Gammalt skit

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har haft samma hoj nu i 14 år, jag köpte min GSX1100R ny -90, den har nu rullat 13.000 mil och går som en klocka, visst är man sugen på något nytt men med en förs. kostn. på 2500:- hel/hel är svårslaget.

Jag kör även på bana med mitt gamla blysänke, den funkar bra till det mesta.

Man läser ofta om killar som köpt den senaste R1GixxerKawwan -04 samt ny posörutrustning på våren och sen säljer hela klabbet till hösten bara för att det va så dyrt, ofta så förlorar dom mer pengar på detta än vad jag har som årsbudget på mina hojar inklusive racehojarna.

Men tydligen så måste man ha det senaste idag, annars kan man lika bra va utan :confused:

Last edited:
Vad nu har du ångest eller?

Gammgixxers är ju ascoola!!!

fan gasa tills skeeetan rasar och var glad istället! :yoparty :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Men tydligen så måste man ha det senaste idag, annars kan man lika bra va utan :confused:

Det är väl inget nytt påfund, tyvärr (för dom som måste ha det senaste...) :3freak

Tror det är lite som med bilar, att vissa skaffar vrålåk mer som statuspryl än för ett genuint mc-intresse.

nå´n jävel måste ju köpa nytt också så det finns något gammalt skit för er att köpa, :D var tacksamma i stället.

Gnäll eller bara spam? Kanske en uppmaning? Vad går det hela ut på?

Visst är det frustrerande att se hur pengar hanteras ibalnd men skit i det, ta en öl för fasen :tummenupp :fyllisar

Hmmm...
Lite svårt att se syftet med tråden. Å andra sidan är det väl ingen skillnad i övriga samhället.
Somliga skall ha värsta bilen, stereon,datorn,cykeln, skidorna, tv,telefonen mm.
Själv har jag i princip bara begagnat omkring mig, mc,bil,stereo,cykel,tv,möbler och känner mig lycklig ändå.
En annan fundering kring detta med ny mc:
Om man kör omkring med en och samma cykel hela tiden lär man ju känna den väl och hanterar den därefter, om man byter hoj ofta får man å andra sidan bredare kunskap så det kanske har sina fördelar, samtidigt måste man ju "köra in sig" på den nya.

-Är det bra eller anus att byta hoj ofta, med avseende på körsäkerhet?

Man kör ju hoj för adrenalinet,
på en gammel gixxer har man det HELA tiden.. :tummenupp :tummenupp
Små grabbarna ser bara att det blänker,(om hojen ) inte till känslan..

GSXR1100R skrev:
Jag har haft samma hoj nu i 14 år, jag köpte min GSX1100R ny -90, den har nu rullat 13.000 mil och går som en klocka, visst är man sugen på något nytt men med en förs. kostn. på 2500:- hel/hel är svårslaget.

Man läser ofta om killar som köpt den senaste R1GixxerKawwan -04 samt ny posörutrustning på våren och sen säljer hela klabbet till hösten bara för att det va så dyrt, ofta så förlorar dom mer pengar på detta än vad jag har som årsbudget på mina hojar inklusive racehojarna.

Jag håller med dig, visst skulle jag med vilja byta till något nyare, ännu fräschare,som känns tajjtare att köra, bättre bromsar mm mm(tycker dock att min 89:a som gått 8000 mil är oförskämt fräsch och fin)MEN..jag tror inte man blir så mycket mera nöjd ändå? Egentligen skulle det vara en annan som har fina grejjor som nyttjar det så mycket!! Vet om folk som köper nya hojjar o knappt använder det, som kört 50 mil per säsong de senaste 2-3 säsongerna, och en annan drar igång sin gammlerräscha i ur och skur dagligdags.

Men så länge man är nöjd skall man väl vara glad, för är man nöjd så är man glad och är man glad så är man nöjd nöjd nöjd(ur känsliga bitar).

Pebl skrev:
-Är det bra eller anus att byta hoj ofta, med avseende på körsäkerhet?
Jag anser nog att man är en bra mkt säkrare förare på en bike man gjort sällskap med många mil än om man byter hoj var och varannat år.
Men förutsättningen är ju givetvis att hojen man sitter på är i bra skick.
Iofs så menar inte jag dom som byter upp sig till ny hoj av samma märke och modell såfort det kommer en fränare, störst skillnad blir det ju givetvis om man byter märke, modell eller typ av bike.
Håller man sig till att byta årsmodeller anser jag nog att skillnaderna är för små för att verkligen spela roll för säkerheten.
Men visst det finns skillnader och byter man ofta så gäller det att vara vaken för dessa små skillnader så att man lär sig hojen.
Till sist hänger ju allt på den som framför maskinen.
Har man ny hoj så får man pejla in den innan man öppnar spällen för fullt.
Men visst har man sett allt för många som ser kostymen som det viktigaste på biken.
Är då ngt av detta "rätt" eller "fel" kan man undra.....
Ja jag tycker väl att det är vansinne att betala 20 000/år i försäkring för att ha en hoj som man ska glänsa med vid lokala mojen och dess fjortisar.
Medans ngn annan kanske tycker min stereo för mellan 20-30loppor är helt galet.
Vad som för mig känns mest rätt är iaf att jag ska ha mkt kul/krona.
Det kan man få på billigare hojar än min tom, men visst jag skulle ha råd att köra Retta, men då fick jag isf ställa en massa andra saker som jag tycker är kul åt sidan.
För den sagen FZR:en begränsar mig som förare på vägen, då klipper jag kortet och säljer hojen, då går det nämligen åt helvete för fort för gatåka!
Men som sagt vi är ju alla olika.....
Sedan har vi ju folket som kombinerar gat med banåka, då får man lägga in andra fakta i val av hoj och vilka behov man tycker sig ha.
Men som sagts i många andra trådar, köp det man har råd till att äga...
//Tobbe

