gashandtag???

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
var ut och tog en ful sväng idag då jag märkte att gasen är så jäkla lång får fan vrida som satan för att det ska bli full gas nu till frågan ska det vara så på en gsxr1100w -94 det går väl att köpa annat gashandtag så man slipper vrida som satan för att få full gas eller?

s.k snabbgas ska korta ner hur långt du behöver vrida. Men vet inte om det finns till just din hoj. Men det borde det väl...

Hobbex!

SNABBGASHANDTAG

Med snabbgashandtaget monterat på mopeden får du hypersnabba riviga starter. Lev. komplett färdigt för montering. Passar alla mopeder.

SNABBGASHANDTAG
179,00 kr (38-39-78)

(sorry, kunde inte hålla mig!)

Jag har läst en beskrivning på hur vissa har ökat diametern på rullen (där wiren "rullar upp" på rullen) med buntband. Ökar man diametern så får du mer wiredragning per grad vridning liksom.

Går säkert att göra med andra grejor än buntband, men det är ju en rätt slitstark plast.

/J

korpe skrev:
var ut och tog en ful sväng idag då jag märkte att gasen är så jäkla lång får fan vrida som satan för att det ska bli full gas nu till frågan ska det vara så på en gsxr1100w -94 det går väl att köpa annat gashandtag så man slipper vrida som satan för att få full gas eller?

handta15.jpg

Gashandtag crossmodell passar
alla mopeder och MC snabbgas
ART.NR.....3040 95.00

Länk

nä jag vill inte ha moppe gas :huvet hur skulle det se ut :4skrika men hallå!!! moppe fucko 1100 nix det går inte

miniman skrev:
SNABBGASHANDTAG

Med snabbgashandtaget monterat på mopeden får du hypersnabba riviga starter. Lev. komplett färdigt för montering. Passar alla mopeder.

SNABBGASHANDTAG
179,00 kr (38-39-78)

(sorry, kunde inte hålla mig!)

:rofl :rofl :rofl :lol :lol :Bugar

Jag har faktiskt också tänkt på det.. När jag kört en liten runda med min farsas Shadow så får man vrida flera varv på rullen känns det som.. Känns lite jobbigt när man får byta grepp liksom!

korpe skrev:

vet folk som har bytt från suzukis handtag till R1 ans för att slippa ta "omtag".
så leta rätt på ett från en crashad R1,a och testa!

///P

korpe skrev:

Montera dit ett gasreglage från en snöscooter!! (Lite jobbigt för tummen förvisso) :banana

Pank skrev:
vet folk som har bytt från suzukis handtag till R1 ans för att slippa ta "omtag".
så leta rätt på ett från en crashad R1,a och testa!

///P

R1:ans är också för långt tycker jag. det finns från ett flertal leverantörer i olika prisklasser. Tror att t.ex Duells har ett för runt 300 spänn. jag köpte ett från Yoyodyne i USA avsett för R1. Då fick man tre olika utväxlingar och hela vajerpaketet ner till förgasarn. Personligen tycker jag det är mycket skönare att köra med "snabbgas".

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti