Gasturbinhoj = JETeskoj!

Men vilket jävla runk !!!!!!:huvet:huvet:huvet

Grejen är att vi egentligen är skitnöjda ändå, fan att ro ett sånt här bygge i land på några månader utan att förlora både jobb och fästmöer är faktiskt en rätt stor bedrift!:)

Motorerna gick klockrent och det är det som räknas, det hade varit sjukt mycket drygare om vi inte skrotat snurrorna men avgastempen varit uppemot 600°C istället för de skitfina 350°C som det var nu, det hade betytt att båda brännkamrarna måste designas om totalt och det hade varit dryyyyyyyygt.....:gnissla

Det ska inte ens gå glömma oljepumpen, det är på tok för mycket som snurrar i skallen en sån här gång för att man ska komma ihåg mycket mer än att andas. Under 3 bar oljetryck ska bränslepumparna klippas av styrsystemet, och så hade det varit om vi hade haft mer tid att felsöka vilket vi inte hade...:gnissla

Jag känner mig alltid lite osäker då jag ger mig på traktorn eller motorcykeln. Så ser man dig i denna tråd som ser en jetspark som ett lämpligt två-tre månaders projekt!

Måste bara utrycka min djupaste beundran för dina projekt! Bara önskar jag hade bråkdelen av detta i mig själv:gnissla

Jag har följt denna tråd från början och det är makalöst imponerande. Synd på oljetrycket:död Hoppas det löser sig bra för dig!

Fan vad tråkigt, men samtidigt bra att det inte gick totalt skit :) inget ont som inte för något gott med sig, nya turboaggregat på den så går den säkert hur fint som helst nästa år :tummenupp

Shit-happens =/ Desto oftare tyvärr när man har brådis är mina erfarenheter =P... Du får se det från den ljusa sidan, Det var iaf. inte ditt bruksfordon (antar jag) :lol

Fy, så synd jag tycker om dig/er nu!
Ett så helproffsigt projekt som kraschar på det sättet...
Härligt med din inställning i alla fulla fall!

Tråkiqt med haveriet! Nu behöver jag dock inte känna sådant missmod över att inte kunna åka till Speedweekend och kolla in farkosten.
Med tanke på vårvärmen vi har nu så lär det vara hyffsat mycket vatten på isen.

Hur många tusingar kostade den smällen om man får fråga? :) bättre lycka nästa gång. Får jag lov att föreslå lite meditativt hummandei lotusställning innan ni sparkar igång den nästa gång? Breakaleg!

Nästa år ställer vi en gubbe i var vädersträck med varsin jättebanderoll med texten

Oljetrycket för helvete, mobacken!!!!!

BorgWarner S500......
hmmmm...
en sån kan leverera luft för 1500BHP å ni har(hadde) 2 st....3000BHP
på en spark?
det var kanske bra att den dog....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!