Garagestatus för tvåtaktarna

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Snyggt jobbat!! :tummenupp

Tack ska Du ha på flera vis:Bugar Morrn' tänkte jag nog ta den på en riktig provtur längs gatan här utan för. Har bara provat föratt se att den inte går för snålt som på WM.et förra året. Kalle tipsade hur jag skulle kolla det. Å deh har jag gjort så nu vill jag UUUUT:huvet
Förresten hade du några stift du kunde avvara och sälja till mej???:angel
 
Last edited:

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Med beröm godkänt!

Ummmh på bild ser den bra ut, men Live mjaa! Torrsprut å snoringar:näsblod Men om sanningen ska fram e' jag rätt nöjd ändååå. Det e' trots allt mer än 10-15år sen jag senast höll i en färgspruta senast
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tack ska Du ha på flera vis:Bugar Morrn' tänkte jag nog ta den på en riktig provtur längs gatan här utan för. Har bara provat föratt se att den inte går för snålt som på WM.et förra året. Kalle tipsade hur jag skulle kolla det. Å deh har jag gjort så nu vill jag UUUUT:huvet
Förresten hade du några stift du kunde avvara och sälja till mej???:angel
Jag har nya Denso stift du kan få köpa. :)
Hittade rätt i lådorna efter att du åkt senast. :näsblod
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Jag har nya Denso stift du kan få köpa. :)
Hittade rätt i lådorna efter att du åkt senast. :näsblod

Sehr gut!:tummenupp Ich wünschen deem, jaah!:D
Vad vill du ha så pejar jag dej för dom och frakt:tummenupp
Ska gå å slagga nu, ringer dej imorron.

/M
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sehr gut!:tummenupp Ich wünschen deem, jaah!:D
Vad vill du ha så pejar jag dej för dom och frakt:tummenupp
Ska gå å slagga nu, ringer dej imorron.

/M
Har ingen aning om vad de kostar nya men jag ska kika lite, kanske hinner ut till garaget på onsdag. Åker till Barcelona på torsdag så om inte jag hinner på onsdag blir det först nästa vecka.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Någon som vill ha ett par nya bromspads bak till RS125?

SBS 618 Dual Carbon dvs deras jättefina überdyra racepads. Säljes för en kaffe och 2 muffins eller högstbjudande. Leverans till LMS i helgen ingår...
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Någon som vill ha ett par nya bromspads bak till RS125?

SBS 618 Dual Carbon dvs deras jättefina überdyra racepads. Säljes för en kaffe och 2 muffins eller högstbjudande. Leverans till LMS i helgen ingår...

Om ingen redan tingat skulle jag vilja tinga för Jesper Pjelifeffs lilla Honda. Så mycket han tränar på den inför nästa år kommer han köra upp minst en uppsättning belägg bak!!!

Leta efter en av de större bussarna i depån med en av de absolut minsta förarna så fixar pappa fika till dig. :Bugar
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
He...:huvet..te
I måndags var det dax att starta den för sista gången innan det var dax för eld provet. Å det gick ju bra som vanligt:tummenupp Igång hur lätt som helst:) Svarade fint på gas å allt.

Tisdag
Lastade hojen å skulle ner till Sviesta å köra funkiskörningen. Kom ner dit ganska tidigt redan vid 15,45tiden å lastade av moppen, blandade soppa å tankade å gullade lite:krama Så långt allt frid å fröjd. Nu tänkte jag varmköra lite innan däxswärmarna skulle åka på. Choka i me 1:an inmed kopplingen å i väg... njaa den startade iaf men kändes som om den gick svintungt, vrider på huvet å ser att den bara går på ena cylindern??? böööhp???:va Av me tanken å under kåpan bytte stift på nedre cylindern. Nytt start försök, små tänder bara lite då jag springer runt depån:gnissla Hämtar andan å gör ett nytt försök, nu händer det inget alls - Men vafaan dåh! Tibax på plats och börjar toksöka efter ev. fel:confused: Får den soppa?-Ja, stiften blir iaf sura! Blir det gnista, är tändningen på? Check yes.Ja, lite svagt tycker jag mej kunna se, men det esvårt att se för solen sken duktigt då! :va Hmm, vaa faan kan det vaa? Täkte över nu så jag verkligen skulle kunna se nån gnista....Näeh det e' ingen där,å ingen på nedre heller. Börjar nu bli smått irriterad och lubbar runt å kollar om nån har en multimeter till låns. Finner en hos Håkan å Tove och börjar kolla tändspolar, pick-uper men allt tyx va okej. kollar nu utan tändhattar och ser då gnistor:Bugar på med ny tändhattar å försöker starta igen:död
Näeh nu får skiten stå. 40mils körning åt helvete å 2tränings tillfällen lika så:huvet
Men det blir en ljusning iaf Det finns ju som vi alla vet helt underbara och rent fantastiska människor i en RR-depå. Med enastående ödmjukhet så låter "Kobbkan":Bugar mej köra hans hoj i två pass å "Yrla" mej sin 600 på det sista då hon själv körde på Håkans
Den här kvällen slutade ju trots allt ganska ok.
Men jag hoppas att Han där uppe någonsin kan förlåta mig och mina synder, och frälser mig från ondo(4t-rad4:eek:r) -Jag lovar och försäkrar att göra bot och bättring, och ha självspäkning:whip var kväll tills dessa syndiga tankar på rad4:eek:r:cdevil är drivna ur min sarjade själ och lekamen!

