Gamla enstånkor

Dyr stugmoppe i vilket fall.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Nja, enligt nya rapporter från stugmopppeprisindex institutet i Switzerland så har det tidigare accepterade stugmoppepriset på 4.000-6000:- på senare år ökat till hela 12.000-14.000:- vilket är en klar ökning och samtidigt visar på att tillgången minskad inom landet och köpkraften motsvarande ökat
 
XR 400 råkar vara ett optimalt redskap för den som vill göra sin första GGN.
Luftkyld, rimlig vikt, hanterlig effekt.
En hoj som jobbar med dig isf mot dig.
 
Nja, enligt nya rapporter från stugmopppeprisindex institutet i Switzerland så har det tidigare accepterade stugmoppepriset på 4.000-6000:- på senare år ökat till hela 12.000-14.000:- vilket är en klar ökning och samtidigt visar på att tillgången minskad inom landet och köpkraften motsvarande ökat
...samtidigt som danskar och tyskar köper upp själva stugorna, så vi inte har någonstans att ställa dem längre.
 
Visste inte om jag skulle posta här eller i Blocket-tråden. Men det är ju trots allt stånkor, gamla stånkor. En för tiden normalt prissatt, tre lågt. Hur länge blir de osålda tro?





Hondan har ju många rätt, få ägare, få mil och nybesiktad. Borde försvinna snabbt.
 
Visste inte om jag skulle posta här eller i Blocket-tråden. Men det är ju trots allt stånkor, gamla stånkor. En för tiden normalt prissatt, tre lågt. Hur länge blir de osålda tro?





Hondan har ju många rätt, få ägare, få mil och nybesiktad. Borde försvinna snabbt.

Det är lustigt med TT600R. Många är snabba att påpeka Öhlindämparen bak, men fattar inte vilken pärla som sitter fram. Det är en fullt justerbar Paoligaffel!
Trög - så som i högt statiskt motstånd. Italienarna ofta bygger sina gafflar på det viset - men det stör bara sådana som fisåker.
Kör fullt ut, och gaffeln funkar bättre än något annat på hela hojen.

Nackdelen är tankvolymen - eller snarare volymen som själva hojen hojen producerades i.
Den exporterades aldrig till USA eller Australien, och därför gjordes det aldrig några stortankar som tillbehör.
Man är fast med den lilla 10-litaren, och därmed väldigt begränsad i det som borde vara hojens egen arena - grusbus.

Med 10 liter blir man gruppens hämsko, eller tvingas köra runt kvällen innan och gömma dunkar i skogen.

Hojen byggdes av Belgarda, men det vet ni - antar jag...?
 
Jag vet, dessa kanske inte passar in i tråden, mer än rubrikmässigt.
Men lite småfräna koncept baserade på en tillförlitlig motor.
Har ägt en MT03:a, och tycker att den var en trevlig kompis, och bakfjädringen var helt klart lite annorlunda.
Måste ju dela med mig av någonting när vädret är uselt här uppe i norr :confused:


 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top