He...
..te
I måndags var det dax att starta den för sista gången innan det var dax för eld provet. Å det gick ju bra som vanligt
Igång hur lätt som helst
Svarade fint på gas å allt.
Tisdag
Lastade hojen å skulle ner till Sviesta å köra funkiskörningen. Kom ner dit ganska tidigt redan vid 15,45tiden å lastade av moppen, blandade soppa å tankade å gullade lite
Så långt allt frid å fröjd. Nu tänkte jag varmköra lite innan däxswärmarna skulle åka på. Choka i me 1:an inmed kopplingen å i väg... njaa den startade iaf men kändes som om den gick svintungt, vrider på huvet å ser att den bara går på ena cylindern??? böööhp???
Av me tanken å under kåpan bytte stift på nedre cylindern. Nytt start försök, små tänder bara lite då jag springer runt depån
Hämtar andan å gör ett nytt försök, nu händer det inget alls - Men vafaan dåh! Tibax på plats och börjar toksöka efter ev. fel
Får den soppa?-Ja, stiften blir iaf sura! Blir det gnista, är tändningen på? Check yes.Ja, lite svagt tycker jag mej kunna se, men det esvårt att se för solen sken duktigt då!
Hmm, vaa faan kan det vaa? Täkte över nu så jag verkligen skulle kunna se nån gnista....Näeh det e' ingen där,å ingen på nedre heller. Börjar nu bli smått irriterad och lubbar runt å kollar om nån har en multimeter till låns. Finner en hos Håkan å Tove och börjar kolla tändspolar, pick-uper men allt tyx va okej. kollar nu utan tändhattar och ser då gnistor
på med ny tändhattar å försöker starta igen
Näeh nu får skiten stå. 40mils körning åt helvete å 2tränings tillfällen lika så
Men det blir en ljusning iaf Det finns ju som vi alla vet helt underbara och rent fantastiska människor i en RR-depå. Med enastående ödmjukhet så låter "Kobbkan"
mej köra hans hoj i två pass å "Yrla" mej sin 600 på det sista då hon själv körde på Håkans
Den här kvällen slutade ju trots allt ganska ok.
Men jag hoppas att Han där uppe någonsin kan förlåta mig och mina synder, och frälser mig från ondo(4t-rad4
r) -Jag lovar och försäkrar att göra bot och bättring, och ha självspäkning
var kväll tills dessa syndiga tankar på rad4
r
är drivna ur min sarjade själ och lekamen!
Amen