Gamla enstånkor

KKK står med där, men jag har sett minst två bilar med de bokstäverna. Underligt. Äldre bilar visserligen. Kanske har betydelse.
 
KKK står med där, men jag har sett minst två bilar med de bokstäverna. Underligt. Äldre bilar visserligen. Kanske har betydelse.
Jag sökte och hittade fordon med KKK, men listan kanske är nyligt uppdaterad, hbt fanns dock inte kvar, och det är väl ett år sedan dottern hade sett att det skulle tas bort.

Bilen jag hade med HBT var gammal, så den har fått nytt regnummer, jag skulle vilja hitta det
 
Näe, och den lär väl få ett nytt regnummer om man tar den i trafik igen?

Jag hade en bil med regnummer HBT, min dotter skickade en artikel om att det inte längre skulle vara tillåtet och mycket riktigt vid en sökning fanns den inte längre kvar i bilregistret.

Men jag är ganska säker på att den rullar än, det var en bra bil
Byter de verkligen ut befintliga nummer?
 
Byter de verkligen ut befintliga nummer?

Japp, eller så skrotades alla bilar med HBT exakt samtidigt?

Gick inte att hitta en enda kvar i registret då "min" hade försvunnit...

Bilar med H registrerades förvisso till största delen i slutet på 80talet, men någon av dom regnumren måste ju ha blivit ledigt och återanvänts fram tills dom förbjöds så åtminstonde någon bil borde ju finnas kvar.
 
Japp, eller så skrotades alla bilar med HBT exakt samtidigt?

Gick inte att hitta en enda kvar i registret då "min" hade försvunnit...

Bilar med H registrerades förvisso till största delen i slutet på 80talet, men någon av dom regnumren måste ju ha blivit ledigt och återanvänts fram tills dom förbjöds så åtminstonde någon bil borde ju finnas kvar.
H började 1975...
 
En sån jag skulle vilja ha på landet att puttra runt med, men den har alltså stått i 18 år. Här väntar sannolikt byte av däck, packningar i framgaffel, insugsgummi förgasare, kopplingsrenovering och mycket annat smått och gott som kan ha beckat igen. Förutom vad Bilprovningen kan hitta på. Är 10000kr ett vettigt pris att betala?
 
Japp, eller så skrotades alla bilar med HBT exakt samtidigt?

Gick inte att hitta en enda kvar i registret då "min" hade försvunnit...

Bilar med H registrerades förvisso till största delen i slutet på 80talet, men någon av dom regnumren måste ju ha blivit ledigt och återanvänts fram tills dom förbjöds så åtminstonde någon bil borde ju finnas kvar.
Jag tror att undersökningen av HBT-fordon gjordes slarvigt av er. HBT998 besiktades I slutet av mars. Ett av de fordon jag hittade vid en slumpmässig sökning.
 
Bara att koppla släpen och åka till Jokmokk, du får säkert pruta vad en ny skärm kostar...

Kanske...
Haha, 120 mil enkel - med släp! Och röda skärmar går inte att få tag i öht, har försökt hitta en fram till 550n men det är helkört. Tror dock KEDO har vita.
 
En sån jag skulle vilja ha på landet att puttra runt med, men den har alltså stått i 18 år. Här väntar sannolikt byte av däck, packningar i framgaffel, insugsgummi förgasare, kopplingsrenovering och mycket annat smått och gott som kan ha beckat igen. Förutom vad Bilprovningen kan hitta på. Är 10000kr ett vettigt pris att betala?
Varför skulle kopplingen lagt av och insugsgummi spruckit ? Visst dom kan spricka av torka men ingen kommer ihåg en fegis och gaffeln är int kärnfysik att renovera om det skulle behövas , på landetfiskörandet duger däcket till också
 
En sån jag skulle vilja ha på landet att puttra runt med, men den har alltså stått i 18 år. Här väntar sannolikt byte av däck, packningar i framgaffel, insugsgummi förgasare, kopplingsrenovering och mycket annat smått och gott som kan ha beckat igen. Förutom vad Bilprovningen kan hitta på. Är 10000kr ett vettigt pris att betala?
Den har ju ståt i ett garage å inte i vedboden då, så den behöver inte blivit förstörd då... Angående däcken så funkar dom om man ska ha hojen till å puttra runt på landet.. De viktigaste för de är att dom håller luften då..
 
Den har ju ståt i ett garage å inte i vedboden då, så den behöver inte blivit förstörd då... Angående däcken så funkar dom om man ska ha hojen till å puttra runt på landet.. De viktigaste för de är att dom håller luften då..
Gummi åldras, i synnerhet om det inte används. Jag fick ett påpekande på Bilprovningen på mina 10 år gamla vinterdäck. Mönstret var ok, men det var torrsprickor och gummit var hårt och stelt. Bara att byta.
Nog bör man ha högre krav på däcken än att de "håller luften".
 
Ja, däcken skulle jag byta efter provturerna, när det blir dags att åka på riktigt.

Gummit i tätningarna skulle jag inte oroa mig över förän det börjar droppa olja.

Jag har startat upp många gamla maskiner som har stått länge och dom är förvånansvärt täta.

Utom farsans gamla mercedes, den droppade ungefär en matsked olja ur automatlådan på vintern när den stod stilla, men var tät så länge man använde den.
Så att det droppar från en tätning i början behöver inte betyda att den måste bytas
 
Jag har tre stycken CB250N samtliga med 1500-2500 mil på mätarna och gummin mellan förgasare och topp och förgasare och luftburk är olika hårda på de olika hojarna.

På kompressorhojen skulle jag bedömma dessa gummidetalijer som i princip nya, den som är under uppstart har halvmjuka men fungerande gummin och den sista är dom rejält hårda. Även gumminan på 83:a GSX:en är så mjuka att man kan lossa och få dit förgasarbryggan utan varmluftspistol och spännband.

Att gummin blir hårdare med åren är väl inget att snacka om men att detta skulle vara ett hinder för ett köp anser jag vara en dålig ursäkt. Däckbyte på äldre hojar är väl en annan sak.

Är väl bara för hannuse att bege sig mot Jokkmokk det är ju nästa nästgårds?
 
Back
Top