Har snart kört klart min första säsong och jag har faktiskt ALDRIG upplevt att det är någon som inte sett mig, jag kör förvisso med helljus på dagtid. Detta skrämmer mig lite då jag får känslan av att jag inte är beredd på det när de väl händer.![]()
Ni som talade om vänstersväng. Om man märker att man har bilar bakom och får möte då man vill göra en vänstersväng är det väll lämpligt att åka förbi korsningen, svänga höger vid nästa väg och vända för att sedan svänga höger in på den planerade rutten? På så sätt har man "gjort om" en vänstersväng till två högersvängar?![]()
Inte nog med det. Du har gjort om det till två högersvängar och två vänstersvängar!
Du kör förbi, svänger höger in på en liten gata, gör en U-sväng åt vänster, kör fram till vägen du precis svängde av från, väntar tills det blir fritt, svänger vänster ut på vägen, sedan kommer du fram till korsningen du från början tänkte svänga in på och tar din andra högersväng.
(Med reservation för felaktigheter på grund av att min hjärna just nu egentligen är upptagen med att klura ut ett programmeringsfel.