Gamla enstånkor

Jag menar just att den är mer värd med 23" men jag syftade också på att egentligen är ingenting original på den nya ramen.
Jag fattar inte, han nämner att 23” är bättre ( av ngn anledning ) så den har 23” och 23” är det original. Så vad är mer värt menar du? Eller missförstår jag
 
Jag fattar inte, han nämner att 23” är bättre ( av ngn anledning ) så den har 23” och 23” är det original. Så vad är mer värt menar du? Eller missförstår jag

23" är original men väldigt många bytte till 21" på dom där för att det är betydligt lättare att hitta 21" framdäck. Vad som sen ger bäst köregenskaper vågar jag inte svara på.

Och såklart när är ju en originalhoj vanligtvis mer värd.
 
Det visste jag inte att det fanns tillbehör till den.
Jodå. Det finns en del faktiskt, mestadels praktiska grejer som bagage-rack (antal sorter), avgassystem, fjädrar (Öhlins), även en större tank, samt 'tidy tail' moduler med mindre bakdel för hojen. Styren, speglar, handtag, grepp och peggar är väl generiska grejer som passar till fler hojar, jag har t ex satt ett mx-guldstyre på min (efter att ha böjt originalet på crossbanan) ;) , fick dock borra ett par småhål för att passa in kontrollerna.

IMG_7416.JPG

.. fint va?

Kolla på:
>> Öhlins fjädrar, fram & bak

Googla bara på "kawasaki klx230 accessories" så får du upp en hel del tillbehör, en del helt modellexklusiva.

Sen anar jag också att just fjädringen funkar till fler lätta hojar då Öhlins nämner att deras bakre dämpare är för antingen Kawasaki KLX230 eller Honda CRF 150L >>

Lite förbigående, jösses vad Honda CRF150L ser ut som en KLX230!
 
Last edited:
Prisvärd, om det inte är några större problem med den.

View attachment 497923


Priset är helt okay, men det ser ut att ha stått som altanhoj i flera år.

Lär finnas en del att göra.
Vill man ha en riktigt fin kan en för dubbla priset vara ett bättre köp.

Skall man endast köra är det bara att se över gaffel, bakstöt, elsystem och förgaseri.

Paoligaffeln kan kosta att göra iordning, och Öhlin bak är heller inte gratis.
 
Priset är helt okay, men det ser ut att ha stått som altanhoj i flera år.

Lär finnas en del att göra.
Vill man ha en riktigt fin kan en för dubbla priset vara ett bättre köp.

Skall man endast köra är det bara att se över gaffel, bakstöt, elsystem och förgaseri.

Paoligaffeln kan kosta att göra iordning, och Öhlin bak är heller inte gratis.

Köpte den jag hade för 22 2014, och sålde den illa kvick för 8 ett antal år och 1000-1500 mil senare. Nybesiktigad med blankt papper, men med stort behov av omsorg och kärlek. Värt varenda spänn. Hade mycket kul med den.

15578081_10212002868776848_413354133511401096_o.jpg
 

Bifogat

  • ABBD729C-47E0-4C64-8DB0-951D624C54C3.jpeg
    ABBD729C-47E0-4C64-8DB0-951D624C54C3.jpeg
    4.1 MB · Visningar: 19
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top