Gamla enstånkor

Jag brukar reta mig på hojar som försäljningplåtas i vattenpölen från sin egen tvätt, men detta är änna next level:
Haha, du också?

Det och motortvättade bilar som fortfarande luktar avfettning under huven...

Man kan ju i alla fall sparka undan hinken innan man fotar
 
Vilken av dom gamla dunderklumparna är det man ska ha då?

Hondan kanske är slö och trist, men det är ju en Honda så den måste ju gå 20000 mil med bara oljebyten?
Suzukis DR har jag bara hört gott om, men han var ju märkesfantiker ÅAS...
Yamahas modeller? Måste man lägga till en rulle eltejp för att klara 20000 mil med dom?

Jag hade en kollega som hade bott i Afrika, där doktorerna körde MC för att ta sig ut till byarna, dom hade några riktiga as till långmilare som aldrig hade sett asfalt sedan dom rullades ut ur fabriken. Dom körde Honda och Yamaha
 
Vilken av dom gamla dunderklumparna är det man ska ha då?

Hondan kanske är slö och trist, men det är ju en Honda så den måste ju gå 20000 mil med bara oljebyten?
Suzukis DR har jag bara hört gott om, men han var ju märkesfantiker ÅAS...
Yamahas modeller? Måste man lägga till en rulle eltejp för att klara 20000 mil med dom?

Jag hade en kollega som hade bott i Afrika, där doktorerna körde MC för att ta sig ut till byarna, dom hade några riktiga as till långmilare som aldrig hade sett asfalt sedan dom rullades ut ur fabriken. Dom körde Honda och Yamaha
Transalp anses nog vara i det närmaste outslitlig. Läste för några år sedan om ett gäng som gått som budhojar i London. 500.000 km utan större fel. I London...

AT är fin, byt bränslepumpen i förebyggande syfte bara. Men den är stor.

Suzuki DR är encylindriga och i åtminstone min värld håller inte Suzuki Hondakvalitet även om den är bra nog. Men ofta hårt körda...

Yamahas stånkor 600/660 är robusta men tunga. Tenere 750 är pigg men törstig som fan och har gasats med på helt andra vis...


I Afrika kör man typ Honda Innova 125 och liknande. De håller länge IRL.
 
Det har diskuterats mycket om prislappen på gamla stånkor här, jag går i tankarna att sälja av denna. En SR500 något ombyggd. Allt pulverlackerat, M-unit elsystem, elektronisk tändning, antigravity batteri, M-unit hastighetsmätare med digital tripp etc. stor förgasare, K&N filter, RF-avgassystem, protaperstyre, YSS-stötdämpare, nytt drivpaket, nya däck, skattebefriad/bes-befriad. Vad betingar denna tingest i pris enl. allmänheten?
 

Bifogat

  • YamahaSR500_02_.jpg
    YamahaSR500_02_.jpg
    429.6 KB · Visningar: 46
Det har diskuterats mycket om prislappen på gamla stånkor här, jag går i tankarna att sälja av denna. En SR500 något ombyggd. Allt pulverlackerat, M-unit elsystem, elektronisk tändning, antigravity batteri, M-unit hastighetsmätare med digital tripp etc. stor förgasare, K&N filter, RF-avgassystem, protaperstyre, YSS-stötdämpare, nytt drivpaket, nya däck, skattebefriad/bes-befriad. Vad betingar denna tingest i pris enl. allmänheten?
Grymt snyggt bygge - stort vill-ha-begär på denna hoj!
:tummenupp :Bugar
 
Det har diskuterats mycket om prislappen på gamla stånkor här, jag går i tankarna att sälja av denna. En SR500 något ombyggd. Allt pulverlackerat, M-unit elsystem, elektronisk tändning, antigravity batteri, M-unit hastighetsmätare med digital tripp etc. stor förgasare, K&N filter, RF-avgassystem, protaperstyre, YSS-stötdämpare, nytt drivpaket, nya däck, skattebefriad/bes-befriad. Vad betingar denna tingest i pris enl. allmänheten?
Jag har inget pris, jag ville bara påpeka att den var grymt snygg
 
Det har diskuterats mycket om prislappen på gamla stånkor här, jag går i tankarna att sälja av denna. En SR500 något ombyggd. Allt pulverlackerat, M-unit elsystem, elektronisk tändning, antigravity batteri, M-unit hastighetsmätare med digital tripp etc. stor förgasare, K&N filter, RF-avgassystem, protaperstyre, YSS-stötdämpare, nytt drivpaket, nya däck, skattebefriad/bes-befriad. Vad betingar denna tingest i pris enl. allmänheten?