Quote]misslyckad[qoute

asså,,,jabli så förbanad ja köper vel fan viken hoj ja vill !!!! :kocko :mad:

Visst har gammalt skit sin charm men hur kul är det? Utvecklingen går framåt. Nyare, roligare, snabbare, bättre chassie, bättre bromsar, snyggare design.

Klart man ska byta upp sig någon gång. Det är billigt försäkring på en gammal traktor med järnhjul också. Pengar på banken är väl inge kul? Du får väl pension snart så byt bort järnloket och köp en ny du kan åka med i 15år. :D

Det är bra att vissa måste ha ny hoj och skinnställ vartannat år för att kunna impa på fjortisarna vid korvmojjen. För då finns det mer begagnat att välja på för mig.

Last edited:
WestW skrev:
Visst har gammalt skit sin charm men hur kul är det? Utvecklingen går framåt. Nyare, roligare, snabbare, bättre chassie, bättre bromsar, snyggare design.

Klart man ska byta upp sig någon gång. Det är billigt försäkring på en gammal traktor med järnhjul också. Pengar på banken är väl inge kul? Du får väl pension snart så byt bort järnloket och köp en ny du kan åka med i 15år. :D

Det är bra att vissa måste ha ny hoj och skinnställ vartannat år för att kunna impa på fjortisarna vid korvmojjen. För då finns det mer begagnat att välja på för mig.

Word! Repsekt ! :wiggle

Gustav1 skrev:
Quote]misslyckad[qoute

asså,,,jabli så förbanad ja köper vel fan viken hoj ja vill !!!! :kocko :mad:

Jag hade en B600 förra året. Jag är glad att jag har en GSXR i år. Dom vart gjorde samma år, men det känns som 30 års utveckling i mellan dom, i chassi, bromsar och motor.

Det behöver inte vara flong nytt för syns skull, men det ska 'funka sig'.

Last edited:
Pejo skrev:
Jag hade en B600 förra året. Jag är glad att jag har en GSXR i år. Dom vart gjorde samma år, men det känns som 30 års utveckling i mellan dom, i chassi, bromsar och motor.

Det behöver inte vara flong nytt för syns skull, men det ska 'funka sig'.

Jo, men att jämföra en B6 och en GSXR är väl lite i värsta laget.

GSXR1100R skrev:

Japp, hade min FZ750 mellan 85-91 = 9300 mil, därefter FZR1000 mellan 91-00 = 11230 mil.
Individer som byter hoj som kalsonger har någon form av svårdefinierat problem... :hihi

Ni som gnäller på folk som byter hoj ofta har nog större problem än dem som byter. Jag skulle mer än gärna ha en ny fin hoj i garaget varje vår och fanns ekonomin skulle jag ha ett par stycken olika. Nu har jag inte pengarna som behövs, dvs de pengar jag har ska gå till en massa annat (hus, bilar, ungar, mat och annat onödigt), men annars...

Utvecklingen går framåt och utan att vara någon expert kan jag säga att skillnaden mellan min R1100 -1992 och den R750 -2002 jag har i dag är som dag och natt. Visst var det fint vrid i den gamla men att köra på krokiga vägar eller banor skulle jag inte vilja göra med den gamla för pengar ens.

Som sagt, det hela handlar nog om avundsjuka och det faktum att det faktiskt finns folk som har pengar i överflöd och som kan köpa precis den hojen de vill ha. Kolla på Fabio, i senaste Moore berättar han att han har 160 hojar i sitt garage och jag skulle glatt byta med honom alla dagar i veckan (bara jag slipper set ut som han :D)

GSXR1100R skrev:

Tja e väl med det som allting annat... Har man kulorna så handlar man väl det man vill ha.. Annars får man ta ngt. beggat juh...

Dina påståenden hamnar i ett annat läge om man betänker att du har 4 :va
hojar. Hade du råd skulle du ha 4 nya hojar, eller hur?
När trådarna upprepar sig och-eller blir långtråkiga så är det ju kul att provocera :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT