göra om rs 125 till tung hojj?

Gick med
15 May 2007
Hoj
Ducati 1098 tricolore
jag funderar på att bygga om min 125a till stor hojj snart. visst det behövs knappt nu den gör ju fan nästaen 240 blås :yoparty

Men kan man modifiera ramen så att en typ r1 motor passar?
jag har tillgång till alla maskiner ock verktyg hoss min pappas vekstad.

så vad tror ni grappar?

jag funderar på att bygga om min 125a till stor hojj snart. visst det behövs knappt nu den gör ju fan nästaen 240 blås :yoparty

så vad tror ni grappar?

Bättre att köpa en R1:a, eller om du gillar RS:ens utseende så köper du en RSV. Du får gärna försöka modifiera ramen och få den godkänd men jag är rätt säker på att du tar dig vatten över huvudet. Lär dig köra den lilla du har först. :tummenupp

reju drac? e inte de typ moppe?

Hahah jo en vek skit moppe :D

Dock tror jag inte den här killen är seriös.. 45hk på en rs125a lär hanju knappast ha, inga 240blå heller. Fucko!

Bättre att köpa en R1:a, eller om du gillar RS:ens utseende så köper du en RSV. Du får gärna försöka modifiera ramen och få den godkänd men jag är rätt säker på att du tar dig vatten över huvudet. Lär dig köra den lilla du har först. :tummenupp

jaa iof det är ju det smidigaste aldernativet, men jag vill bygga nått coolt hojj

Hahah jo en vek skit moppe :D

Dock tror jag inte den här killen är seriös.. 45hk på en rs125a lär hanju knappast ha, inga 240blå heller. Fucko!

det är ju du som är ett moppefucko. jag har benkat hojjen å det var 45hk på bakjulen:pannkyss

Last edited:
jaa iof det är ju det smidigaste aldernativet, men jag vill bygga nått coolt hojj

det är ju du som är ett moppefucko. jag har benkat hojjen å det var 45hk på bakjulen:pannkyss

Kan meddela dig ditt dumma fucko att du inte bänkar ur några 45hk ur en RS för att du sätter på en fuckobox, även kallat powerbox..

Och vad säger dig att den bänken visar rätt?.. Låg Nm'et på 290lr?..

Herregud säger jag bara...

så vad tror ni grappar?

Jag tycker defintitivt du skall kapa upp lite i ramen så att du får plats med R1 motorn. Ta gärna en motor från en R1:a efter 04:a så har du kraft så det räcker och blir över. Min polare i byn smällde i en 12 liters diesel motor från en gammal trålare i en Cresent Compakt, fi fan vilket vrid den lilla stackaren hade:yoparty . Enda problemet var att oljetråget skrapade i marken när han satte sig på hojen men det var ganska okej ändå eftersom det underlättade för fjädringen som var lite ansträngd i och med att motorn trots allt vägde 2 ton.

Såg honom senast 1998 då han skulle dra mot en Harley vid ett rödljus. Vet inte hur det gick men dagen efter hade SMHI noterat lokala orkanvindar i innerstan. Det var tydligen en Compakt som blåst toppapackningen och blåst ut varenda skyltfönster i området. Men du...fi fan va den gick, kom igen dra i R1 motorn i din 125:a :tummenupp

/D.

Jag tycker defintitivt du skall kapa upp lite i ramen så att du får plats med R1 motorn. Ta gärna en motor från en R1:a efter 04:a så har du kraft så det räcker och blir över. Min polare i byn smällde i en 12 liters diesel motor från en gammal trålare i en Cresent Compakt, fi fan vilket vrid den lilla stackaren hade:yoparty . Enda problemet var att oljetråget skrapade i marken när han satte sig på hojen men det var ganska okej ändå eftersom det underlättade för fjädringen som var lite ansträngd i och med att motorn trots allt vägde 2 ton.

Såg honom senast 1998 då han skulle dra mot en Harley vid ett rödljus. Vet inte hur det gick men dagen efter hade SMHI noterat lokala orkanvindar i innerstan. Det var tydligen en Compakt som blåst toppapackningen och blåst ut varenda skyltfönster i området. Men du...fi fan va den gick, kom igen dra i R1 motorn i din 125:a :tummenupp

/D.

:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt

Årets roligaste! :D:D

2940639 Jag tycker defintitivt du skall kapa upp lite i ramen så att du får plats med R1 motorn. Ta gärna en motor från en R1:a efter 04:a så har du kraft så det räcker och blir över. Min polare i byn smällde i en 12 liters diesel motor från en gammal trålare i en Cresent Compakt, fi fan vilket vrid den lilla stackaren hade:yoparty . Enda problemet var att oljetråget skrapade i marken när han satte sig på hojen men det var ganska okej ändå eftersom det underlättade för fjädringen som var lite ansträngd i och med att motorn trots allt vägde 2 ton.

/D.
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

När du endå är igång kan du ju lika järna sätta i en hayabusamotor! Strunta i att förstärka ramen, det är bara för veklingar ;)

Jag har satt en sidewinderturbo på min kaffebryggare. Det ba smäller!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon