Gamla förgasarhojar och e10 öka strl munstycken ?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Håller Aspen länge? Är det en bra idé att ta en tur med det så att flottörhusen fylls och skitbensinen sköljs bort? Gäller hojen och skotern när resp. säsong slutar.
Bättre att bara tömma flottörhuset. Vanlig soppa blir inte så dålig av vinterförvaring.

Jag brukar bara stänga kranen och köra tills den stannar. Mekade nyligen med vinterhojen som stått stilla sedan februari. Vred på soppakranen och startade. Tog en liten sväng. Gick som en klocka.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Jag har hittat en mack som säljer e5 (98) i närheten, bara 4,6 mil dit. Nu en ny fråga. Håller jeepdunkar tätt även om dom ligger (med locket uppåt)? Som jag minns från min barndom läckte dom men det kanske var för att packningen var slut. En ny dunk med fräsch packning som man måste vålda igen bör väl hålla tätt eller? Jag gillar inte plastdunkar riktigt.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag lovar dyrt och heligt på att just DIN jeepdunk kommer att...

...läcka som ett såll - om du har otur.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har hittat en mack som säljer e5 (98) i närheten, bara 4,6 mil dit. Nu en ny fråga. Håller jeepdunkar tätt även om dom ligger (med locket uppåt)? Som jag minns från min barndom läckte dom men det kanske var för att packningen var slut. En ny dunk med fräsch packning som man måste vålda igen bör väl hålla tätt eller? Jag gillar inte plastdunkar riktigt.

Jeppdunkar finns i, som vanligt, bra varianter och dåliga varianter (dåtidens kinakopior).

De bra varianterna brukar vara täta åtminstone om de ligger med pipen uppåt. De dåliga sällan - jag har några varianter av bägge där de gamla militära är bäst.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top