Gamla enstånkor

Jag menar just att den är mer värd med 23" men jag syftade också på att egentligen är ingenting original på den nya ramen.
Jag fattar inte, han nämner att 23” är bättre ( av ngn anledning ) så den har 23” och 23” är det original. Så vad är mer värt menar du? Eller missförstår jag
 
Jag fattar inte, han nämner att 23” är bättre ( av ngn anledning ) så den har 23” och 23” är det original. Så vad är mer värt menar du? Eller missförstår jag

23" är original men väldigt många bytte till 21" på dom där för att det är betydligt lättare att hitta 21" framdäck. Vad som sen ger bäst köregenskaper vågar jag inte svara på.

Och såklart när är ju en originalhoj vanligtvis mer värd.
 
Det visste jag inte att det fanns tillbehör till den.
Jodå. Det finns en del faktiskt, mestadels praktiska grejer som bagage-rack (antal sorter), avgassystem, fjädrar (Öhlins), även en större tank, samt 'tidy tail' moduler med mindre bakdel för hojen. Styren, speglar, handtag, grepp och peggar är väl generiska grejer som passar till fler hojar, jag har t ex satt ett mx-guldstyre på min (efter att ha böjt originalet på crossbanan) ;) , fick dock borra ett par småhål för att passa in kontrollerna.

IMG_7416.JPG

.. fint va?

Kolla på:
>> Öhlins fjädrar, fram & bak

Googla bara på "kawasaki klx230 accessories" så får du upp en hel del tillbehör, en del helt modellexklusiva.

Sen anar jag också att just fjädringen funkar till fler lätta hojar då Öhlins nämner att deras bakre dämpare är för antingen Kawasaki KLX230 eller Honda CRF 150L >>

Lite förbigående, jösses vad Honda CRF150L ser ut som en KLX230!
 
Last edited:
Prisvärd, om det inte är några större problem med den.

Screenshot_2024-05-01-13-37-38-580_se.appcorn.Blocket.jpg
 
Prisvärd, om det inte är några större problem med den.

View attachment 497923


Priset är helt okay, men det ser ut att ha stått som altanhoj i flera år.

Lär finnas en del att göra.
Vill man ha en riktigt fin kan en för dubbla priset vara ett bättre köp.

Skall man endast köra är det bara att se över gaffel, bakstöt, elsystem och förgaseri.

Paoligaffeln kan kosta att göra iordning, och Öhlin bak är heller inte gratis.
 
Priset är helt okay, men det ser ut att ha stått som altanhoj i flera år.

Lär finnas en del att göra.
Vill man ha en riktigt fin kan en för dubbla priset vara ett bättre köp.

Skall man endast köra är det bara att se över gaffel, bakstöt, elsystem och förgaseri.

Paoligaffeln kan kosta att göra iordning, och Öhlin bak är heller inte gratis.

Köpte den jag hade för 22 2014, och sålde den illa kvick för 8 ett antal år och 1000-1500 mil senare. Nybesiktigad med blankt papper, men med stort behov av omsorg och kärlek. Värt varenda spänn. Hade mycket kul med den.

15578081_10212002868776848_413354133511401096_o.jpg
 

Bifogat

  • ABBD729C-47E0-4C64-8DB0-951D624C54C3.jpeg
    ABBD729C-47E0-4C64-8DB0-951D624C54C3.jpeg
    4.1 MB · Visningar: 19
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top