Gamla enstånkor

Visste inte om jag skulle posta här eller i Blocket-tråden. Men det är ju trots allt stånkor, gamla stånkor. En för tiden normalt prissatt, tre lågt. Hur länge blir de osålda tro?

Hondan har ju många rätt, få ägare, få mil och nybesiktad. Borde försvinna snabbt.

Det är lustigt med TT600R. Många är snabba att påpeka Öhlindämparen bak, men fattar inte vilken pärla som sitter fram. Det är en fullt justerbar Paoligaffel!
Trög - så som i högt statiskt motstånd. Italienarna ofta bygger sina gafflar på det viset - men det stör bara sådana som fisåker.
Kör fullt ut, och gaffeln funkar bättre än något annat på hela hojen.

Nackdelen är tankvolymen - eller snarare volymen som själva hojen hojen producerades i.
Den exporterades aldrig till USA eller Australien, och därför gjordes det aldrig några stortankar som tillbehör.
Man är fast med den lilla 10-litaren, och därmed väldigt begränsad i det som borde vara hojens egen arena - grusbus.

Med 10 liter blir man gruppens hämsko, eller tvingas köra runt kvällen innan och gömma dunkar i skogen.

Hojen byggdes av Belgarda, men det vet ni - antar jag...?

Jag vet, dessa kanske inte passar in i tråden, mer än rubrikmässigt.
Men lite småfräna koncept baserade på en tillförlitlig motor.
Har ägt en MT03:a, och tycker att den var en trevlig kompis, och bakfjädringen var helt klart lite annorlunda.
Måste ju dela med mig av någonting när vädret är uselt här uppe i norr :confused:

Hur många minuter tror vi det tar?
Inlagd 14:34
Kawasaki 650 Tengai för 5000:-

Tengaien är fruktansvärt ful, men enligt mig en bättre hoj än man kan tro. Jämfört med XTZ660 så gick Tengaien bättre. Bra hoj om man står ut med utseendet...

Köpte en Yamaha Tenere 660 nyss, varför finns det knappt delar ens på eBay, är det en ugly duckling i världen av låtsas Paris-Dakar hojar från nittiotalet?

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back