Garagestatus

Igår satte jag igång. Undrar om jag inte är lite för het på gröten. Det är tio dagar tills den ska vara färdig och man vill inte stå som en oxe framför en ladugårdsdörr och inte veta riktigt vad man ska göra med den.
 
moroder skrev:
2055229 En bild på min nylackade RS250..men skenet bedrar för den är inte alls färdig egentligen..byte av kolvar, avgasportar m.m. skall göras nästa vecka.
Snyggt!

Teddy skrev:
2043023 Tack för senast!

Igår var jag alltså på besök hos Gustav i Uppsala och fick skräddarsydda pluggar tillverkade åt mig. Jag är imponerad, Gustav är inte bara moderator han är också hantverkare av rang. Han svarvade fem små vackra pluggar med lock som skulle få vem som hellst att bli tårögd. De kommer att göra sig mycket fina på mitt termostatsystem. Tack!
Nu ska vi inte överdriva men det var roligt!

Teddy skrev:
I garaget väntar kåpor, fälgar och avgaspipor på lack och sen ska det dekalas. Skatungen ska äntligen få hänga av sig ratbikekläderna som den så länge fått dras med och istället få kläder värdig en racer. Det är ju ganska mycket arbete men också väldigt avgränsat.
Factorylook is da shit!
 
Shit, moroder-Martins hoj är snyggare än min. :gnissla

Min ser ut såhär, den är inte klar än. Och nej, den vill fortfarande inte starta. Imorgon ska jag göra rent bränslesystemet. Hurra!
 

Bifogat

  • barillan.jpg
    barillan.jpg
    79.9 KB · Visningar: 162
Mattias skrev:
2063327 Shit, moroder-Martins hoj är snyggare än min. :gnissla

Min ser ut såhär, den är inte klar än. Och nej, den vill fortfarande inte starta. Imorgon ska jag göra rent bränslesystemet. Hurra!

Om det är någon tröst så är iaf din hoj bra mycket snyggare än min. Fast min startar ju..... :pannkyss
 
Mattias skrev:
2063327 Min ser ut såhär, den är inte klar än. Och nej, den vill fortfarande inte starta. Imorgon ska jag göra rent bränslesystemet. Hurra!

Bitch vad du har jobbat då. Nu blev jag helt avundsjuk, när jag såg det där skräpet i lördags såg det ju förjävligt ut.

Impressed, that's the Mattias-spirit! Behöver du hjälp med motormeket, jag är grimm, min hoj funkar alltid bäst! :tomten
 
Mattias skrev:
2063327 Shit, moroder-Martins hoj är snyggare än min. :gnissla

Min ser ut såhär, den är inte klar än. Och nej, den vill fortfarande inte starta. Imorgon ska jag göra rent bränslesystemet. Hurra!
Det var schnyggt!

moroder skrev:
2055229 En bild på min nylackade RS250..men skenet bedrar för den är inte alls färdig egentligen..byte av kolvar, avgasportar m.m. skall göras nästa vecka.
Det var schnyggt!
 
Status nu då? Usch.... *suck*

Fick tillbaka båda kåpsetten från lackeraren i tisdags (lämnade bort klarlackningen i år, orkar fan inte hålla på längre... :hihi ).

Gjorde allt grundarbete (slipa, plasta, spackla, slipa, spackla, slipa, slipa, slipa, grunda, slipa) sen maskning, lackade rött, vitt, och gult...
När sen lackaren antydde att han ändå skulle lägga klarlack på lite bilar, och att han kanske kunde göra kåporna på samma gång, så hade jag lämnat in kåporna innan han avslutat meningen... He he he

Monterade dom igår, vilket inte gick alldeles lätt. Dom hade "slagit" sig lite i ugnen, så passformen blev lite lidande. Men efter några "jävla skitkåpor", "förbannade snabbfästen", och lite modifieringar med borrmaskinen så sitter första settet på plats iaf. Den andra settet (som är het nya) verkar inte ha påverkats av värmen...

Nu är hela hojen, inklusive tank (Tack Peter för plåtarbetet), nylackad och fin. Och nu börjar arbetet med att få på alla dekaler och loggor... Blir trångt... Både på gott och ont iofs....

Fotpinnarna har kommit tillbaka från mekaniska verkstaden som skulle göra ett extra set med fotpinnar, växelpedal, fotpinneplatta, och bromspedal. Blev visst 8st av varje... Jaja, nu kan man krasha hej vilt utan att få slut på fotpinnar iaf... He he he.

Nu återstår bara problemet med det nya, kortare växelstaget som måste användas med givaren till Quickshiftern...
I ena ändan måste den svarvas ner till 6mm och gängas med M6 vänstergänga... Frågade mekaniska verkstaden som fixade fotpinnarna åt mig, men dom hade inga såna gängstycken. En av skruvfabrikerna hemma hade det, och villa bara ha 2500:- + moms för arbetet.. *suck*
Den andra skruvfabriken visste inte om dom hade, skulle kolla... "Hör av dig i början på nästa vecka...." (Ska ju köra på Gelleråsen på Onsdag).

En polare kunde svarva ner den hemma hos sig, så om jag får tag på ett gänstycke, så kan vi gänga den sjäva... Nån som vet vart man kan hitta det i STHLMs området?

Jaja, snart är "hon" klar iaf... :tummenupp
 
Mattias skrev:
Min ser ut såhär, den är inte klar än.
Wow med stort dubbel-v, du jobbar verkligen fort. Ont i pekfingret? Man brukar få det efter att man hållit munstycket nedtryckt på fem sprayburkar. Färgval och design för tankarna till fjolårets fabriks-Aprilia. Jag väntar med spänning på att få se den färdigstripad.
 
Teddy skrev:
2064260 Wow med stort dubbel-v, du jobbar verkligen fort. Ont i pekfingret? Man brukar få det efter att man hållit munstycket nedtryckt på fem sprayburkar. Färgval och design för tankarna till fjolårets fabriks-Aprilia. Jag väntar med spänning på att få se den färdigstripad.
Årets är det nog ändå.

img33.jpg
 
Martin skrev:
2064418 Årets är det nog ändå.
Jo, det framgår med pinsam tydlighet att jag är ute cyklar. Tyvärr missade jag årets första tävling och jag har inte heller pluggat in årets hojar. Shame on me. :tomten
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top