G3 Kam KTM ??

KTM DAVVE

Mmmmm Hojjar..:)
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
KTMx2+R1
Hej hej... Är det någon som har koll på hur en G3 kam är kontra G2/G1 till ktm 580? Hur karaktären är osv..

KTM DAVVE skrev:
Hej hej... Är det någon som har koll på hur en G3 kam är kontra G2/G1 till ktm 580? Hur karaktären är osv..

Finns ingen G3 cam till 580, det är till Lc4 motorn som det finns G3. :fatta!

KTM DAVVE skrev:
Fick det klart för mig i dag jag med. Kammen som sitter i 610 motorn, har du koll på vad den heter?

Nix ingen aning, men den passar nog inge bra till 580 om den är gjord för en 610:a.. :va

Risk för det.. Svårt att hitta info om detta känns det som. På isen verkar G2 passa bra o på motardbanan passar nog G1 bättre med ett bredare register. Vete fan hur den sista är..
2FST4U skrev:
Nix ingen aning, men den passar nog inge bra till 580 om den är gjord för en 610:a.. :va

KTM DAVVE skrev:
Risk för det.. Svårt att hitta info om detta känns det som. På isen verkar G2 passa bra o på motardbanan passar nog G1 bättre med ett bredare register. Vete fan hur den sista är..

Stämmer nog bra det G1 har bredare register och inte så mycket på toppen, G2 har mer topp effekt men inte lika brett register, 610 kammen har nog bra register men eftersom den hojjen inte varvar lika mycket som en 580 (tror jag) chansar lite så är den inte lämpad i en cykel med mindre kubik... :va

2FST4U skrev:
Stämmer nog bra det G1 har bredare register och inte så mycket på toppen, G2 har mer topp effekt men inte lika brett register, 610 kammen har nog bra register men eftersom den hojjen inte varvar lika mycket som en 580 (tror jag) chansar lite så är den inte lämpad i en cykel med mindre kubik... :va
Har själv G2+putsade kanaler i min bike, förövrigt standard 510cc. Funkar bra när man varvar den men svår att hämta upp om man tappar lite varv. Blir så känsligt, lär vara toknoga m växlarna..

KTM DAVVE skrev:
Har själv G2+putsade kanaler i min bike, förövrigt standard 510cc. Funkar bra när man varvar den men svår att hämta upp om man tappar lite varv. Blir så känsligt, lär vara toknoga m växlarna..

Har du kollat hur fort det går på isen? Har hört farter upp emot 200km/h... :tummenupp

2FST4U skrev:
Har du kollat hur fort det går på isen? Har hört farter upp emot 200km/h... :tummenupp
Hörde siffror på 160 drygt i Hofors. + en jäävla snörök... heheh kuuul! Jag hade 15-48 drev o varvade precis ut den på 6:an.

KTM DAVVE skrev:
Hörde siffror på 160 drygt i Hofors. + en jäävla snörök... heheh kuuul! Jag hade 15-48 drev o varvade precis ut den på 6:an.

Vet du ungefär villket varvtal? Så kan jag tala om hur fort det gick :tummenupp

KTM DAVVE skrev:
Ser man på... O vad varvar en standard 525 -03 ? //mr`nollkoll....

Bra fråga det har jag heller ingen koll på :va
Men det ökar eller minskar 10km/h per 500rpm iaf vid 6vxl och 15/48.

2FST4U skrev:
Bra fråga det har jag heller ingen koll på :va
Men det ökar eller minskar 10km/h per 500rpm iaf vid 6vxl och 15/48.
Då kan nog dryga 160 stämma rätt bra i Hofors. Kör du nå is/motard då?

KTM DAVVE skrev:
mmmmmmmmm löövli.. Inte kul m skador. Som jag brukar säga, skam den som ger sig!

Jooo hmm fast sedan dess så har jag vart lite skakis när det gäller att köra motard ;) Men man kanske gör comeback snart :) uj uj nu är det nog dags för sängen knappt 4 tim till jobb nu.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back