Gamla förgasarhojar och e10 öka strl munstycken ?

Håller Aspen länge? Är det en bra idé att ta en tur med det så att flottörhusen fylls och skitbensinen sköljs bort? Gäller hojen och skotern när resp. säsong slutar.
Bättre att bara tömma flottörhuset. Vanlig soppa blir inte så dålig av vinterförvaring.

Jag brukar bara stänga kranen och köra tills den stannar. Mekade nyligen med vinterhojen som stått stilla sedan februari. Vred på soppakranen och startade. Tog en liten sväng. Gick som en klocka.

Jag har hittat en mack som säljer e5 (98) i närheten, bara 4,6 mil dit. Nu en ny fråga. Håller jeepdunkar tätt även om dom ligger (med locket uppåt)? Som jag minns från min barndom läckte dom men det kanske var för att packningen var slut. En ny dunk med fräsch packning som man måste vålda igen bör väl hålla tätt eller? Jag gillar inte plastdunkar riktigt.

Jag har hittat en mack som säljer e5 (98) i närheten, bara 4,6 mil dit. Nu en ny fråga. Håller jeepdunkar tätt även om dom ligger (med locket uppåt)? Som jag minns från min barndom läckte dom men det kanske var för att packningen var slut. En ny dunk med fräsch packning som man måste vålda igen bör väl hålla tätt eller? Jag gillar inte plastdunkar riktigt.

Jeppdunkar finns i, som vanligt, bra varianter och dåliga varianter (dåtidens kinakopior).

De bra varianterna brukar vara täta åtminstone om de ligger med pipen uppåt. De dåliga sällan - jag har några varianter av bägge där de gamla militära är bäst.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7