Gamla enstånkor

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag brukar reta mig på hojar som försäljningplåtas i vattenpölen från sin egen tvätt, men detta är änna next level:
Haha, du också?

Det och motortvättade bilar som fortfarande luktar avfettning under huven...

Man kan ju i alla fall sparka undan hinken innan man fotar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vilken av dom gamla dunderklumparna är det man ska ha då?

Hondan kanske är slö och trist, men det är ju en Honda så den måste ju gå 20000 mil med bara oljebyten?
Suzukis DR har jag bara hört gott om, men han var ju märkesfantiker ÅAS...
Yamahas modeller? Måste man lägga till en rulle eltejp för att klara 20000 mil med dom?

Jag hade en kollega som hade bott i Afrika, där doktorerna körde MC för att ta sig ut till byarna, dom hade några riktiga as till långmilare som aldrig hade sett asfalt sedan dom rullades ut ur fabriken. Dom körde Honda och Yamaha
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vilken av dom gamla dunderklumparna är det man ska ha då?

Hondan kanske är slö och trist, men det är ju en Honda så den måste ju gå 20000 mil med bara oljebyten?
Suzukis DR har jag bara hört gott om, men han var ju märkesfantiker ÅAS...
Yamahas modeller? Måste man lägga till en rulle eltejp för att klara 20000 mil med dom?

Jag hade en kollega som hade bott i Afrika, där doktorerna körde MC för att ta sig ut till byarna, dom hade några riktiga as till långmilare som aldrig hade sett asfalt sedan dom rullades ut ur fabriken. Dom körde Honda och Yamaha
Transalp anses nog vara i det närmaste outslitlig. Läste för några år sedan om ett gäng som gått som budhojar i London. 500.000 km utan större fel. I London...

AT är fin, byt bränslepumpen i förebyggande syfte bara. Men den är stor.

Suzuki DR är encylindriga och i åtminstone min värld håller inte Suzuki Hondakvalitet även om den är bra nog. Men ofta hårt körda...

Yamahas stånkor 600/660 är robusta men tunga. Tenere 750 är pigg men törstig som fan och har gasats med på helt andra vis...


I Afrika kör man typ Honda Innova 125 och liknande. De håller länge IRL.
 

JAKE

Dr:JaKe
Gick med
28 Oct 2004
Ort
UPPSALA
Hoj
Yamaha R1 Kawasaki zx7-R Ducati Monster 900 Ducati monster 800 Yamaha XT 600 KTM 660 Suzuki T250R CF Moto 625 Yamaha SR500
Det har diskuterats mycket om prislappen på gamla stånkor här, jag går i tankarna att sälja av denna. En SR500 något ombyggd. Allt pulverlackerat, M-unit elsystem, elektronisk tändning, antigravity batteri, M-unit hastighetsmätare med digital tripp etc. stor förgasare, K&N filter, RF-avgassystem, protaperstyre, YSS-stötdämpare, nytt drivpaket, nya däck, skattebefriad/bes-befriad. Vad betingar denna tingest i pris enl. allmänheten?
 

Bifogat

  • YamahaSR500_02_.jpg
    YamahaSR500_02_.jpg
    429.6 KB · Visningar: 46

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Det har diskuterats mycket om prislappen på gamla stånkor här, jag går i tankarna att sälja av denna. En SR500 något ombyggd. Allt pulverlackerat, M-unit elsystem, elektronisk tändning, antigravity batteri, M-unit hastighetsmätare med digital tripp etc. stor förgasare, K&N filter, RF-avgassystem, protaperstyre, YSS-stötdämpare, nytt drivpaket, nya däck, skattebefriad/bes-befriad. Vad betingar denna tingest i pris enl. allmänheten?
Grymt snyggt bygge - stort vill-ha-begär på denna hoj!
:tummenupp :Bugar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det har diskuterats mycket om prislappen på gamla stånkor här, jag går i tankarna att sälja av denna. En SR500 något ombyggd. Allt pulverlackerat, M-unit elsystem, elektronisk tändning, antigravity batteri, M-unit hastighetsmätare med digital tripp etc. stor förgasare, K&N filter, RF-avgassystem, protaperstyre, YSS-stötdämpare, nytt drivpaket, nya däck, skattebefriad/bes-befriad. Vad betingar denna tingest i pris enl. allmänheten?
Jag har inget pris, jag ville bara påpeka att den var grymt snygg
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det har diskuterats mycket om prislappen på gamla stånkor här, jag går i tankarna att sälja av denna. En SR500 något ombyggd. Allt pulverlackerat, M-unit elsystem, elektronisk tändning, antigravity batteri, M-unit hastighetsmätare med digital tripp etc. stor förgasare, K&N filter, RF-avgassystem, protaperstyre, YSS-stötdämpare, nytt drivpaket, nya däck, skattebefriad/bes-befriad. Vad betingar denna tingest i pris enl. allmänheten?


Smakfull.

40’ as is, 50’ med ekerfälgar.

Är du redo att exportera kan du lägga på ytterligare 20’ till ovan priser.

