar, alla pulsjetbyggen bland annat. Så går det när man är lat att säkerhetskopiera.
Väldigt fränt, ge oss mer!!!Jag gav hojen lite mer fotogen idag, det är bra snyt i den trots att jag bara kom upp i knapp halvgas och tempen endast var 500C.
Jo jag missade lite med datumet.Väldigt fränt, ge oss mer!!!
Men du slarvar lite med sanningen, för visst var det igår och inte 18 juni![]()

|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |