Gör inte det heller.
När är det relevant att nå bromsen under acceleration eller kunna accelerera samtidigt som du bromsar? Aldrig. Uppstår en situation där du behöver bromsa snabbt, då gör du det. Nyp in koppling, nyp in broms.
Noterar att du bor i Stockholm och där är trafiksituationen rätt unik om jag får säga det själv, speciellt beroende på när man är i trafiken och var. Varierat så grymt mycket från gång till gång tycker jag. En del gånger flyter det på hur bra som helst och man känner nästan en tilltro till andra trafikanter, nästa gång är det totalt kaos med filbyten huller om buller och folk som ligger och pressar i kofångarna på varandra och bromsar var och varannan sekund.
Som Tegel skriver ovan är det en stor fördel om man planerar sin körning. Det kan vara allt ifrån att hålla avstånd till framförvarande, sänka fart i god tid inför kurvor, osv. Jag tror nyckeln till säker, eller i alla fall säkrare körning i detta fall är att du i den mån det går kör med bra säkerhetsavstånd till framförvarande och anpassar hastigheten ordentligt efter trafiksituationen.
Situationer där du behöver väja eller panikbromsa för annan trafikant kommer troligen uppstå ändå men du har i alla fall gjort det du kan ifrån din sida.