Ja, jag räknar lite lågt, men du kommer ändå inte bli nedringd.
Kundunderlaget är inte jättestort.

”Rätt köpare” som förälskar sig i just ditt bygge kan dock betala mer.

Så mycket mer att du skulle kunna lägga ut en intressekoll på 90.000.-

Chansen finns ju alltid att någon nybliven lottomiljonär snabbt vill återfå balans i sitt liv...
 

JAKE

Dr:JaKe
Gick med
28 Oct 2004
Ort
UPPSALA
Hoj
Yamaha R1 Kawasaki zx7-R Ducati Monster 900 Ducati monster 800 Yamaha XT 600 KTM 660 Suzuki T250R CF Moto 625 Yamaha SR500
Tack för kommentarer! Jag har letat ekerfälgar utan vidare framgång, är det någon här som har ett uppslag på var jag kan hitta detta så vore jag tacksam!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tack för kommentarer! Jag har letat ekerfälgar utan vidare framgång, är det någon här som har ett uppslag på var jag kan hitta detta så vore jag tacksam!
Snyggt bygge! :tummenupp
Men som tillhörande minoriteten som kör motorcykel mer än tittar på den ser jag en del nackdelar.
Noppiga däck men kort bakskärm och ingen framskärm inbjuder inte direkt till grusbus, särskilt om det är blött.
Ljuddämparen har inte det mest praktiska läget heller.
Ekerfälgar? Under en minut hittade jag detta... :krama
 

JAKE

Dr:JaKe
Gick med
28 Oct 2004
Ort
UPPSALA
Hoj
Yamaha R1 Kawasaki zx7-R Ducati Monster 900 Ducati monster 800 Yamaha XT 600 KTM 660 Suzuki T250R CF Moto 625 Yamaha SR500
Utseende gick före såna detaljer denna gång : ) man har ju inte kostym på skogspromenaden lixom.. Ja nytt OEM går ju så klart enkelt att köpa, jag letar bättre begagnat..
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Utseende gick före såna detaljer denna gång : ) man har ju inte kostym på skogspromenaden lixom.. Ja nytt OEM går ju så klart enkelt att köpa, jag letar bättre begagnat..
Frågan är dock om kostymen ska se nästan ny ut eller faktiskt vara ny.
Och hur stor skillnad det är i inköpspris och hur mycket slutvärdet skiljer.

Fast jag är ju inte presumtiv köpare eftersom jag kör, och dessutom, SportHoj. :rodnar:krama
 

JAKE

Dr:JaKe
Gick med
28 Oct 2004
Ort
UPPSALA
Hoj
Yamaha R1 Kawasaki zx7-R Ducati Monster 900 Ducati monster 800 Yamaha XT 600 KTM 660 Suzuki T250R CF Moto 625 Yamaha SR500
Sant, jag har kollat dom skrotar som finns i Sverige och dom bara skrattar när man ringer, ekerhjul till dessa är hårdvaluta...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om du nu ändå inte kör hårt med den borde nya billiga "kinahjul" funka till den?

Eller är det bara röd och blåeloxerade fälgbanor på allt därifrån?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tack för kommentarer! Jag har letat ekerfälgar utan vidare framgång, är det någon här som har ett uppslag på var jag kan hitta detta så vore jag tacksam!
Wheels & parts kan säkert få ihop nav, ekrar samt fälgbana som skulle passa..
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det har diskuterats mycket om prislappen på gamla stånkor här, jag går i tankarna att sälja av denna. En SR500 något ombyggd. Allt pulverlackerat, M-unit elsystem, elektronisk tändning, antigravity batteri, M-unit hastighetsmätare med digital tripp etc. stor förgasare, K&N filter, RF-avgassystem, protaperstyre, YSS-stötdämpare, nytt drivpaket, nya däck, skattebefriad/bes-befriad. Vad betingar denna tingest i pris enl. allmänheten?
Snyggt bygge även om det inte riktigt är min smak, men det finns ju en viktig detalj och det är en helhet som håller ihop som man inte ser allt för ofta på denna typ av byggen.

Såna här byggen är nog väldigt svåra att värdera, men jag håller nog med västerföraren att 40-50000 kr eller mer är rimligt men kundkretsen är väldigt snäv. Om man börjar tänka på vad ett bygge kostar att bygga så blir det ofta hyfsat mycket pengar om man gör det seriöst, så då är nog inte 40-50000 kr så mycket ocj timmpenning ha inte varit hög. Sen är ju frågan om någon annan är villig att betala men mitt som det är finns det nån som slår till.

Jag vet bara vad jag värderar mitt bygge till och ska jag sälja det så blir det inte billigt med tanke på alla pengar och tid som är nerlagt påhojen. Får jag bara igen pengarna för delar, lack, bänkning, regbesiktning så blir den ändå väldigt dyr.

Troligtvis är våra hojar svårsålda med väldigt få verkligen uppskattar dom och ser värdet i dom men mitt som det är är det nån som är villig och betala för ett "unikt bygge".
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top