Gammal ambulans som MC-transport ??

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Ser riktigt kanon ut! Mycket snyggt byggt. Gummimattan blir prick över i istället för durkplåt eller bara måla. 2 hojar ser ju ut att gå in, men då skulle jag nog lasta hoj 2 baklänges för att nyttja bredden bättre.

Stödlager torde ju inte vara så svårt att fixa. Slå en signal till de som byggt om chassit så får du säkert hjälp om inte Volvo vet besked, de brukar ju använda standardgrejer eftersom det drar ner byggkostnad och lagerhållning.
 

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Ort
ÅMÅL
Hoj
hojlös.. :(
Ser riktigt kanon ut! Mycket snyggt byggt. Gummimattan blir prick över i istället för durkplåt eller bara måla. 2 hojar ser ju ut att gå in, men då skulle jag nog lasta hoj 2 baklänges för att nyttja bredden bättre.

Stödlager torde ju inte vara så svårt att fixa. Slå en signal till de som byggt om chassit så får du säkert hjälp om inte Volvo vet besked, de brukar ju använda standardgrejer eftersom det drar ner byggkostnad och lagerhållning.

Hoj 2 får nog ställas baklänges ja..
Delar till dessa finns på volvo, slår man på regnumret så fick man upp den som ambulans, spaecialbygge eller nåt.
Beställde nya gasfjädrar till bagageluckan och det var inga problem iaf och billigt var det också. 263:- st, det tror jag inte man får en till en 945:a ens för :D
 

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Ort
ÅMÅL
Hoj
hojlös.. :(
Nu börjar bygget bli klart, har knåpat ihop en liten ramp och på fredag ska den testas ordentligt då ska jag in till nya Rudskogen och åka lite :)

110713012.jpg


110713014.jpg


110713015.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top