Gamlingar i korsningar

jag "dog" med pga att en bilist sket i att stanna i korsning:tummenupp :tummenupp
Du har lyckats nämna det i varje inlägg sedan dess, ja. Uppenbarligen skapade mitt sista stycke inte någon reaktion eller reflektion hos dig, vilket är lite synd men du har väl förbrukat din omgång hjärnceller under ditt hårda liv :7peta

Ibland undrar man .. Borde kanske ha en hjälm som blinkar i massa olika färger:) Vore nice.
Jag låg i kanske 70 på 50 väg för nån vecka sen och en bil kom från höger och skulle svänga ut...han såg mig i god tid, stannade och när jag började närma mig så "fintade" han att han skulle köra ut.. Fan! Kändes som jag bromsade för mitt liv.. Vilken idiot!:huvet .. Jag ångrar att ja inte vände och skrek vett i hans öron tills han blev döv. :dummer

Ibland undrar man .. Borde kanske ha en hjälm som blinkar i massa olika färger:) Vore nice.
Jag låg i kanske 70 på 50 väg för nån vecka sen och en bil kom från höger och skulle svänga ut...han såg mig i god tid, stannade och när jag började närma mig så "fintade" han att han skulle köra ut.. Fan! Kändes som jag bromsade för mitt liv.. Vilken idiot!:huvet .. Jag ångrar att ja inte vände och skrek vett i hans öron tills han blev döv. :dummer

Han tyckte säkerligen att han var riktigt rolig när han gjorde det! "Nu ska mc-föraren minsann få lära sig en läxa"

:mad:

Hände förra veckan att jag höll på att bli påkörd/prejad av en bil i en rondell (tvåfilig) när gubben ska byta fil fast han inte hade behövt! Tutade till och tvärnitade så han väjde ut, sen när vi kom ut ur rondellen (fortfarande tvåfiligt) så hinner jag ikapp honom efter min inbromsning (jag ca: 60km/h - han ca: 50km/h) och jag kör om i den andra filen så ska gubbjävlen byta fil IGEN när jag är jämte honom! Tvärnitade igen och försökte sparka i sidan på biljävlen men nådde inte riktigt då jag fokuserade på att varken smälla eller tappa balansen.

Han tyckte säkerligen att han var riktigt rolig när han gjorde det! "Nu ska mc-föraren minsann få lära sig en läxa"

:mad:

Nästan så att du skulle ha bromsat omkull med flit å sen polisanmält
:gnissla

E*Oj.. svarade på fel inlägg... HAN skulle de ju va, inte du :tungan

Hände förra veckan att jag höll på att bli påkörd/prejad av en bil i en rondell (tvåfilig) när gubben ska byta fil fast han inte hade behövt! Tutade till och tvärnitade så han väjde ut, sen när vi kom ut ur rondellen (fortfarande tvåfiligt) så hinner jag ikapp honom efter min inbromsning (jag ca: 60km/h - han ca: 50km/h) och jag kör om i den andra filen så ska gubbjävlen byta fil IGEN när jag är jämte honom! Tvärnitade igen och försökte sparka i sidan på biljävlen men nådde inte riktigt då jag fokuserade på att varken smälla eller tappa balansen.

I sånna läget har det ingen betydelse hur jävla rutinerad mc-förare man är.. Man blir helt enkelt förbannad!! Gubbjävel! :finger

Du har lyckats nämna det i varje inlägg sedan dess, ja. Uppenbarligen skapade mitt sista stycke inte någon reaktion eller reflektion hos dig, vilket är lite synd men du har väl förbrukat din omgång hjärnceller under ditt hårda liv :7peta

ser inte hur en backspegel kan undvika en kollision från sidan...:va :va
fattar väl att den e användbar vid ex. filbyten mm...

vi SYNS för dåligt och bilisterna ser för dåligt...:pannkyss

fattar väl va du menar...men tyvärr så skall det till drastiska saker innan människor fattar att de gör fel...

en äldre människa vrider du inte på hur som helst...speciellt inte om han e 60 år.. och du e runt 20 år... du har gjort fel i hans ögon... för han gör aldrig fel... alltså har du gjort fel..:arsele :arsele

man har väl en farfar:tungan :tungan

sen ser ju inte jag vad mitt "hårda" liv har för inverkan i denna diskution mer än ett löjligt lågt påhopp från dig..:tummenupp :tummenupp

lägg fram nåt sakligt lilla du istället för att "hugga" folk i ryggen...

även jag växer upp....fast jag e så hjärndöd:pannkyss

ser inte hur en backspegel kan undvika en kollision från sidan...:va :va
fattar väl att den e användbar vid ex. filbyten mm...

vi SYNS för dåligt och bilisterna ser för dåligt...:pannkyss

fattar väl va du menar...men tyvärr så skall det till drastiska saker innan människor fattar att de gör fel...

sen ser ju inte jag vad mitt "hårda" liv har för inverkan i denna diskution mer än ett löjligt lågt påhopp från dig..:tummenupp :tummenupp

lägg fram nåt sakligt lilla du istället för att "hugga" folk i ryggen...

