Gamla enstånkor

Där borde man som fordonsägare kunna hävda att EU-regler är överordnade svenska lagar och regler. Om dessa inte stämmer överens gäller EUs regler. Men mot Trafikverket är sannolikt även EU maktlöst.
De illa redan me massa regler å inte lär vi behöva få även EU regler...
 
Usch ja, inget att önska...
Såg en trafikkontroll av MC i Tyskland där en hade bytt till annat bromshandtag, hojen fick stå där tills han kom tillbaka med ett original/godkänt handtag ?
Ja, jag har också sett på YouTube där tyska polisen i sann STASI tradition har visat sin enorma flexibiletet och sunda individuella tänkande.

Jag kommer inte att sätta mina hjul i det landet, då dom tydligen tillämpar det på turister också.
 
Jag hade länge varit sugen på en mindre enstånka, mer lättmekat och ballt ljud. ....... Eftersom enstånkor av alla storlekar blivit svåra att komma över så lutar det åt en ny CB400 eller liknande, alla japanska fabrikat har sina 400cc från 80-talet.
Vad tror du om en sådan här då? Inte någon grushoj, men i alla fall en stånka. Är själv sugen på en!


EDIT: attans då, nu skrev jag om en ny enstånka i tråden för gamla enstånkor. Hur går det nu, blir jag bannad? ;)

1650985542411.png
 
Last edited:
Den var riktigt snygg och stilren, kommer säkert att ha förutsättningar att bli en ny SR400 ed. Dock finns den väl bara som ny. Min ekonomi tillåter inte en ny hoj, sannolikt i hundratusenkronorsklassen eller däröver, och det andra problemet är all moderna elektronik. Bränsleinsprutning och avgasrening innebär lambdasond och ECU motorstyrning med datorer o d vilket i sin tur innebär att man inte kan pula själv. Men snygg var den.
 
….. sannolikt i hundratusenkronorsklassen eller däröver, och det andra problemet är all moderna elektronik.
Från 55 600 kr
Bränsleinsprutning och avgasrening innebär lambdasond och ECU motorstyrning med datorer o d vilket i sin tur innebär att man inte kan pula själv. Men snygg var den.
Å andra sidan behöver man (normalt sett) inte pula själv. Jag har kört många tusen mil med insprutare och aldrig någonsin pulat. Det sköter ju sig självt.
 
Från 55 600 kr

Å andra sidan behöver man (normalt sett) inte pula själv. Jag har kört många tusen mil med insprutare och aldrig någonsin pulat. Det sköter ju sig självt.
Oftast. På bilen har jag fått renovera både ABS-systemet och immobilizern, inget av det var direkt billigt. På tal om modern elektronik alltså, inte just insprutare.
 
Marknaden för enstånkor är stenhård just nu. Jag har försökt köpa denna i en vecka nu, men gubben som äger den prutar inte en krona. En udda 250cc som gått 4000mil, kostar 12000kr. Jag har mejlat ett par gånger, han behåller den hellre än säljer under begärt pris. Hårda bud i år...
125cc och enstånkor är årets trend.

Försökte köpa en SR250 tidigare i år, samma sak. Säljaren prutade inte en krona, trots att den låg kvar osåld på Blocket i flera veckor. Folk ställer undan dem i garaget om de inte får begärt pris.

 
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 650 cs Scarver https://www.blocket.se/annons/sodermanland/bmw_650_cs_scarver/100623517

Ovanlig hoj och bara 2000 mil. Får se hur länge den blir kvar.


Mångsidig cykel.
Platsar i flera trådar.


 
Marknaden för enstånkor är stenhård just nu. Jag har försökt köpa denna i en vecka nu, men gubben som äger den prutar inte en krona. En udda 250cc som gått 4000mil, kostar 12000kr. Jag har mejlat ett par gånger, han behåller den hellre än säljer under begärt pris. Hårda bud i år...
125cc och enstånkor är årets trend.

Försökte köpa en SR250 tidigare i år, samma sak. Säljaren prutade inte en krona, trots att den låg kvar osåld på Blocket i flera veckor. Folk ställer undan dem i garaget om de inte får begärt pris.

Ja, men….pruta på ett utgångspris som är nästan inga pengar alls.
Har viss förståelse för säljaren, då är det ju bättre att ställa den på majbrasan.
Det ger i alla fall ett visst visuellt nöje.
 
Ja, men….pruta på ett utgångspris som är nästan inga pengar alls.
Har viss förståelse för säljaren, då är det ju bättre att ställa den på majbrasan.
Det ger i alla fall ett visst visuellt nöje.


Håller med dig varför hålla på att pruta om småpengar om man verkligen vill ha en billig mc. Det är därför folk låter billiga saker stå kvar längst in i förrådet för man orkar inte hålla på med "sista pris kompis"
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top