Smakfull.

40’ as is, 50’ med ekerfälgar.

Är du redo att exportera kan du lägga på ytterligare 20’ till ovan priser.

Ja, jag räknar lite lågt, men du kommer ändå inte bli nedringd.
Kundunderlaget är inte jättestort.

”Rätt köpare” som förälskar sig i just ditt bygge kan dock betala mer.

Så mycket mer att du skulle kunna lägga ut en intressekoll på 90.000.-

Chansen finns ju alltid att någon nybliven lottomiljonär snabbt vill återfå balans i sitt liv...
 
Tack för kommentarer! Jag har letat ekerfälgar utan vidare framgång, är det någon här som har ett uppslag på var jag kan hitta detta så vore jag tacksam!
 
Tack för kommentarer! Jag har letat ekerfälgar utan vidare framgång, är det någon här som har ett uppslag på var jag kan hitta detta så vore jag tacksam!
Snyggt bygge! :tummenupp
Men som tillhörande minoriteten som kör motorcykel mer än tittar på den ser jag en del nackdelar.
Noppiga däck men kort bakskärm och ingen framskärm inbjuder inte direkt till grusbus, särskilt om det är blött.
Ljuddämparen har inte det mest praktiska läget heller.
Ekerfälgar? Under en minut hittade jag detta... :krama
 
Utseende gick före såna detaljer denna gång : ) man har ju inte kostym på skogspromenaden lixom.. Ja nytt OEM går ju så klart enkelt att köpa, jag letar bättre begagnat..
 
Utseende gick före såna detaljer denna gång : ) man har ju inte kostym på skogspromenaden lixom.. Ja nytt OEM går ju så klart enkelt att köpa, jag letar bättre begagnat..
Frågan är dock om kostymen ska se nästan ny ut eller faktiskt vara ny.
Och hur stor skillnad det är i inköpspris och hur mycket slutvärdet skiljer.

Fast jag är ju inte presumtiv köpare eftersom jag kör, och dessutom, SportHoj. :rodnar:krama
 
Sant, jag har kollat dom skrotar som finns i Sverige och dom bara skrattar när man ringer, ekerhjul till dessa är hårdvaluta...
 
Om du nu ändå inte kör hårt med den borde nya billiga "kinahjul" funka till den?

Eller är det bara röd och blåeloxerade fälgbanor på allt därifrån?
 
Tack för kommentarer! Jag har letat ekerfälgar utan vidare framgång, är det någon här som har ett uppslag på var jag kan hitta detta så vore jag tacksam!
Wheels & parts kan säkert få ihop nav, ekrar samt fälgbana som skulle passa..
 
Det har diskuterats mycket om prislappen på gamla stånkor här, jag går i tankarna att sälja av denna. En SR500 något ombyggd. Allt pulverlackerat, M-unit elsystem, elektronisk tändning, antigravity batteri, M-unit hastighetsmätare med digital tripp etc. stor förgasare, K&N filter, RF-avgassystem, protaperstyre, YSS-stötdämpare, nytt drivpaket, nya däck, skattebefriad/bes-befriad. Vad betingar denna tingest i pris enl. allmänheten?
Snyggt bygge även om det inte riktigt är min smak, men det finns ju en viktig detalj och det är en helhet som håller ihop som man inte ser allt för ofta på denna typ av byggen.

Såna här byggen är nog väldigt svåra att värdera, men jag håller nog med västerföraren att 40-50000 kr eller mer är rimligt men kundkretsen är väldigt snäv. Om man börjar tänka på vad ett bygge kostar att bygga så blir det ofta hyfsat mycket pengar om man gör det seriöst, så då är nog inte 40-50000 kr så mycket ocj timmpenning ha inte varit hög. Sen är ju frågan om någon annan är villig att betala men mitt som det är finns det nån som slår till.

Jag vet bara vad jag värderar mitt bygge till och ska jag sälja det så blir det inte billigt med tanke på alla pengar och tid som är nerlagt påhojen. Får jag bara igen pengarna för delar, lack, bänkning, regbesiktning så blir den ändå väldigt dyr.

Troligtvis är våra hojar svårsålda med väldigt få verkligen uppskattar dom och ser värdet i dom men mitt som det är är det nån som är villig och betala för ett "unikt bygge".
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top