Gött me svininfluensa!

Vad som inte framgår i historien är att 37-åringen kör MC med miniblinkers. Det var polisens insatsstyrka mot särskilda brott som slog till och lönnmördade honom som straff för det ohyggliga brottet.
Hans kropp kommer att skickas till Israel i enlighet med det finstilta på hans organstransplantationskort.

Här har ni sanningen gott folk. rädd om livet: rata miniblinkers!

Läste i Aftonbladet (nej, jag köpte den inte, hittade den gratis på tåget) om "fett-doktorn". Äter man mycket fett och lite kolhydrater (LCHF-diet ska det tydligen heta) får man inte svininfluensa. Tydligen blir de inte sjuka punkt slut.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/article5714073.ab

Själv har jag kommit på en egen tes, de som äter mycket brocolli löper minimal risk att vara med om en flygolycka. Själv har jag börjat äta denna konstiga gröna sak och inte en enda gång varit med om en incident på flygplan. Då är det väl fastställt.

Ibland undrar man varför vissa får utrymme i media.

Äter man mycket fett och lite kolhydrater (LCHF-diet ska det tydligen heta) får man inte svininfluensa.
Ska skälla ut den lokale pizzastekaren, hans fel alltså då han har alldeles för lite fett i flottet. Om jag inte kan äta mina pizzor med sked i fortsättningen ska han få däng. :mad:

Jag är rätt säker på att jag hade svininfluensan efter way out west. En tjej som jag var med den helgen fick influensa samtidigt som mig och hon fick det bekräftat att det var svininfluensan i alla fall. Själv så fick jag inte komma in och träffa någon läkare eller någonting för "dom ville inte ha någon med influensa där". Jävligt kul att få höra det tyckte jag..

Hur som helst så hade jag runt 40 graders feber, yra, feberdrömmar, oändligt ont i halsen, ont i huvudet och värk i hela kroppen. Jag tyckte det var en av de värre influensorna jag har haft. Vad som däremot var positivt var att det gick över efter tre dagar bara. :va

Men som sagt, vet inte om det var svininfluensan. Ruggigt tråkigt var det i alla fall. Jag hade that 70's show på tvn under hela tiden för jag hade just fildelat hem alla säsongerna illegalt. Jag låg och tänkte på hur man matematiskt räknade ut hur roligt ett skämt var och jag hade jävligt många dumma idéer om det hela som jag själv inte alls förstod. Då och då så kom jag på att det är ju för helvete bara feberyra och ingenting var det minsta logiskt. Sen låg man där igen efter ett tag och tänkte på samma saker.

Hade exakt precis samma här. Gick hem tidigt från jobbet för att jag på morgonen när jag vaknade plötsligt var dyngförkyld och jävlig. Gick till jobbet och blev inom loppet av 4-5 timmar betydligt sämre. Dagen efter hade jag också 40 graders feber och mådde skridskor. Blev dock bra efter 3 dagar.

Doktorn jag pratade med sade att det högst troligt var svininfluensan och berättade en hel del intressant hur den kan bete sig. Tydligen var den smällförkylningen jag fick och febern inte alls så ovanligt svininfluensasymptom.

Har varit frisk i typ en vecka nu, men tre av mina arbetskamrater blev igår dåliga igen och nu har min hals börjat ömma igen. Så jäääävla drygt är det :död

Själv så fick jag inte komma in och träffa någon läkare eller någonting för "dom ville inte ha någon med influensa där". Jävligt kul att få höra det tyckte jag..

Man avgör från fall till fall, om man misstänker influensa och är i riskgruppen! ska man inte besöka sin ordinarie vårdcentral utan den vårdcentral som har fått till uppgift att ta hand om influensafallen! Detta är viktigt och hoppas att detta kommer fram till allmänheten. Jobbar själv på en "influensavårdcentral" och vi måste använda munskydd och anndra försiktighetsåtgärder för att minska smittspridningen.

Besök inte vårdcentralen oanmäld (på t ex öppen infektionsmottagning) utan ring dem eller sjukvårdsupplysningen först.

Oavsett svininfluensa eller inte så krya på dig

Last edited:
Man blir ju lite paranoid över den här influensan. Varje gång någon nyser på tåget så vill man typ resa sig och gå därifrån eftersom man hört så mycket om att unga starka människor hamnat i respirator etc. Men det är väl bara att ta det och se glad ut - lär bli sjukt (!) svårt att undvika om man inte väljer att isolera sig ett halvår.

Faktum kvarstår. Man blir inte sjuk av att bli blöt och kall.

Nej, jag vet. Det är bakterier som gör oss sjuka - och en del virus.

Men kör du motorcykel en kall novemberdag och andas in den iskalla luften är du körd dagen efter - punkt.

Skulle du cykla 5 mil i regnrusk helt naken mitt i natten en julafton så kommer du bli helt utslagen dagen efter - punkt.

Utsätter du dig för detta dagligen i tron om att du är obräckbar så kommer du få lunginflamation till slut och fortsätter du likadant efter det så dör du på riktigt - punkt.

Sen är det inte KYLAN eller VÄTAN som gör det, men man kommer inte ifrån att man drabbas av det men hade sluppit det med rätt kläder ;)

Nej, jag vet. Det är bakterier som gör oss sjuka - och en del virus.

Men kör du motorcykel en kall novemberdag och andas in den iskalla luften är du körd dagen efter - punkt.

Skulle du cykla 5 mil i regnrusk helt naken mitt i natten en julafton så kommer du bli helt utslagen dagen efter - punkt.

