Gasgas, service??

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Behöver man serva en ostrypt gasgas 125 lika ofta som en cross? Och det kan inte vara fint att åka lite touring med en sån om man ska ligga och stressa i ett par mil... eller?
 
Svanen skrev:
det kan inte vara fint att åka lite touring med en sån om man ska ligga och stressa i ett par mil... eller?

Nej, du undviker dom stora vägarna. Ligger inte för snabbt och håller inte samma varvtal.
 
Den behöver nästan lika mycket service som gagas crosshojar. den har dock något mildare trimmningsgrad.

Det är dock ingen ide att köpa en GG om du skall köra transport med den. EN kolv kostar 1700 och håller 500 mil om du inte skall bekymmra dig för generalras.

Komplett vev kostar 6800 och bör bytas var 200 timme
 
Ok tack för svaren nu vet jag vilken hoj jag inte skall ha )
Jag skulle gärna vilja ha en supermotard men inte en som måste ha så mkt underhåll och en som man ska kunna ligga på lite med! Jag kommer mest åka på långfärder på Stora vägar...
Men det blir nog en rs..
 
Last edited:
Svanen skrev:
Jag skulle gärna vilja ha en supermotard men inte en som måste ha så mkt underhåll och en som man ska kunna ligga på lite med! Jag kommer mest åka på långfärder på Stora vägar...
Lycka till! :tungan
 
Svanen skrev:
Ok tack för svaren nu vet jag vilken hoj jag inte skall ha )
Jag skulle gärna vilja ha en supermotard men inte en som måste ha så mkt underhåll och en som man ska kunna ligga på lite med! Jag kommer mest åka på långfärder på Stora vägar...
Men det blir nog en rs..

Ska du åka långfärder så räckomenderar jag (och säkert många andra) nya modelen av NSR, den har bra körställning, skön sadel osv, läste precis i Bike's begagnat-tester, NSRn fick mycket bra kritik just för att det va en skön sportig hoj som ändå utan problem gick o åka långt med! :)

Bara min åsikt, RS är inget fel på, men hade jag haft planer på långfärder hade jag tagit en ordentlig koll på NSR...
 
En kompis farsa har en GG EC200 02a, Han kör ofta med den, ofta till crossbanan ca 20km åk väg, han drar på ordentligt på vägarna och på crossbanan, han byter kolv då han känner att effekten har sjunker.
Ang vevparti och andra motordela så har han aldrig bytt något sådan. Framgaffeln kommer jag ihåg att han renoverade inget annat.
 
Conrad skrev:
Byta vev var 200 timme?? :skrämd

Ja det skall du helst göra på en KTM EXC också. Sen beror det på hur du kör också men klaga inte, på racingvevhusen till GG är det 150 H mellan bytena :)
 
Borsiin skrev:
Ja det skall du helst göra på en KTM EXC också. Sen beror det på hur du kör också men klaga inte, på racingvevhusen till GG är det 150 H mellan bytena :)

Verkar rimligare att köra tills det rasar..
 
NSR_Martin skrev:
Ska du åka långfärder så räckomenderar jag (och säkert många andra) nya modelen av NSR, den har bra körställning, skön sadel osv, läste precis i Bike's begagnat-tester, NSRn fick mycket bra kritik just för att det va en skön sportig hoj som ändå utan problem gick o åka långt med! :)

Bara min åsikt, RS är inget fel på, men hade jag haft planer på långfärder hade jag tagit en ordentlig koll på NSR...

Mallgroda :hihi
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top