Amen:Bugar
 
Last edited:

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Låter precis som min RD350 när flottörnivån va fel. den bara sura!

Jag har kollat och justerat flottör nivån redan tidigare.....

Men gnistan för i... :huvet ...helvete
Ta det inte personligt, jag e' bara allmänt små förbannad
 

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Hej:)

Vad tråkigt Kunkel när man åker långt o så blir det bara skit av allt.
Så har jag åkså haft ett par gånger helt värdelöst altså.
Men det är bara att ta nya tag för helt plötsligt händer det:tummenupp
väldens roligaste åkning o då är det värt vad enda krona.
Kolla kontakterna på CDI boxen+dom andra kontakterna,jag
hadde ärg på min som gjorde att inte avgasporten funkade.
Det är det enda jag kan komma på för att hjälpa dig.
Lycka till!
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Hej:)

Kolla kontakterna på CDI boxen+dom andra kontakterna,jag
hadde ärg på min som gjorde att inte avgasporten funkade.
Det är det enda jag kan komma på för att hjälpa dig.
Lycka till!

Tack, det har jag tänkt att göra. Men nu ska jag fira lite midsommar å vi får se om det blir nått skruvande i helgen.

Ha en trevlig midsommar på er alla på SH
//Micke
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Tjo... Råkade köp mig en fjärde aprilia för en månad sen...:näsblod vart en RS 250 97a som har stått still lite mycket, har lite mycket grus, gräs där hojen står nu och kicken som följde med va trasig...börjar lesna på att rullstarta den på gräset nu den hoppar ju igång ibland men det e små drygt :gnissla

Ingen som har en kick till övers? , sen något tips för att få hojen att gå rent(den går bra när den väll går som den ska), blåsa rent munstycken typ?, kolla så trottlarna rör sig som de ska?, något mer tips?

Just ja hur gör ni med ljudnivån? klarar man 100db med arrow system?
 
Last edited:

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Hej:)

Vad tråkigt Kunkel när man åker långt o så blir det bara skit av allt.
Så har jag åkså haft ett par gånger helt värdelöst altså.
Men det är bara att ta nya tag för helt plötsligt händer det:tummenupp
väldens roligaste åkning o då är det värt vad enda krona.
Kolla kontakterna på CDI boxen+dom andra kontakterna,jag
hadde ärg på min som gjorde att inte avgasporten funkade.
Det är det enda jag kan komma på för att hjälpa dig.
Lycka till!

Man måste ju faan va fläng i bollen om man på midsommaraftonen går ner i källaren och pular med hojen:3freak! Eller??:confused:??
Hursom helst har jag varit det när sambo tar en sväng ut till Tyresö för att lämna Adam till en polare. Iaf tror jag mej ha isolerat problemet till kabel brott eller liknande :fattartilför efter lite "ruskande" i kabelstam har jag nu gnistor på 10mm som enligt manualen skall vara tillräckliga.
Men nu kommer hennes bil in på uppfarten å då måste jag sluta med allt vad moppar heter.

:hej Ha en skön midsommar
//Micke
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Tisdagen den 28/6 var det storpremiär iaf. Elfelet avhjälp å fixat. Ner till sviesta där det var ohyggligt varmt å svettigt (>32'C). Men en 40varv blev det iaf. till slut, så kan inte vara annat än nöjd. Men tyckte nog att den kändes lite snål å att den ville små-spika lite på mellan gas, måste nog kliva upp i nålmunstyckena till S1 eller större?!?!? Mainjet verkar vara någesånär ok eller lite fet
Nu har jag rivit å kollat å så här ser det ut. Är det ok? Kör på AspenR med 4% A747
 

Bifogat

  • PICT0035.jpg
    PICT0035.jpg
    244 KB · Visningar: 89
  • PICT0038.jpg
    PICT0038.jpg
    234.2 KB · Visningar: 87

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Efter tre bandagar utan att hitta problemet varför den endast gör 170km/h så har jag rivit motorn. Ena avgasventilen var halvt uppkäkad av kolven. Tur i oturen så är cylindern prima.Väntar på ny kolv, sen skall vi på det igen :)
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top