Utsätter du dig för detta dagligen i tron om att du är obräckbar så kommer du få lunginflamation till slut och fortsätter du likadant efter det så dör du på riktigt - punkt.

Sen är det inte KYLAN eller VÄTAN som gör det, men man kommer inte ifrån att man drabbas av det men hade sluppit det med rätt kläder ;)

Så vad det kokar ner till är alltså att jag haft rätt båda gångerna jag skrivit "Man blir inte sjuk av att bli blöt och kall"?

Jag är rätt säker på att jag hade svininfluensan efter way out west. En tjej som jag var med den helgen fick influensa samtidigt som mig och hon fick det bekräftat att det var svininfluensan i alla fall. Själv så fick jag inte komma in och träffa någon läkare eller någonting för "dom ville inte ha någon med influensa där". Jävligt kul att få höra det tyckte jag..

Hur som helst så hade jag runt 40 graders feber, yra, feberdrömmar, oändligt ont i halsen, ont i huvudet och värk i hela kroppen. Jag tyckte det var en av de värre influensorna jag har haft. Vad som däremot var positivt var att det gick över efter tre dagar bara. :va

Men som sagt, vet inte om det var svininfluensan. Ruggigt tråkigt var det i alla fall. Jag hade that 70's show på tvn under hela tiden för jag hade just fildelat hem alla säsongerna illegalt. Jag låg och tänkte på hur man matematiskt räknade ut hur roligt ett skämt var och jag hade jävligt många dumma idéer om det hela som jag själv inte alls förstod. Då och då så kom jag på att det är ju för helvete bara feberyra och ingenting var det minsta logiskt. Sen låg man där igen efter ett tag och tänkte på samma saker.

Om du frivilligt kollade på "that 70's show" har du definitivt någon allvarlig sjukdom. Du bör absolut gå & kolla dig så det inte händer igen.

En av de skönaste skitserierna någonsin!

Hörrö, nästa gång du får en grissjukdom rekommenderar jag att du tittar på något som är kul. Typ Family Guy, Simpsons, Two and a half man eller något annat vettigt. Lovar att du frisknar till snabbare då.

N

Nu spekulerar du friskt igen:va

Jag kör ALLA dagar på året vilket enligt din teori om man förutsätter att Nov-Feb är likvärdiga i temp och fuktighet så är jag febrig ca 120 dagar/år:) Sist jag kollade så var jag sjuk i snitt 2 dagar/år så som vanligt har du helt fel:arsele

Själv har jag kommit på en egen tes, de som äter mycket brocolli löper minimal risk att vara med om en flygolycka. Själv har jag börjat äta denna konstiga gröna sak och inte en enda gång varit med om en incident på flygplan. Då är det väl fastställt.

Du borde kontakta flygbolagen :D

Nu spekulerar du friskt igen:va

Jag kör ALLA dagar på året vilket enligt din teori om man förutsätter att Nov-Feb är likvärdiga i temp och fuktighet så är jag febrig ca 120 dagar/år:) Sist jag kollade så var jag sjuk i snitt 2 dagar/år så som vanligt har du helt fel:arsele

Det är lika sällsynt att jag har fel som mammuten.

Du kör varje dag, jag vet - ser dig i princip varje dag i stan.
Det innebär att man härdas lite av luften. När jag var någorlunda hjärndöd och körde varje dag oavsett hur höga snövallarna blev så gick det bra för min hälsa med.
Sen när man inser vilket jävla skit det är att hålla på med hojkörning och avnjuter hellre körningarna varma sommarkvällar istället för plågsamma vinterregnrusk-dagar/-nätter så blir man lite mesig vad det gäller den iskalla luften.

Första turen på året(vi som inte kör året om) kan också orsaka irritation i halsen om luften blåser rakt in(öppen flärp på hjälmen).

Men nu vet vi att du är obräcklig för den kalla luften. :tummenupp
Ses på stan imorgon antar jag ;) ...men du missar mig alltid.

Haha, vad trevliga dom är på sjukhusen :D

"Jag ringde till det bolag där jag har en privat sjukförsäkring, jag hänvisades till akuten på Karolinska sjukhuset men vidarekopplades till Nacka närsjukhus. Där avvisades jag bryskt med att jag var dum om jag trodde att jag skulle få komma dit och smitta dem, säger hon."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3451633.svd

Ang svininfluensan så är det nu nu kamp mot tiden om jag hinner vaccinera mig innan det bryter ut, tillhör både vårdpersonal och riskgrupp, hade det inte varit fallet så hade jag inte vaccinerat mig.
Surt sa räven! Det blir en ny kull neurosedynbarn om några år. :banana

Så vad det kokar ner till är alltså att jag haft rätt båda gångerna jag skrivit "Man blir inte sjuk av att bli blöt och kall"?
Story of his life..

Det är lika sällsynt att jag har fel som mammuten.

Du kör varje dag, jag vet - ser dig i princip varje dag i stan.
Det innebär att man härdas lite av luften. När jag var någorlunda hjärndöd och körde varje dag oavsett hur höga snövallarna blev så gick det bra för min hälsa med.
Sen när man inser vilket jävla skit det är att hålla på med hojkörning och avnjuter hellre körningarna varma sommarkvällar istället för plågsamma vinterregnrusk-dagar/-nätter så blir man lite mesig vad det gäller den iskalla luften.

Första turen på året(vi som inte kör året om) kan också orsaka irritation i halsen om luften blåser rakt in(öppen flärp på hjälmen).

Men nu vet vi att du är obräcklig för den kalla luften. :tummenupp
Ses på stan imorgon antar jag ;) ...men du missar mig alltid.
Fyfan vad du är full av skit :lol :krama

Last edited:
Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!