Garagestatus för tvåtaktarna

Nu är det nästan klart. Kylarvatten, ställa tändningen, fixa de vita kåporna så ska det bli träning nästa vecka.
Expansionskammaren måste jag få experthjälp med så det får bli reservpipa på den sidan.

almostdone.jpg
 
Blev sa forbannad av min glappiga kabelmatta att jag gjorde en tvangsmassig bestallning av kablage, regulator/kondensator samt tandspole. Grejerna kom idag, och kablaget skall snarast monteras, resten hamnar i reservdelsladan. Ska fan sta och leta elfel i depan :mad:
 
Blev sa forbannad av min glappiga kabelmatta att jag gjorde en tvangsmassig bestallning av kablage, regulator/kondensator samt tandspole. Grejerna kom idag, och kablaget skall snarast monteras, resten hamnar i reservdelsladan. Ska fan sta och leta elfel i depan :mad:
Snart är det dags för the great battle på Sviestad! Det vore ju bra (för mig) om du ville stå och leta elfel istället för att köra ifrån mig. :mad:
 
Snart är det dags för the great battle på Sviestad! Det vore ju bra (för mig) om du ville stå och leta elfel istället för att köra ifrån mig. :mad:

Kan upplysa herrn om att jag har DROMT igen om hur man gor for att kora snabbt...och den har gangen vet jag att det kommer att funka! RS125an vill bli plagad som en crosshoj, och den vill sladda lite har och dar, inget att bry sig om:tummenupp sa nu javlar skall det laddas pa!
 
Hej:)

Konstigt:vanu är det sommar o inte blir det något mc åka av hehe.
Men en ny kylare från Holland har jag köpt i alla fall.Inte för att
det är så mycke fel på den gamla,men det är bra att ha en extra.
Choke bilder!!!!!:)
 

Bifogat

  • Kylare.jpg
    Kylare.jpg
    28.5 KB · Visningar: 84
  • Choke.JPG
    Choke.JPG
    188.8 KB · Visningar: 93
  • Choke 2.jpg
    Choke 2.jpg
    86.5 KB · Visningar: 82
Jäkla skit-sege! Måste vara ditt skitfel att hojen bara ville gå på en cylinder ikväll. :gråta
På´t igen imorgon för jag måste fan köra på tisdag...
 
Illa. Orsak?

Kommer Teddy plocka ut skatungen i år?
Började skruva för sent också så jag har inte hunnit felsöka ordentligt. Jag misstänker tändningen - antingen felinställd eller ingen gnista på ena cylindern. De får soppa etc.

Hjälp till att bearbeta honom för B-racet. Han behövde lite delar till Skatungen men det kan vi väl hjälpas åt med att fixa? B-race utan Teddy är ju lite fel.
 
Ute i garaget igen i morse och nu fick jag igång den. Går inte helt perfekt på lågvarv men om man belastar och accar så funkar den bra - sägs det för jag har inte provat.
Finjusteringar kvar nu bara. :)
 
Behöver lite tips:

Min rs250 vill inte varva över 11200-11500rpm.
Har nya reeds, munstycke, nålar, kontrollerade portar, std avgassystem och kanske 1mm squish. (0.8sp packning). Luftfilter är ett nytt pipercross.

Ändrat 270/280 huvud till 260/270 då jag tyckte den gick bättre vid kallt men utan resultat på toppvarv.

Kan det vara så att den inte vill varva mer med lägre squish eller har jag lyckats få låga fotpackningar?

Den drar riktigt fint till 11k inga tendenser på att göra något felaktigt för att sedan dö ut.
 
Behöver lite tips:

Min rs250 vill inte varva över 11200-11500rpm.
Har nya reeds, munstycke, nålar, kontrollerade portar, std avgassystem och kanske 1mm squish. (0.8sp packning). Luftfilter är ett nytt pipercross.

Ändrat 270/280 huvud till 260/270 då jag tyckte den gick bättre vid kallt men utan resultat på toppvarv.

Kan det vara så att den inte vill varva mer med lägre squish eller har jag lyckats få låga fotpackningar?

Den drar riktigt fint till 11k inga tendenser på att göra något felaktigt för att sedan dö ut.

Det är en RS 250. De skall vara så helt enkelt. Både min och Johans beter sig så.
Sen kan det ju vara så illa att våra hojar har samma fel. Dock står det med fetstil i verkstadsmanualen att man inte skall dra den över 12000 varv.

Eller vänta... har du en Honda RS-250?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top