Gasturbinhoj = JETeskoj!

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Grattis! Kul att få se hojen och dig live idag!
 

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CBR 600rr,
Kan bara stämma in i kören. Bra jobbat. Det var riktigt skoj att få denna hoj i full action och att sen få språkas lite med herrn.

Har ett par bra bilder, hojta till om du vill att jag ska maila över dom.

Stefan
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Kul att se denna skapelse idag, tyvärr fick jag inte tillfälle att varken se den in action eller hälsa men det blir säkert fler tillfällen. Grymt imponerande att se iallafall och pulsjetskotern var en perfekt avslutning på dagen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag kom just hem, full som en kastrull, men det sista jag gjorde innan jag däckade var att kolla den här tråden....

Go natt...
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Grattis rocketman:tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tusen tack ska ni ha! Riktigt kul att få ansikten på några forummedlemmar, och att få surra lite med Pucken, Anderssonturbo och Micke (lotusomega) igen, tack för lånet av däckbalanseraren Micke!:tummenupp

Trött och sliten nu, ska ta tag i ca 10Gb film och bilder senare när jag kommit i fas med verkligheten igen...:)

Du får gärna maila bilderna Stefan, skicka dom till anders.johansson@jamtkraft.se. Tack ska du ha!
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag har följt tråden från början och varit positivt tveksam, vafan, man kan väl inte bygga en motor av delar till en turbo, bara så där.
Sen när jag såg hur du tänkt med kraftöverföringen vart jag ännu lite mer tveksam, sånt där kan man väl inte knåpa ihop själv. Det går aaaaldrig....
Har dock väntat på provkörningar och att du skulle komma iväg på helgens bravader, fortfarande med en tanke att det är 50/50 chans att det går vägen, men det verkar det ha gjort :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Grattis!!!
Helt suveränt gjort!
:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tack!

Jag klippte ihop en liten rulle på lördagens körning innan jag tippade i säng igår kväll, det syns rätt tydligt vilka styrslag jag får efter att framhjulet lättat från marken några gånger. Klippte en banmarkör i banslut också då jag inte fattade att banan var slut.:D

http://youtu.be/NOKuBCzApGk
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Grymt bra jobbat och STORT grattis!

Har du lust att förklara lite om vad dom olika mätarna visar och vad som är viktigt att ska stämma och inte stämma. Vad hade tex. fått dig att avbryta och vad får dig att våga satsa mer?
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top