Gamla enstånkor

Nope inget felvänt framdäck ?
Jag tror faktiskt att den ska se ut så där ☝️
Jag googlade lite, men jag vet inte om det var på rätt årsmodell.
Kawa brukar ju kalla en del hojar för LTD och göra lite kalleankachopper stuk på dom, men då hade dom även en annan tank.

Jag hittade ingen som hade så där mycket luft i bakskärmen med samma tank/lack
EDIT: Du har säkert rätt, jag hade dåliga googlekunskaper, det fanns någon modell med mycket luft i skärmen
 
Jag googlade lite, men jag vet inte om det var på rätt årsmodell.
Kawa brukar ju kalla en del hojar för LTD och göra lite kalleankachopper stuk på dom, men då hade dom även en annan tank.

Jag hittade ingen som hade så där mycket luft i bakskärmen med samma tank/lack
Jodå.
 
Aha det visste inte jag heller. Hur som en trevlig hoj som verkar vara välskött och går fint. Jo jag fick den till ett bra pris tycker jag (13500 kr)
Lånade en Z400R och pruttade runt på småvägar en kväll, och jag måste säga att det är en av de mysigaste hojar jag kört! Det var god medicin för en stressad sporthojssjäl.

I Kawasakikuriren 1984 får vi reda på att den också går fint som tourer för två pers:
 

Bifogat

  • Skärmbild (7).png
    Skärmbild (7).png
    4.7 MB · Visningar: 20
  • Skärmbild (8).png
    Skärmbild (8).png
    1.4 MB · Visningar: 20
Det handlar om att köpa dom som ligger i sin sweetspot, gamla nog för att ha tappat allt sitt nyvärde, men inte gamla nog att ha fått kultvärde.

En VW polo från 92 är totalt värdelös, medans en WV bubbla från 67 är värd hundra tusen enligt en del.
Be mig köra en av dom 1000 mil och jag vet vilken jag väljer.
Jag vet också vad jag väljer! :tummenupp
Men föredrar en 66:a med 12 volt...
 
Har du nyligen kört en?
Jag lägger mig hellre i torktumlaren med 5 tegelstenar i en timme än kör en VW bubbla på motorväg en stekhet sommardag

Det är nog både tystare och bekvämare
Tur att vi är olika. :tummenupp
Jag försöker att inte bli bekväm av mig, det gör det lättare att köra både SportHoj och encylindrig gruSHoj! :hej
 
Tur att vi är olika. :tummenupp
Jag försöker att inte bli bekväm av mig, det gör det lättare att köra både SportHoj och encylindrig gruSHoj! :hej

Nä, visst, jag har ägt en Land Rover av den gamla bladfjädrade modellen, så jag är inte främmande för att offra bekvämligheten heller, men då ska det ju erbjudas något annat som gör det värt det istället.

Vad erbjuder en bubbla förutom en kaross som småflickor tycker är "söt"
Ett motorljud som påminner om en lakktosintolerant flodhäst som fiser under vatten?
En prestanda som en flakmoped?
 
Nä, visst, jag har ägt en Land Rover av den gamla bladfjädrade modellen, så jag är inte främmande för att offra bekvämligheten heller, men då ska det ju erbjudas något annat som gör det värt det istället.

Vad erbjuder en bubbla förutom en kaross som småflickor tycker är "söt"
Ett motorljud som påminner om en lakktosintolerant flodhäst som fiser under vatten?
En prestanda som en flakmoped?
Doften av varm olja, bakelit, och gammaldags nazism! :cpparty
 
Lånade en Z400R och pruttade runt på småvägar en kväll, och jag måste säga att det är en av de mysigaste hojar jag kört! Det var god medicin för en stressad sporthojssjäl.
Precis så skulle jag beskriva min upplevelse efter min första provtur idag ?
 
Honda Dominator,
 

Bifogat

  • Screenshot_20220502_221910_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20220502_221910_com.android.chrome.jpg
    484.6 KB · Visningar: 20
Last edited:
Lånade en Z400R och pruttade runt på småvägar en kväll, och jag måste säga att det är en av de mysigaste hojar jag kört! Det var god medicin för en stressad sporthojssjäl.
Jag tycker det här hojarna varvar för mycket för att det ska vara mysigt. Min cb400 varvade ca4500rpm vid 90km/t, och det både hördes och kändes. Ett minst sagt "sportigt" avgasljud kombinerat med högfrekventa vibrationer i ena fotpinne var allt annat än avkopplande.
 
Jag tycker det här hojarna varvar för mycket för att det ska vara mysigt. Min cb400 varvade ca4500rpm vid 90km/t, och det både hördes och kändes. Ett minst sagt "sportigt" avgasljud kombinerat med högfrekventa vibrationer i ena fotpinne var allt annat än avkopplande.
Jag vet inte riktigt vad du letar, men du har ju pratat om "stugmoppe".
Så här har du en bra kandidat.
Bra körställning, och den kommer att gå för evigt om du bara byter olja med odefinierade intervaller :tummenupp
Mikroskopisk driftkostnad:

YBR.jpg
 
Jag vet inte riktigt vad du letar, men du har ju pratat om "stugmoppe".
Så här har du en bra kandidat.
Bra körställning, och den kommer att gå för evigt om du bara byter olja med odefinierade intervaller :tummenupp
Mikroskopisk driftkostnad:

View attachment 471517
Absolut, den modellen är med på min lista över tänkbara objekt. Just den här är i Sundsvall, minst 80 mil t/r. För långt att åka för min del, det borde gå att hitta på närmare håll.
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top