Gamla enstånkor

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Dyr stugmoppe i vilket fall.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Nja, enligt nya rapporter från stugmopppeprisindex institutet i Switzerland så har det tidigare accepterade stugmoppepriset på 4.000-6000:- på senare år ökat till hela 12.000-14.000:- vilket är en klar ökning och samtidigt visar på att tillgången minskad inom landet och köpkraften motsvarande ökat
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
XR 400 råkar vara ett optimalt redskap för den som vill göra sin första GGN.
Luftkyld, rimlig vikt, hanterlig effekt.
En hoj som jobbar med dig isf mot dig.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nja, enligt nya rapporter från stugmopppeprisindex institutet i Switzerland så har det tidigare accepterade stugmoppepriset på 4.000-6000:- på senare år ökat till hela 12.000-14.000:- vilket är en klar ökning och samtidigt visar på att tillgången minskad inom landet och köpkraften motsvarande ökat
...samtidigt som danskar och tyskar köper upp själva stugorna, så vi inte har någonstans att ställa dem längre.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Visste inte om jag skulle posta här eller i Blocket-tråden. Men det är ju trots allt stånkor, gamla stånkor. En för tiden normalt prissatt, tre lågt. Hur länge blir de osålda tro?





Hondan har ju många rätt, få ägare, få mil och nybesiktad. Borde försvinna snabbt.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Visste inte om jag skulle posta här eller i Blocket-tråden. Men det är ju trots allt stånkor, gamla stånkor. En för tiden normalt prissatt, tre lågt. Hur länge blir de osålda tro?





Hondan har ju många rätt, få ägare, få mil och nybesiktad. Borde försvinna snabbt.

Det är lustigt med TT600R. Många är snabba att påpeka Öhlindämparen bak, men fattar inte vilken pärla som sitter fram. Det är en fullt justerbar Paoligaffel!
Trög - så som i högt statiskt motstånd. Italienarna ofta bygger sina gafflar på det viset - men det stör bara sådana som fisåker.
Kör fullt ut, och gaffeln funkar bättre än något annat på hela hojen.

Nackdelen är tankvolymen - eller snarare volymen som själva hojen hojen producerades i.
Den exporterades aldrig till USA eller Australien, och därför gjordes det aldrig några stortankar som tillbehör.
Man är fast med den lilla 10-litaren, och därmed väldigt begränsad i det som borde vara hojens egen arena - grusbus.

Med 10 liter blir man gruppens hämsko, eller tvingas köra runt kvällen innan och gömma dunkar i skogen.

Hojen byggdes av Belgarda, men det vet ni - antar jag...?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag vet, dessa kanske inte passar in i tråden, mer än rubrikmässigt.
Men lite småfräna koncept baserade på en tillförlitlig motor.
Har ägt en MT03:a, och tycker att den var en trevlig kompis, och bakfjädringen var helt klart lite annorlunda.
Måste ju dela med mig av någonting när vädret är uselt här uppe i norr :confused:


 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top