även jag växer upp....fast jag e så hjärndöd:pannkyss
Så du menar att olyckor mellan motorcyklister och bilister endast sker i samband med korsningar och att sidobackspeglar därför är onödiga. Bra där :tummenupp

Visst är det så att motorcyklister syns för dåligt. Det vore därför utmärkt att införa lagtvång på en reflexväst och likställa den med en hjälm, men något säger mig att posörerna inte är heltokiga i den idén.

Trodde att det var bekräftelse du ville ha vännen, så jag var snäll nog att ge dig den. Vi får helt enkelt hoppas att du växer till dig lite så att vi slipper läsa om en död motorcyklist som blev överkörd efter att ha vandaliserat en bil.

Rygghugg pysslar jag inte med, snarare mothugg men det får man ta om man sticker ut näsan på ett sådant nonchalant sätt.

Så du menar att olyckor mellan motorcyklister och bilister endast sker i samband med korsningar och att sidobackspeglar därför är onödiga. Bra där :tummenupp

Visst är det så att motorcyklister syns för dåligt. Det vore därför utmärkt att införa lagtvång på en reflexväst och likställa den med en hjälm, men något säger mig att posörerna inte är heltokiga i den idén.

Trodde att det var bekräftelse du ville ha vännen, så jag var snäll nog att ge dig den. Vi får helt enkelt hoppas att du växer till dig lite så att vi slipper läsa om en död motorcyklist som blev överkörd efter att ha vandaliserat en bil.

Rygghugg pysslar jag inte med, snarare mothugg men det får man ta om man sticker ut näsan på ett sådant nonchalant sätt.

jag har vuxit upp.. e jättestor:D :D

visst fattar jag va du menar... men man blir frustrerad av att en persons ouppmärksamhet (bilister) gör att nån får skador för livet...

finns inga pengar i världen som kan ersätta ett liv..

när 2 bilar kolliderar blir det lite plåtskador och nå skärsår...

byter man ut 1 st bil mot mc så har vi svåra personskador..

får man ge en bula i dörren då??:tungan :tungan

Jag blir helt jävla galen alltså.. Minst en gång varje gång jag är ute och kör så är där tamigfan nån som kör ut framför mig i en korsning så jag får stå på bromsen. Vad är problemet med att kolla åt båda hållen innan man kör ut på vägen? Tilläggas ska att incidenten idag så höll jag (faktiskt ) 50 på 50väg. Jaja, resultat en ofrivillig halvstoppie, kör sen upp bredvid honom och ser allmänt förbannad ut. Då ger han mig "italienaren" och hytter med nävarna som om jag är dum i huvet!

Nästa gång ryker fan en bakspegel på bilen!!

Kan ju inte bara vara mig detta händer?!

/Förbannad

Jag blir faktiskt också förbannad när det gång på gång visar sig att ingen kör lika bra som mig.

SvD: Dementa utgör dödsfara i trafik
Runt 80000 körkortsinnehavare får varje år reda på att de har en sjukdom som kan göra dem till en fara i trafiken. Men många saknar insikt om sina begränsningar och få anmäls som olämpliga förare av läkare. Medicinska insatser skulle kunna förhindra 50 till 100 dödsolyckor om året, enligt Vägverket.

Inget nytt under solen i den artikeln kanske, men skönt att dom belyser ett sånt problem lite. Känns ju som att det många gånger är äldre som man "stöter på" i konstiga situationer i trafiken.
(Även om jag är nästan lika rädd för mammor med massa barn i kombi/SUV men det kanske inte kan ses som medicinskt..)

Har snart kört klart min första säsong och jag har faktiskt ALDRIG upplevt att det är någon som inte sett mig, jag kör förvisso med helljus på dagtid. Detta skrämmer mig lite då jag får känslan av att jag inte är beredd på det när de väl händer. :gnissla

Ni som talade om vänstersväng. Om man märker att man har bilar bakom och får möte då man vill göra en vänstersväng är det väll lämpligt att åka förbi korsningen, svänga höger vid nästa väg och vända för att sedan svänga höger in på den planerade rutten? På så sätt har man "gjort om" en vänstersväng till två högersvängar? :tungan

...Ni som talade om vänstersväng. Om man märker att man har bilar bakom och får möte då man vill göra en vänstersväng är det väll lämpligt att åka förbi korsningen, svänga höger vid nästa väg och vända för att sedan svänga höger in på den planerade rutten? På så sätt har man "gjort om" en vänstersväng till två högersvängar? :tungan

Jag det är smart, i synnerhet när man kör hoj. Det är jäkligt utsatt att väntandes stå stilla och blinka vänster vid mittmarkeringen på tex en 70- eller 90-väg medan bilarna visslar förbi åt båda håll. Ser man att det kommer att hända så tycker jag som du, att det är smartare att köra förbi avfarten och vända.

Tycker jag

/J

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard