Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snart är det dags för the great battle på Sviestad! Det vore ju bra (för mig) om du ville stå och leta elfel istället för att köra ifrån mig.Blev sa forbannad av min glappiga kabelmatta att jag gjorde en tvangsmassig bestallning av kablage, regulator/kondensator samt tandspole. Grejerna kom idag, och kablaget skall snarast monteras, resten hamnar i reservdelsladan. Ska fan sta och leta elfel i depan![]()
Snart är det dags för the great battle på Sviestad! Det vore ju bra (för mig) om du ville stå och leta elfel istället för att köra ifrån mig.![]()
Jäkla skit-sege! Måste vara ditt skitfel att hojen bara ville gå på en cylinder ikväll.
På´t igen imorgon för jag måste fan köra på tisdag...
Började skruva för sent också så jag har inte hunnit felsöka ordentligt. Jag misstänker tändningen - antingen felinställd eller ingen gnista på ena cylindern. De får soppa etc.Illa. Orsak?
Kommer Teddy plocka ut skatungen i år?
Snyggt!Nu är hojen i princip startklar. Batteriet på laddning och ställa tändningen är det som är kvar innan tisdag.![]()
Hallå där. Jag är rooookie. Dvs vit siffra mot röd botten.Snyggt!
Men lite mer omsorg på siffrorna hade gjort stor skillnad för helheten.
Tack. Nu är det bara föraren kvar då...Den ser snabb och fräsch ut![]()
Hallå där. Jag är rooookie. Dvs vit siffra mot röd botten.![]()
Snyggt men inte reglementsenligt. Vad är problemet?Hur tycker du att du lyckats med det baktill, rent kulörmässigt?
Snyggt men inte reglementsenligt. Vad är problemet?![]()
Med god vilja kan en nyans av ljusrosa anas, om man är gravt färgblind och har god fantasi.Den röda är ganska ljus, på gränsen till kritvit?
Behöver lite tips:
Min rs250 vill inte varva över 11200-11500rpm.
Har nya reeds, munstycke, nålar, kontrollerade portar, std avgassystem och kanske 1mm squish. (0.8sp packning). Luftfilter är ett nytt pipercross.
Ändrat 270/280 huvud till 260/270 då jag tyckte den gick bättre vid kallt men utan resultat på toppvarv.
Kan det vara så att den inte vill varva mer med lägre squish eller har jag lyckats få låga fotpackningar?
Den drar riktigt fint till 11k inga tendenser på att göra något felaktigt för att sedan dö ut.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |