Gamla enstånkor

Inte diskuterat något pris än. Han skulle ta några bilder i helgen alt ta den till jobbet nästa vecka. Vet bara att den besiktigades förra året och gått ca 6300mil.
Den största skillnaden kanske inte är vikten utan prisskillnaden. Jag skulle mycket hellre lära mig på en hoj för 20 tusen än en för 200 tusen. Köp!

200+20 = 220

Var är ”vinsten”?
Det är säkert olika hur man tänker. Men för mig skulle det vara svårt att köpa en offroadhoj för 200 tusen och ta ut i skogen. Det är lika med endurohojar. Jag kör hellre runt på en för runt 20 tusen än en ny för drygt 100.

Är du medlem i SMC och sen försäkrar båda så får du ju samlingsrabatten hos Svedea.
Torde väl nästan bli att DR:en blir gratis att äga när rabatten på GS:en vägs in.
Förutom inköpspriset, vilket du förhoppningsvis kan återvinna vid försäljning till stor del.

Där har du vinsten, rent ekonomiskt.

Japp, jag tror jag skulle gilla den typen av körning, och kanske lite smalare stigar till och med men jag har ingen hoj för det.
Jag är ganska nöjd med min insats.
Tog ett tag, men det är egentligen för att jag inte har tid att spendera i garaget.

Tomgången är åt skogen för hög, vilket måste felsökas, borde inte få tjuvluft så det är väl dubbelkolla alla vajrar och justeringar. Men det kan jag leva med som första uppstart.
Redigt imponerad av hur lätt den startade. Hade räknat med något stort läckage eller skrammel, men gick för jäkla fint.
Fick en kilometer in i skogen till närmsta kalhygge åtminstone.

Bromsklossarna bak är stål mot stål, och däcken (fram) är direkt farlliga,ett blinkglas är kross också. Men även med det nytt så borde jag klara mig väl under 10k, så det får anses som en seger.

Edith: Annars kan du ju alltid fortsätta i trådens anda och gnälla om det i sju månader. :hihi

Jag är ganska nöjd med min insats.
Tog ett tag, men det är egentligen för att jag inte har tid att spendera i garaget.

Tomgången är åt skogen för hög, vilket måste felsökas, borde inte få tjuvluft så det är väl dubbelkolla alla vajrar och justeringar. Men det kan jag leva med som första uppstart.
Redigt imponerad av hur lätt den startade. Hade räknat med något stort läckage eller skrammel, men gick för jäkla fint.
Fick en kilometer in i skogen till närmsta kalhygge åtminstone.

Bromsklossarna bak är stål mot stål, och däcken (fram) är direkt farlliga,ett blinkglas är kross också. Men även med det nytt så borde jag klara mig väl under 10k, så det får anses som en seger.

Ja, bättre däck och nya klossar kan ju förbättra körupplevelsen enormt, allt för låg tomgång kan ju leda till tjuvstopp i skogen också.

Blinkersen kan ju vara bra att ha på besiktningen.

En kilometer kan väl vara en helt okej testrunda!

Ja, bättre däck och nya klossar kan ju förbättra körupplevelsen enormt, allt för låg tomgång kan ju leda till tjuvstopp i skogen också.

Blinkersen kan ju vara bra att ha på besiktningen.

En kilometer kan väl vara en helt okej testrunda!
Nåjo, men tre och ett halvt tusen känns lite väl.
Framhjulet saknar delar så det skall väck, bak är egentligen i skick men sju år gammalt, och jag vill ha något knöligare att skotta lera med, så det får bli en uppsättning.

Behöver inte besikta så jag kan köra ut och hjula väg bäst jag vill. Jag tillhör dock dom som brukar använda blinkers för att undvika att bli blodpudding.

När du repat en 200kkr hoj, och spridit plasten över ängarna som säd i roskilde, så är den värd 150 tusen. Gör du det samma med en hoj som är värd 20 tusen, så är den fortfarande värd ca 20 tusen.

Sätt undan 20’ i en repfond och se hur mycket som går sönder för att man kör grus med en GS.

Efter fem år har du 40.000 på banken…

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...