Gamla enstånkor

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Är det någon som har lyckats få kontakt med Hondaägaren i Sala? Hur svårt kan det vara att svara på meddelanden på Blocket? Är den såld kan man ju svara det och framförallt ta bort annonsen...
Funktionen för meddelande på blocket är väl (ö)känd för att inte fungera? Åtminstone har aldrig jag fått några svar och ibland ser man annonsörer som klagar själva i annonstexten genom att avråda från den funktionen
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Är det någon som har lyckats få kontakt med Hondaägaren i Sala? Hur svårt kan det vara att svara på meddelanden på Blocket? Är den såld kan man ju svara det och framförallt ta bort annonsen...
Han står rusig av ha-begär hemma i radhuset och ringer i gong-gongen vid varje nytt bud som rasar in
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Funktionen för meddelande på blocket är väl (ö)känd för att inte fungera? Åtminstone har aldrig jag fått några svar och ibland ser man annonsörer som klagar själva i annonstexten genom att avråda från den funktionen
Trist att det är ENDA funktionen numera, när tel nr är borta. Avrådandet var nog förr när mogna gentlemen artigt föreslog ett telsamtal istället för text-dribblande
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Här är ett exempel av många jag har sett de senaste åren och som sagt, de gånger jag själv har frågat på annonser har jag aldrig fått svar


Spinning-Wheel har haft problem länge, han har själv skrivit om det här på SH.

Får man inga svar så beror det på att annonsören inte svarar, jag tror funktionen funkar 100%, med tanke på blockets värde och omsättning. Och att det är den enda godkända kommunikationsvägen de erbjuder
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag brukar få svar på de flesta frågor jag ställer via meddelanden. Tyvärr oftast några dagar efter att jag skickat frågan och då är svaret "såld" fastän annonsen är kvar.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag brukar få svar på de flesta frågor jag ställer via meddelanden. Tyvärr oftast några dagar efter att jag skickat frågan och då är svaret "såld" fastän annonsen är kvar.

Jag känner igen känslan.

Undrar om det är masochister som låter annonsen på en såld hoj ligga uppe en vecka extra?
Varje ny intressent torde ju vara ett skott i själen om man prutat eller fattat att man gått ut för lågt från start.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Apropå Blocket men lite ot. Några år sedan. Jag mailade på en annons om ett ekbord till min son. Inget svar. Efter två veckor låg annonsen fortfarande kvar. Mailade igen. Då svarade hon att hon varit bortrest och fått så många svar som hon inte hunnit/orkat gå igenom. Vi var välkomna att komma och titta på bordet. Lite flyt där. Vi köpte bordet.

Det finns alla sorter på Blocket, både köpare och säljare. Nähä, är det sant? :D

Nu var det länge sedan jag försökte kontakta någon annonsör men senast så var det stora problem. Har svårt att tänka mig att det inte fungerar idag om appar och allt är uppdaterat till senaste versionerna.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Håller en 125a fyrtakt bara 5000 mil innan ”allt är slut”? BS
Tror jag inte, jag hade en TZR 125'a, tvåtakt, som hade gått 9600 när jag sålde den för 400€. Typ fem år efter att jag sålt den var den till salu med 1300, alltså slagit runt och gått 11300 mil.

Det är typ 10 år sedan nu och jag såg den senast vid soppamacken bredvid jobbet för ett par år sedan.

Kanske lever än?
Gud vet hur långt den snurrat.

En 4t honda går säkert lika långt med rimligt underhåll.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top