Gammalt skit

bikerman00 skrev:
Tja e väl med det som allting annat... Har man kulorna så handlar man väl det man vill ha.. Annars får man ta ngt. beggat juh...

Aha jag är alltså en fattig jäkel som bara har råd att åka gammel gixxer. Tycker mest att problemet är att dom nyare cyklarna har sämre/likvärdig prestanda som min och då blir bytet inte så häftigt i förhållande till vad det kostar extra att ha nytt. Jag anser inte att det är värt 4k per månad för en "löjlig hobby" som man endast utövar ett par 6-7månader per år. Fast det är jag det andra kanske tycker att det är värt varenda spänn.

Qwerty skrev:
Aha jag är alltså en fattig jäkel som bara har råd att åka gammel gixxer. Tycker mest att problemet är att dom nyare cyklarna har sämre/likvärdig prestanda som min och då blir bytet inte så häftigt i förhållande till vad det kostar extra att ha nytt. Jag anser inte att det är värt 4k per månad för en "löjlig hobby" som man endast utövar ett par 6-7månader per år. Fast det är jag det andra kanske tycker att det är värt varenda spänn.

Har du provat att svänga med en modern cykel? Prestandan sitter inte bara i motorn...

GSXR1100R skrev:
Jag menar inte att alla måste harva runt med gammalt skrot, har man råd så skaffar man sig en ny plastraket, problemet är att dom som inte har råd med en ny hoj hellre avstår ifrån hojåkning pga detta.

Avstår man pga det har man ju en skruv lös. :va Jag hade lätt köpt en äldre hoj att köra med än att inte ha nåt alls. Nu har jag ifs levt med äldre hojar mest hela tiden så jag vet vad dom kan prestera. Vilket är helt okej både på gata o bana. :tummenupp

Jag har svårt att säga att skillnaden mellan min 96a o 03an verkligen är så stor så det egentligen är värt pengarna, om man ska börja tänka logiskt. Men det är kul att byta ibland o prova nåt annat och visst är det stor skillnad mellan hojarna, helt klart. O eftersom det här är ett stort intresse så får det kosta lite... :D

CorbenDallas skrev:
Avstår man pga det har man ju en skruv lös. :va Jag hade lätt köpt en äldre hoj att köra med än att inte ha nåt alls. Nu har jag ifs levt med äldre hojar mest hela tiden så jag vet vad dom kan prestera. Vilket är helt okej både på gata o bana. :tummenupp

Jag har svårt att säga att skillnaden mellan min 96a o 03an verkligen är så stor så det egentligen är värt pengarna, om man ska börja tänka logiskt. Men det är kul att byta ibland o prova nåt annat och visst är det stor skillnad mellan hojarna, helt klart. O eftersom det här är ett stort intresse så får det kosta lite... :D
Fett me pisk fick du i söndags :7peta :lol

Gixxer 1000 skrev:
Lugn bara lugn, när dom har kört lika många varv som du på bana så blir nog förhållandet det omvända.
Ja kan så vara, men hojen är inte allt, många rynkar på näsan åt en gammal hoj trots att dom inte ens kan hantera en ny :tungan

CorbenDallas skrev:
Har du provat att svänga med en modern cykel? Prestandan sitter inte bara i motorn...

Japp det har jag. Visst min gammel är tung men efter en 15-20kg lättning så blev han bra mycket roligare även när det svänger. Nu är det bara föraren kvar :rolleyes:

10 år hoj är gammalt, 15 år suger, äldre hojar passar på museum.IMHO. Sämst är ändå att vara utan hoj... :D

GSXR1100R skrev:
Varför provar du inte att svänga då :7peta :tungan

Gjorde jag ju! Hade alla kört som du i Gul grupp hade vi sett världens kalabalik. En annan tar ju hänsyn i Vilda västerngruppen... :tungan

CorbenDallas skrev:
Hehehe, I know the feeling. Det är sällan materialet som sätter gränserna. :D

Cykeln va ju lätt och banta :) , chaffören är det värre med 10-15 pannor skulle nog sitta fint :3freak .

CorbenDallas skrev:
Gjorde jag ju! Hade alla kört som du i Gul grupp hade vi sett världens kalabalik. En annan tar ju hänsyn i Vilda västerngruppen... :tungan
Bah du bara skyller ifrån dig :lol

Helt ärligt skulle jag hellre avstå att lägga ut pengar på något jag inte gillar riktigt om jag inte hade råd med en "bra".

Rigge skrev:
Helt ärligt skulle jag hellre avstå att lägga ut pengar på något jag inte gillar riktigt om jag inte hade råd med en "bra".
En speedfighter menar du, men den va bra att ha utan KK :tungan

Din första hoj va en riktig junkhoj, du körde den ändå och hade kul vill jag minnas.

GSXR1100R skrev:
En speedfighter menar du, men den va bra att ha utan KK :tungan

Din första hoj va en riktig junkhoj, du körde den ändå och hade kul vill jag minnas.

Speedfightern va grym! Som första hoj va min ZXR kalas (och den var i toppskick i början), efter nån säsong va det inte så kul längre. Jag skulle aldrig gå tillbaka till en sån mer, inte en FZR 1000 eller zx9 före 98 eller så nu när man vet vad som finns...

Rigge skrev:
Speedfightern va grym! Som första hoj va min ZXR kalas (och den var i toppskick i början), efter nån säsong va det inte så kul längre. Jag skulle aldrig gå tillbaka till en sån mer, inte en FZR 1000 eller zx9 före 98 eller så nu när man vet vad som finns...

Jag hade utan problem kunnat gå tillbaka till en ZXR750 tex, ifall pengarna tog slut. Den funkar väl inget vidare att stunta med, men som banhoj funkar den hur bra som helst. Likadant med min "gamla" ZX6a, eller gixxern...
Mkt äldre än så ska man väl inte behöva gå i dagens läge tycker jag.

Rigge skrev:
Din gamla ZXR va ju ingen ny posömoppe precis, men det är klart att du inte vill gå tillbaks nu när du har provat nyare och bättre hojar :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT