Gamla enstånkor

Problemet är att du är uppe i svenska priser efter den här hemma med frakt, tull, import, reggning etc
Men utbudet kanske kan göra det värt det. Sen vet jag inte hur det är med avgifterna när de börjar bli äldre. Kanske fördelaktigare?
 
De där tycks alltid ha en kundkrets. Fast de gamla förmögna farbröder som tycker att det är så där en riktig motorcykel ska se ut, behöver nog startmotor för att få igång den. Annars blir det lite väl brutalt.
Den är inga problem att kicka igång!
 
På "minussidan" - bytt ram :va
Hyfsat kraftigt minus enligt mig, om man nu vill ha dom pengarna:

View attachment 497639

Varför nämner han ens rambytet?
Plötsligt framstår ju hojen som ett vedbods-HPD.

Och hur kunde den förra ramen vara "utdömd"....?

Påståendet att 23" skulle vara bättre är också intressant. Varför har då inte alla dagens cyklar denna fantastiska feature?
Och, är inte 24" isf ändå bättre?

Grannens traktor har 28" fram på sin traktor. 5 tum bättre...?

Frågor frågor frågor
 
Varför nämner han ens rambytet?
Plötsligt framstår ju hojen som ett vedbods-HPD.

Och hur kunde den förra ramen vara "utdömd"....?

Påståendet att 23" skulle vara bättre är också intressant. Varför har då inte alla dagens cyklar denna fantastiska feature?
Och, är inte 24" isf ändå bättre?

Grannens traktor har 28" fram på sin traktor. 5 tum bättre...?

Frågor frågor frågor

Bättre eller ej men jag anser nog värdet vara högre på en hoj med originaldimension på hjulet.

Fast nu verkar det iofs som att ingenting längre är original på den där hojen.
 
Jag tolkar det som att han lever i en parrelation som han behöver hjälp med.
Han kommer inte att få mer tid för att han säljer den där
Förvisso, men jag kan inte förstå varför han säljer sin KLX230. Jag har flera hojar, och en KLX230, och när jag ibland tänker tanke "hm.. ska jag sälja?" så kontrar jag direkt med "Vad ska jag ha istället?". Den är i en helt egen kategori med sina långa serviceintervall, pålitlighet, skapligt drag, och diskreta ljudnivå samt vikt och storlek. Så kan inte motivera mig att på något sätt göra mig av med den, trots att jag inte kör den så ofta längre då jag har både Enfielden (med Camilla som bagage på sommaren) och Caballeron att fara runt med.
 
Var inte den ute nyss? Inga bilder på regnummer
Jag vet inte men får bedrägerivibbar. Hoppas jag har fel
En snubbe i Skåne säljer sin KLX230 för 30k, "pga tidsbrist" säger han.

Dom håller värdet hyfsat. Rolig och lättkörd hoj. Lång serviceintervall. Går göra wheelies med 😅 Fast bara 3/4 av normalstor hoj. Men spelar egentligen ingen roll. Hade den haft bättre fjädring och 25 hästar istället - Ojojoj.
 
Kan även vara de att enligt ägaren inte tillräckligt rolig hoj... En rolig hoj har man alltid tid över för...
Kan vara, ja.

Hade den haft bättre fjädring och 25 hästar istället - Ojojoj
Absolut. Men går inte det att ordna? Det finns alternativ fjädring från t ex Öhlins för både fram och bak, och några hästar till kan väl ordnas genom att öppna luftintaget / avgasröret lite? Kommar nog att låta lite mer sen, så det blir ingen tyst hoj.
 
Kan vara, ja.


Absolut. Men går inte det att ordna? Det finns alternativ fjädring från t ex Öhlins för både fram och bak, och några hästar till kan väl ordnas genom att öppna luftintaget / avgasröret lite? Kommar nog att låta lite mer sen, så det blir ingen tyst hoj.
Det visste jag inte att det fanns tillbehör till den. Känns lite som att sminka en gris. Väldigt kul gris från början men inte fan slänger jag pengar på den. Den är sjukt kul som den är, man får bara köra efter förmågan den har. 99% av oss klarar sig bra med en sån efter som ingen av oss heter Birch i efternamn. Vi bara tror det fram tills vi står på huvudet över en gren som låg snett över vägen.
 
Det visste jag inte att det fanns tillbehör till den. Känns lite som att sminka en gris. Väldigt kul gris från början men inte fan slänger jag pengar på den. Den är sjukt kul som den är, man får bara köra efter förmågan den har. 99% av oss klarar sig bra med en sån efter som ingen av oss heter Birch i efternamn. Vi bara tror det fram tills vi står på huvudet över en gren som låg snett över vägen.

Kan vara, ja.


Absolut. Men går inte det att ordna? Det finns alternativ fjädring från t ex Öhlins för både fram och bak, och några hästar till kan väl ordnas genom att öppna luftintaget / avgasröret lite? Kommar nog att låta lite mer sen, så det blir ingen tyst hoj.
Nu tror jag klx-klubben hamnat fel för det är ingen gammal enstånka 😉👉kom väl typ 2019
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top