Gasturbinhoj = JETeskoj!

Vinner du mot denna dåre http://velo-etc.com/blog/francois-gissy-333-kmh-en-velo-fusee/

En jävla cykel med scysst acc ,hur fan håller däckena för +300 blås?

Ja, men du ser hur hans hår ser ut efteråt. Verkar bättre med gasturbiner...

francois_gissy.jpg
 
Donnington Circuit. BRM V16 MK2, Året var runt 1997.
Ägare är Nick Mason från Pink Floyd och ljudfilen plus 17 till är gjorda för boken Into the Red.

Nu vet du det :tummenupp

Lysande! Tack Nikel, och sorry Johansson för off topic spam (Nikels kommentar hänvisar alltså till länken i min signatur).
 
Tekniskt sett är det ju skruv dom använder. Men kallar det bultförband.

Det som är roligt att knäppa stöddiga konstruktörer när de säger att vi ska ha en bultad konstruktion.
Jaha och hur har du tänkt att den skulle bli stabil då?
Du spänner muttrarna såklart säger de överlägset.

Då svarar jag: Aha du menar en skruvad konstruktion.

Sen är de långt under vattenytan resten av det mötet
 
Det som är roligt att knäppa stöddiga konstruktörer när de säger att vi ska ha en bultad konstruktion.
Jaha och hur har du tänkt att den skulle bli stabil då?
Du spänner muttrarna såklart säger de överlägset.

Då svarar jag: Aha du menar en skruvad konstruktion.

Sen är de långt under vattenytan resten av det mötet
Känsliga typer som inte klarar vanligt ordmärkeri????
 
Åter till gasturbinerna, jag har under den senaste veckan plockat på med hojen för att koppla ihop den med testriggen och nu är det inte mycket kvar. Jag ska fästa ett tändstift att tända gasolförvärmningen med bara och det tänkte jag göra imorgon kväll om inte himlen fallit ner tills dess.



Jag har även skrivit ut ett utblås till lövblåsaren som passar bra mot kompressorintaget på motorn, den fasttejpade yoghurtburken jag använde tidigare var lite väl klen nämligen...:)



Tjo!
 
Ikväll har jag svarvat en tändstiftsmutter och svetsat fast på jetpipan så jag slipper tända förvärmningsgasolen för hand när jag ska starta motorn, det är ändå nog mycket att hålla rätt på med två händer...



Så här sitter det nu, jag har även dragit en ny slang till laddtrycksmätaren och gjort lite annat småplock så nu är motorn startklar! Jag testade förvärmningen med fullt oljetryck och lövblåsaren igång och det ser lovande ut, motorn snurrar upp fint i varv så när jag släpper på lite fotogen lär den starta utan protester.



Jag måste bara se till att få till programmeringen av lastcellen först så jag kan se hur mycket dragkraft motorn ger ifrån sig, manualen verkar vara google-översatt från kinesiska så jag fattar inte speciellt mycket av den. Jag ska göra ett nytt försök att begripa mig på eländet imorgon kväll tänkte jag, annars får jag väl ringa nån kompis och grina tills jag får hjälp...:gråta

Tjo!
 
Snart dags för provstart!
Det är alltid en höjdpunkt i tråden när all utveckling man läst om blir till en testvideo.:banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top