Garagevändning?

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
cRoC skrev:
Ingen här som kört upp och lutad hojen innåt i garagevändningen?

Jag tror även att de kan kugga dig på uppkörningen om du lutar hojen i garagevändningen.

För det var en sak de var noga med att i körskolan att hojen inte får luta.
 

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
R6 med lila kåpor
SwiM skrev:
Jag tror även att de kan kugga dig på uppkörningen om du lutar hojen i garagevändningen.

För det var en sak de var noga med att i körskolan att hojen inte får luta.

Jag lutade så mycket det bara gick, enda läraren sa var att om du lutar så mycket och tappar balansen så åker hojen i troligast backen och då är man underkänd. Inget om att jag inte fick luta.

Alltså jag lutade hojen innåt och mig själv utåt.
 

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
cha0s skrev:
Jag lutade så mycket det bara gick, enda läraren sa var att om du lutar så mycket och tappar balansen så åker hojen i troligast backen och då är man underkänd. Inget om att jag inte fick luta.

Alltså jag lutade hojen innåt och mig själv utåt.

Ok för de sa till mig att jag inte fick luta hojen. Men då är det nog bara tyck och smak som spelar in.
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
MostWanted_NKPG skrev:
hur många timmar behöver man generellt öva innan man kan det??

Haha, fan va slöa alla verkar vara.
Det är ju fan bara att gå ut å öva. Alla har olika erfarenheter och förutsättningar för hur fort man lär sig saker och ting. Jag klarade garagevändningen åt båda hållen första gången jag försökte, andra kan hålla på åtta timmar om dagen i fyra dagar på rad utan att klara det och vissa klarar det inte alls.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
MostWanted_NKPG skrev:
hur många timmar behöver man generellt öva innan man kan det??
för mej tog det 15 min sen sa min lärare att det där kan du nu åker vi vidare, men sen hörde jag om en elev för några år sen som tog 6* 45 min för att klara g-vändnigen, så det är säkert jätte svårt att säga hur mycket man ska träna
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
´klarade gv på körskolans hoj 3dje gången efter att ha krypkört å lite sånt innan,,, men med min tunga hojj är det vesäntligt mkt svårare...
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Med risk för att låta som en moralkaka :rolleyes: ..... Men klarar man inte garagevändningen så tycker jag inte man ska köra hoj heller. Det momentet är ju till för att bevisa att man har något sånär balans och kontroll på hojen och sållar ju bara ut de som inte har tillstymmelse till balanssinne... Till er som tänkt ta eller håller på med kk. Oroa er inte så mycket för vändningen, prova ett par ggr och inse att det är ganska enkelt. Det förekommer ju tydligen många skrönor om att man skulle bli kuggad för minsta lilla grej. Det är inte så att man blir det, utan inspektören ser på helheten i hanteringen av hojen och bryr sig inte så mycket om ifall man skulle luta hojen ngn. grad åt något håll.
Om ni ska oroa er så gör det i stället för trafikdelen. Där är det flest som blir kuggade i allmänhet.
Slutpredikat för mig just nu..... :hihi
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
MostWanted_NKPG skrev:
vafa trafikdelen är ju som att köra moppe ju... ...fast med regler :D

Får du en uppmärksam vv-gubbe på trafikdelen så är det en hel del grejer du ska tänka på och göra för att han ska bli nöjd.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Race ace skrev:
Jag undrar bara hur alla ni som har uppkörning snart fixade teorin, för ni verkar ju inte komma ihåg någonting av vad ni borde. :huvet


Jag gick bara o skrev utan att läsa en rad...... fick 53 rätt.... man behövde bara 52.... tur för mig.

På uppkörningen handlar det inte om teorin.... utan att visa att man är säker i trafiken.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top