göra om rs 125 till tung hojj?

r1 motor? WTF vafan när du ändå håller på dunka i en jävla super mega rolls royce jet motor iställe :hojraket fan den kommer ju göra 250 på tomgången bara

jag funderar på att bygga om min 125a till stor hojj snart. visst det behövs knappt nu den gör ju fan nästaen 240 blås :yoparty

Men kan man modifiera ramen så att en typ r1 motor passar?
jag har tillgång till alla maskiner ock verktyg hoss min pappas vekstad.

så vad tror ni grappar?

Först o främst om du ska kläma i en R1 motor i en rs125, plocka loss ramen o alla des delar o klyv ramen på mitten från styrkronan o bakot, bredda ramen minst 5-10cm, du får tänka dig att en r1 motor e lite bredare en en rs motor o man vill ju inte ha motorn hängandes på höger sidan för o få drevningen rakt, du kanske får förlänga ramen okså med 10cm men de e inga problem om man kan hantera en alu svets, så sätt fart o släng på en r1 motor nu så du kan blåsa runt i 240km/h utan ansträgning.

Sen om du nu har bänkat den så skulle alla här på sporthoj vela se bänk paprena om de går för sig. en rs 125a lämnar pluggad 14.96hk, urpluggad minns jag inte, o i trimmat läge så toppar dom över 250km/h om mna går på road racing versonen, men de e ju lite annan trimgrad :)

Så flytta nu den här skittråden till 125 forumet eller vart som. Bara den inte syns på förstasidan som "Senaste forumtrådarna"... :huvet

Först o främst om du ska kläma i en R1 motor i en rs125, plocka loss ramen o alla des delar o klyv ramen på mitten från styrkronan o bakot, bredda ramen minst 5-10cm, du får tänka dig att en r1 motor e lite bredare en en rs motor o man vill ju inte ha motorn hängandes på höger sidan för o få drevningen rakt, du kanske får förlänga ramen okså med 10cm men de e inga problem om man kan hantera en alu svets, så sätt fart o släng på en r1 motor nu så du kan blåsa runt i 240km/h utan ansträgning.

Sen om du nu har bänkat den så skulle alla här på sporthoj vela se bänk paprena om de går för sig. en rs 125a lämnar pluggad 14.96hk, urpluggad minns jag inte, o i trimmat läge så toppar dom över 250km/h om mna går på road racing versonen, men de e ju lite annan trimgrad :)

OKOK men bygga om ramen är sig inget problem.

Men jag har ju roadracing veritionen :va

oh herregud..

:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl

När kommer bänkningspapprena... och vad har du för "hyper värsting i världen" trimm... vill veta en lista med namn;)

Om du lägger muttrar under cyllen så komp höjjer du ngt fruktansvärt... Gav ca 10hk till på min ferarri enzo:tummenupp

Tråden är kass utan bilder. Glöm inte lägga upp filmer på YouTube, kör så pubishåret ryker!

Bilder? Äh, ni tror ju inte på ett skit i alla fall...

Bifogat

• zundapp_ks_50.jpg
    zundapp_ks_50.jpg
    61 KB · Visningar: 100
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing